پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۴۱۶
تاریخ انتشار : ۱۵ : ۰۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۵
با اتمام ماه‌های محرم و صفر،گالری‌های تهران رنگ و بویی دیگر به خود گرفته اند. می توانید با آگاهی از این برنامه‌ها آخرهفته ای متفاوت را رقم بزنید.

گالری نگاه

دگرگیسی عنوان نماشگاهی است که در گالری نگاه برگزار می شود.
در این مجموعه آثاری در قالب چاپ دستی از علیرضا جوادی به نمایش در می آید که تا یکم دی ماه برقرار و پذیرای بازیدیدکنندگان است.
علاوه بر مجموعه های مذکور گالری ساربان، ایده پارسی، مهروا و ..... نیز با نمایشگاه های جدیدی به استقبال هنردوستان می روند.

موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه آثار هنرمندان مدرن ایران و عرب در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شده است. آثار هنرمندان ایرانی این نمایشگاه از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران انتخاب شده‌اند و آثار هنر دوران مدرن عرب با همکاری موزه و بنیاد هنری برجیل به نمایش درمی‌آید. آثار این نمایشگاه، هنر مدرن ایران وعرب را در دوره ۵۰ ساله (۱۹۴۰ تا ۱۹۹۰) نمایندگی می‌کنند.

نمایشگاه هنر مدرن ایران و عرب با عنوان «دریای آونگان» با ۴۰ اثر ایرانی از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، ۴۰ اثر هنر مدرن عرب و شش اثر از هنرمندان فلسطین برگزار شده و تا سوم دی‌ماه ادامه دارد.

گالری های تهران در دومین هفته از آذرماه

گالری اثر

این گالری از جمعه 12 آذر میزبان آثاری از رضا لواسانی می شود.
در خصوص نمایشگاه مذکور که با عنوان «غزل واره» به نمایش گذاشته می شود، نوشته شده است: این مجموعه که انتخابی محدود از تعدادی بی‌شمار از طراحی‌های رضا لواسانی در یک دهه گذشته است، بر روند خلق آثار این هنرمند تاکید دارد. از نظر لواسانی، طراحی جان خلاقیت است که گاه به شکل حجم در می‌آید و گاه به صورت نقاشی.

تا سوم دی ماه برای بازدید از این آثار فرصت دارید.

گالری آ

ابراهیم حقیقی ششمین نمایشگاه انفرادی خط‌ نگاره‌هایش را برپا کرده است. در این نمایشگاه که با عنوان «نقش غلط» برگزار شده، اشعاری از حافظ که در آن‌ها کلمه «نقش» یا «خیال» به کار رفته، روی بوم آمده نگاشته شده است.

این نمایشگاه تا ۲۶ آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «آ» به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان آبان جنوبی (عضدی)، کوچه اردشیر ارشد، شماره ۷ میزبان علاقه‌مندان است.


نگارخانه کبیری

مهرداد برآغوش با آثارش در قالب نقاشی از جمعه به نگارخانه کبیری می آید. "چشم سوم" عنوان این مجموعه است که وی در خصوص آن نوشته:

"چشمها را باید شست، طور دیگر باید دید."

طور دیگر ... همچون یک کودک که به همه چیز با شادی و شعف مینگرد.
همه چیز برایش تازگی دارد؛ یک گل، یک پروانه و ...
چون او در "حوضچه اکنون" به سر میبرد. تهی از افسوس گذشته و ترس فردا.
برای این کار باید راهی یافت. در غیر اینصورت تمام زیبایی ها را از دست میدهیم.

برای بازدید از این نمایشگاه میتوانید تا 17 آذر به گالری مذکور مراجعه کنید.

گالری ابوالفضل عالی

گروه هنری «وارونه» تازه‌ترین آثار تصویرسازی خود را که شامل ۵۳ اثر می‌شود، در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپا کرده است.

نمایشگاه گروهی «وارونه» شامل آثاری از هنرمندان جوان کشور مانند ریحانه آل‌شیخ، خدیجه ابراهیمی، هما اسحاقی، سحر خالقی، مژگان سعیدیان، تلناز صحیحی، نسیم صلاحی، سمانه صلواتی، مونا علایی، سحر کریمیان شیرازی، زهرا مرادی، الهه ابریشمی، عسل میرزاجانی و سعیده نصرتی‌فرد است.

علاقه‌مندان می‌توانند از ۶ تا ۱۶ آذرماه هر روز (به‌جز پنج‌شنبه، جمعه و تعطیلات رسمی) از ساعت ۱۰ تا ۱۶ با مراجعه به گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ، از این نمایشگاه دیدن کنند.


گالری سیحون

«رویای من و فتحعلی میرزا» عنوان نمایشگاهی است که در گالری سیحون از 12 آذر به نمایش گذاشته می شود.
در این مجموعه آثاری در قالب نقاشی از سعید خضایی وجودد دارد که برای بازید از آن می توانید تا 24 آذر به گالری مذکور مراجعه کنید.

گالری فصیحی هرندی

هدی درودیان در نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌هایش نسبت بین انسان و حیوان را به‌نمایش گذاشته است. این نمایشگاه که «آره‌نا» نام دارد، مجموعه‌ای از نقاشی‌های درودیان با درون‌مایه‌ی نسبت بین انسان و حیوان است.

نمایشگاه این هنرمند که تا کنون آثارش در چند نمایشگاه گروهی روی دیوار گالری‌ها رفته است، تا ۱۳ آذرماه هر روز (به‌جز روزهای تعطیل) در گالری مریم فصیحی هرندی به نشانی دروس، خیابان وارسته، کوچه مشایخی، شماره ۱۱ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.


نگار خانه ترانه باران

نمایشگاهی از نقاشی خط های امیر نوروزی در نگار خانه ترانه باران برگزار می شود.
در این مجموعه علاوه بر نقاشی خط، سیاه مشق هایی از استاد مذکور وجود دارد که برای بازدید تا 21 آذر فرصت دارید به این گالری سری بزنید.

گالری ایوان

مجموعه‌ای از نقاشی‌های وجید امینی با عنوان «جای دیگر» به‌نمایش گذاشته شده است. این نقاشی‌ها با تأمل در مناظر واقعی به‌وجود آمده و نمودی غیرواقعی یافته‌اند. امینی در مرز میان واقعیت و خیال، به نمایش چشم‌اندازهایی می‌پردازد که گویی سال‌ها در پس ذهن او وجود داشته‌ و اکنون بر سطح بوم عینیت یافته‌اند.

نمایشگاه «جای دیگر» تا اول دی‌ماه هر روز (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «ایوان» به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.


گالری سبحان

طراحی و نقاشی های پرستو محقق در گالری سبحان از جمعه به نمایش گذاشته می شود.
نمایشگاه "در نگاه او" تا 19 آذر برقرار و پذیرای هنردوستان است.

گالری ایده پارسی

نمایشگاه آثار نقاشی رزیتا نگاهی شیرازی افتتاح می‌شود. این هنرمند از سال ۱۳۶۸ نقاشی را به‌صورت حرفه‌ای زیر نظر مرتضی کاتوزیان آغاز کرده و تا کنون در پنج نمایشگاه گروهی و دو نمایشگاه انفرادی شرکت داشته است. آثار او در چند کتاب در زمینه تصویرسازی و نقاشی منتشر شده است.

نمایشگاه آثار این هنرمند جمعه ۱۲ آذر از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری ایده پارسی افتتاح و تا ۱۷ آذر پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ به نشانی خیابان شریعتی، خیابان دولت (کلاهدوز)، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه الله‌وردی آذر، پلاک ۲۸، گالری ایده پارسی مراجعه کنند.


گالری 26

نقاشی خوانی عنوان نمایشگاهی است که در گالری 26 برگزار می شود.
در این مجموعه نقاشی هایی از هلنا شینی دشتگل وجود دارد که برای بازدید از آن ها می توانید تا 24 آذر اقدام کنید.


گالری آریا و ماه مهر

چهارمین نمایشگاه بازخوانی هنر مدرن ایران با نمایش آثار «گارنیک درهاکوپیان» - نقاش ایرانی - برگزار شده است. «هنرمند غایب» عنوان این نمایشگاه است که در قالب ۷۰ اثر، ۵۰ سال فعالیت هنری این نقاش را مرور می‌کند. این هنرمند نزدیک به ۳۸ سال است که آثارش را به نمایش نگذاشته و فقط در خانه مشغول خلق اثر است.نمایش آثار گارنیک تا ۱۹ آذرماه به‌طور همزمان در دو گالری «آریا» و «ماه مهر» برپاست.


نگارخانه آرته

احمدرضا اکبری نیز با آثارش در قالب نقاشی به گالری آرته می آید.
در این مجموعه از این هنرمند پیشکسوت آثاری با عنوان "من اکبری هستم" به نمایش گذاشته می شود که تا 21 آذر قابل بازدیدند.

گالری شهریور

آثار «ژازه تباتبایی» مجسمه‌ساز و نقاش پیش‌روی ایرانی در گالری «شهریور» برپا شده است. این نمایشگاه به همت مجموعه‌داران و دوستان نزدیک ژازه تشکیل شده است.

علاقه‌مندان برای دیدن نمایشگاه آثار «ژازه تباتبایی» می‌توانند از پنجم آذر تا سوم دی به گالری «شهریور» به نشانی تهران، الهیه، خیابان خزر شمالی، بن بست هرمز، پلاک ۹ مراجعه کنند.



گالری آریانا

نمایشگاهی از نقاشی و حجم های مرجان شکری از جمعه در گالری آریانا به نمایش گذاشته می شود.
این نمایشگاه که از 12 تا 18 آذر برگزار می شود، به مناسبت بزرگداشت مولانا شکل گرفته و برای بازدید ازآن می توانید تا تاریح مذکور به این گالری مراجعه کنید.

گالری پروژه‌های آران

بهداد لاهوتی با ساخت حجم‌هایی بزرگ و استفاده از تکنیک رنگ متفاوت سعی کرده توجه مخاطب را به زیبایی‌های به‌چشم نیامده‌ی دنیای اطراف جلب کند.

نمایشگاه «پاییز است» تا ۱۵ آذرماه از ساعت ۱۳ تا ۱۹ در گالری «پروژه‌های آران» به نشانی خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، شماره ۵، ورودی حیاط، میزبان علاقه‌مندان به هنر مجسمه‌سازی است. این گالری روزهای شنبه تعطیل است.



گالری امکان

احمد عالی، هنرمند پیشکسوت کشورمان با آثارش از 12 آذر به گالری امکان می آید.
مهرداد نجم آبادی در خصوص این عکس نقاشی ها نوشته است: احمد عالی جعبه های زندگیش را بسته تا جا به جا شود. هم از آنجا که سال ها در آن زیسته وهم ازصورت و رفتار عکاسی اش.
مرور آثار احمد عالی در پنجاه سال گذشته تاکید او بر زیبایی شناسی و دقت وسواس گونه اش در بازنمایی تصویری را نشانمان می دهند. چهارده عکس و یک نقاشی، مجموعه اخیر او هستند که در مفهوم با مجموعه نقاشی هایش در نمایشگاه آران تفاوتی ندارند: جستجوی خاطرات گمشده و زمان سپری شده، خودش و چیزهایی که دوستشان دارد. نقش پر رنگ کلمات هم که در جای جای آثارش دیده می‌شود تاکیدی متناقض و کنایی می سازند. آن چه در این مجموعه اخیر متفاوت است، دل کندن او از نقاشی و رویکرد تازه اش به کار کردن برروی عکس ها است که قطعیت جا به جایی را به رخ می کشند.

نمایشگاه مذکور نیز تا 29 آبان برقرار است.

گالری شمس

هشتمین کلکسیون پاییزه گالری «شمس» با نمایش آثار هنرمندان برپا شده است.

در این کلکسیون آثاری از شهریار آریافر، شهریار اسدی، امیرحسین امیرجلالی، امیر انصاریان، یاسمن بازارگان، بصیرا بلبلی، بهرام دبیری، مریم رحمانی، مریم سالور، محمدعلی سجادی، عربعلی شروه، حامد صدر ارحامی، علیرضا ظریف، سیامک عزمی، ناصر عزیزی، جلال‌الدین مشمولی، زینب موحد، سحر موسوی، مهدی نبوی، بهنام ولدوند و عادل یونسی به‌نمایش در آمده است.

این کلکسیون تا ۲۱ آذرماه هر روز (به‌جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی) از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری «شمس» به نشانی پاسداران شمالی، جنب فرهنگسرای نیاوران، کوچه خان سفید، شماره ۱۰، طبقه دوم میزبان علاقه‌مندان است.






برچسب ها: دیباچه ، گالری ، هنر ، نگارخانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲