شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۷۵۸
تاریخ انتشار : ۵۸ : ۱۰ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵
واکنش عصبانی به یک «دورهمی»
صرف نظر از نیت جملات «مهران مدیری»، آن چه که مشخص است بسترفضای مجازی برای کاربران ایرانی بیش از حد به سمت قبیله گرایی رفته است.
به گزارش رادیو و تلویزیون دیباچه، دو شب پیش دریکی از بخش های برنامه «دورهمی» مهران مدیری جملاتی را بیان کرد که باعث حواشی و جنجال زیادی در فضای مجازی شد.

قشون کشی مجازی علیه «مهران مدیری»

فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بستری مناسب جهت دسترسی و انتشار آزادانه اطلاعات است؛ فضایی که در عین نقاط مثبت می تواند به محیطی جهت انتشار گسترده حاشیه های زرد، تهمت و دروغ استفاده شود و اگر این شرایط به نوعی بازیچه جریانات و افکار خاص هم شود به صورت دو چندان به سمت انحراف می رود.

گسترش شبکه های اجتماعی دربین ایرانیان نکته مثبتی است که می تواند باعث آگاهی و به روز بودن هرچه بیشتر هم وطنان ما باشد اما اگر جو مسموم سیاست زده جاری درجامعه به این شبکه ها رسوخ کند، اوضاعی پیش می آید که سر و ته آن نا پیدا است، کافی است که یک چهره مشهور حرفی بزند و یا عکسی منتشر کند تا عده ای حواشی آن را پررنگ تر از متن و  روی آن موج سواری کنند.

مجریان و هنرمندان تلویزیون همواره یکی از اهداف این جریانات بوده اند، روزی «عادل فردوسی پور» در برنامه «نود» به سمتی متلک می اندازد و عده ای کف و سوت می زنند و جریان مقابل انتقاد می کنند، امروز«مهران مدیری» حرفی می زند که بخشی از مردم هورا می کشند و جریان مقابل که قبلا برای حرف های «فردوسی پور» کف و سوت می زدند «مهران مدیری» را جیره خوار و بی ادب معرفی میکنند.

جدای از این رفتار اجتماعی که تناقض آمیز است و نیاز به بررسی و تحلیل دارد، سوال همیشگی این است که مگر شترسواری دولا دولا می شود؟ اگر چهره ای براساس خوشایند ما و جریان سیاسی ما حرفی زد می شود آزادی بیان و حق مسلم، اگر بر خلاف نظر و نقد تفکر ما بود جیره خوار بنامیم، و ناگهان تمام رفتار حرفه ای و شخصی او زننده و به دور از آداب باشد و به نحوه اجرا و سیگار کشیدن در جلسه مطبوعاتی آن شخص بتازیم، انگار نه انگار تا دیروز همین شخص، محبوب خیلی از شخصیت های سیاسی مورد علاقه آنها بود و بعضا به سر فیلمبرداری کارهای او هم می رفتند.

صرف نظر از اینکه آیا جملات «مهران مدیری» با هدف نقد رفتار دولت بوده است یا همانطور که اعلام کرده موضوعی کلی، آن چه که مشخص است فضای مجازی حاکم بر کاربران ایرانی بیش از حد استاندارد به سمت قبیله گرایی رفته است و برخی جریانات سیاسی برای تخریب اهداف خود از جمله رسانه ملی، هر روز با بهانه های مختلف احساسات طرفدارانشان را خط می دهند و آن ها را به سمت هجمه نسبت به اشخاص مختلف سوق می دهند.

میلادنجفی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار