پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۴  |  Thursday, 16 October 2025
کد خبر: ۴۰۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۵ : ۱۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵
تاملی بر تبلیغات تلویزیونی

مصائب رسانه ملی درپخش آگهی بازرگانی

سازمان صدا و سیما فارغ از بحث برنامه سازی و هزینه های مربوط به آن، تعداد زیادی کارمند دارد که باید حقوق این کارکنان را بپردازد.
به گزارش رادیو و تلویزیون دیباچه، در قوانین جدید و با توجه به سیاست های کلی نظام در کوچک سازی دولت و هم چنین کسری بودجه ی سال های اخیر، سازمان صدا و سیما موظف شده است که بخش زیادی از بودجه خود را از طریق پخش آگهی های بازرگانی تامین نماید.

مصائب رسانه ملی درپخش آگهی بازرگانی

در برهه های زمانی مختلف موضوع حجم و کیفیت آگهی های پخش شده از رسانه ملی خبر ساز می شود و عمدتا منتقدانی دراین زمینه به حجم زیاد این تبلیغات یا بعضا کیفیت ضعیف ساخت آن ها معترض می شوند، این موضوع را به طور کوتاه می توان از چند جهت بررسی نمود.
به هرحال خوب یا بد، غلط یا درست، واقعیت این است که سازمان صدا و سیما فارغ از بحث برنامه سازی و هزینه های مربوط به آن، تعداد زیادی کارمند دارد که باید حقوق این کارکنان را بپردازد، مبلغی که عدد قابل توجهی خواهد بود، اینکه این تعداد کارمند بر چه اساس و معیاری استخدام شده اند و اصولا خروجی کار آن ها چه مقداراست مجال این بحث نیست، آن چه مشخص است تعداد زیادی کارمند و برنامه درحال تولید است که نیازمند اعتبارات مالی است، پس مدیران سازمان لاجرم به جذب آگهی و پخش آن می باشند و قاعدتا موضوع اصلی محل مناقشه کیفیت این تبلیغات است.

اگر از میزان پخش این آگهی ها که در مقاطعی بیش از حد تحمل می شوند عبورکنیم، موضوع نحوه ساخت و پخش این تبلیغات باقی می ماند، تبلیغات میان برنامه، خصوصا در بین برنامه ها و سریال های پربیننده اگر از زمان معقولی بیشتر شود با اعصاب مخاطب بازی میکند یا برخی آگی های زیرنویس که در حین پخش مسابقات ورزشی و آن هم در سایز نامناسب نمایش داده می شود که باعث عدم لذت کامل از تصاویر آن مسابقه می شود.

درپایان می توان نکته اصلی اعتراضات به تبلیغات رسانه ملی را کیفیت نازل ساخت برخی ازاین آگهی ها است، هرچند تیزرهای مورد نظر عمدتا به سفارش صاحبان محصول و ازطریق شرکت های خصوصی ساخته می شود اما مدیران بخش بازرگانی رسانه ملی می توانند با ارائه ی الگوهای ساخت، سخت گیری بیشتری در کیفیت فنی و هنری این تیزرها داشته باشند و هر تبلیغاتی را به صرف پرداخت هزینه از رسانه ی ملی پخش نکنند.
مطالب برگزیده
گفت‌و‌گو دیباچه با نویسنده کتاب «پاسیاد پسر خاک»

«پاسیاد پسر خاک»، رمان، داستان بلند و خاطرات شفاهی نیست!

۰۷:۳۰  -  ۱۱ شهريور ۱۴۰۴
رامبد جوان با "کارناوال" کاری کرد، کارستان؛

خبری از آثار طنز قوی در صدا و سیما نیست! روان مردم را جدی بگیرید!

۰۸:۰۰  -  ۰۴ شهريور ۱۴۰۴
گفت‌و‌گو دیباچه با معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش

تحقق عدالت آموزشی، مهم‌ترین هدف نظام آموزشی است!

۱۶:۵۶  -  ۰۳ شهريور ۱۴۰۴
گفتگو دیباچه با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی

مشهد مقدس آماده میزبانی از میلیون‌ها زائر در دهه پایانی ماه صفر می‌شود

۱۹:۱۷  -  ۲۸ مرداد ۱۴۰۴
رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با دیباچه مطرح کرد:

حضور ۴ میلیون زائر در مراسم اربعین پیش‌بینی می‌شود/ کاهش میزان تماس‌های مردم با ۱۱۵ در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه

۱۱:۴۹  -  ۰۸ مرداد ۱۴۰۴
یک نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفتگو با دیباچه:

شنیدن قصه، یکی از نیازهای همیشگی کودکان و نوجوانان است/ کار قصه‌گو نگهداری و نگهبانی از زبان فارسی است

۱۹:۵۶  -  ۲۸ تير ۱۴۰۴
عضو تیم ملی اسکیت در گفت‌و‌گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

در مسیر قهرمانی هیچ‌وقت عقب ننشستم؛ در دل جنگ تمرین را رها نکردم

۱۹:۵۱  -  ۲۸ تير ۱۴۰۴
کاپیتان تیم ملی واترپلو در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

رسیدن به صدر جهان سخت است/ با یک بازی بیشتر دومین گلزن برتر آسیا می‌شدم

۱۳:۰۴  -  ۲۴ تير ۱۴۰۴
اشکان ممبینی از کارشناسان چهره و شاخص مسائل بین‌الملل به دیباچه گفت؛

تلاش‌های نظامی برای مهار برنامه هسته‌ای ایران، نمی‌تواند اراده ملت را در مسیر پیشرفت و خودکفایی کشورمان متوقف کند

۲۲:۲۴  -  ۱۵ تير ۱۴۰۴
عضو تیم ملی کشتی آلیش بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

دو طلای آسیا نقطه اوج کارنامه‌ام بود/ ‏طلای جهانی را هدف گرفته‌ام

۱۷:۴۹  -  ۰۸ تير ۱۴۰۴