چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۷۷۶
تاریخ انتشار : ۳۴ : ۱۶ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵
گفتگو با تهیه کننده «گمیچی»
ایده اولیه این فیلم به دوران کودکی و سرزمین مادری خود من برمی گردد و اینکه ما از دوران کودکی به دریاچه ارومیه می رفتیم و در آنجا شنا می کردیم.
فیلم سینمایی «گمیچی» تولید شبکه یک سیما به تهیه کنندگی «جواد قلی زاده» و کارگردانی «مجید اسماعیلی پارسا» می باشد که در جشنواره های مختلف  از جمله جشنواره «یاس» مورد استقبال قرار گرفته است، خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه به همین مناسبت مصاحبه ای را با تهیه کننده آن انجام داده است که درادامه می خوانیم.
برخی انگ سیاه نمایی به فیلم زدند/ دریاچه ارومیه نوستالژی کودکی ام بود
«جواد قلی زاده» تهیه کننده «گمیچی» گفت، ایده اولیه این فیلم به دوران کودکی و سرزمین مادری خود من برمی گردد و اینکه ما از دوران کودکی به دریاچه ارومیه می رفتیم و در آنجا شنا می کردیم، متاسفانه امروز این دریاچه با بحرانی مواجه شده است که دلیل اصلی آن مشخص نیست، اینکه بخشی از آب بخارشده، بخشی خشک شده و بخشی به دلیل مساله کشاورزی است که من شخصا این مورد را محتمل تر می دانم زیرا از چند سال قبل با تغییر محصولات کشاورزی منطقه از گندم به سیفی جات، کشاورزان برای تامین آب مورد نیاز محصولات به حفر چاه های زیادی اقدام نمودند که به مرور همین موضوع باعث خشک شدن دریاچه ارومیه شد.

تهیه کننده «گمیچی» ادامه داد، برای پرداخت به این بحران و اینکه موضوع سیاسی نشود، بهترین روش توجه به فضای سینمای کودک بود که ما همین کار را انجام دادیم، البته من و کارگردان این فیلم قبلا در آثار زیادی فعالیت سینمایی داشته ایم و من با هنرمندانی از جمله «مجتبی راعی» و «مجید مجیدی» همکاری داشته ام.

«جواد قلی زاده» در پایان افزود، متاسفانه با تغییر مدیریت در سازمان صدا و سیما و برخی برداشت های نادرست از فیلم، سرنوشت پخش «گمیچی» از تلویزیون نامعلوم است و حتی درباره مسایل مالی هم تا حدودی اختلاف داریم و برخی تعهدات باقی مانده است.

«گمیچی» یا همان کشتی ران روایتگر داستان نوجوانی به نام حسن است که سعی دارد کشتی به گل نشسته پدرش که در دریاچه ارومیه قرار دارد را برای روز تولد او احیا کند که در این راستا با معضلات و مشکلات بسیاری مواجه می‌شود.

این فیلم به کارگردانی مجید اسماعیلی پارسا و نویسندگی مشترک مجیداسماعیلی پارسا و امیرعبدی و تهیه‌کنندگی جواد قلی زاده محصول سال ۱۳۹۴ است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳