جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۴۱۰
تاریخ انتشار : ۵۱ : ۱۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۵
مصاحبه با«اصغرمسعودی»عضوکمیسیون فرهنگی مجلس
ما خود را ملزم به هرنوع حمایتی از سازمان صدا و سیما می دانیم، حتی در بخش تولید آثار فاخرکمیسیون فرهنگی همکاری هایی را با تلویزیون خواهد داشت.

«اصغرمسعودی» نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره ی فرهنگ و هنر و کمیسیون تخصصی آن در مجلس مصاحبه ای را با خبرنگار رادیو و تلویزیوندیباچهانجام داده است که به آن می پردازیم.

اصغرمسعودی نماینده مجلس: تلویزیون نباید تکه کلام باب کند/ شهرام ناظری را دوست دارم/ رستاخیز هدفش مخاطب غیرایرانی است

خود راملزم به حمایت ازرسانه ی ملی میدانیم

رابطه و تعامل کمیسیون فرهنگی با سازمان صدا وسیما چگونه است؟

ما خود را ملزم به هرنوع حمایتی از سازمان صدا و سیما می دانیم، حتی در بخش تولید آثار فاخرکمیسیون فرهنگی همکاری هایی را با تلویزیون خواهد داشت، هرچند به عقیده من سازمان صدا و سیما شخصا می تواند با استفاده از پتانسیل های خود اقدام به درآمد زایی نماید و مشکلات مالی خود را برطرف نمیاد، به هرحال تولید برنامه های مختلف و هم چنین خرید برخی برنامه های خارجی هزینه های بالایی دارد که برخی از این خریدهای خارجی که بخشی از سریال های تلویزیون را تشکیل می دهند خیلی اولویتی ندارند و می تواند مدیریت شود.

برخی برنامه های سیما بدآموزی دارد

آقای مسعودی خودتان چه برنامه هایی را از تلویزیون تماشا می کنید؟

هرچند به دلیل ترافیک کاری وقت زیادی برای تماشای تلویزیون ندارم اما در حد توان برنامه های مختلف سیما از جمله برنامه های خبری، گفتگوی ویژه و هم چنین بخش 20:30 را تماشا میکنم و گاهی هم در کنار فرزندم برخی از برنامه های کودک و کارتون(باخنده) را نگاه میکنم. البته آسیب هایی هم دربرنامه های تلویزیون وجود دارد که باید به آنها توجه نمود، سریال هایی که بعضا بر خلاف مشی حاکمیت زندگی تجملاتی را تبلیغ می کنند و یا برخی تکه کلام های نامناسبی که در بعضی از برنامه ها باب می شود و برای مثال فرزند خودم ازعبارتی استفاده کرد که مناسب نبود و بعدا متوجه شدم آن را ازیک کارتون آموخته است و این لزوم نظارت برمحتوای برنامه های تلویزیون را یادآوری میکند. در بخش دیگر رسانه ی ملی هم وظیفه دارد در کنار برنامه سازی به واقعیت های موجود بپردازد و با داشتن چشم اندازی درست از فعالیت های فرهنگی، اقدامات فرهنگی را خنثی نکند.

شهرام ناظری را دوست دارم

اهل موسیقی و کنسرت هم هستید؟

البته باید بین موسیقی و اصطلاحا مطربی تفاوت قائل شد، صدای آبشار و نغمه ی بلبل هم نوعی موسیقی است، حتی نوحه خوانی هم به نحوی موسیقی است، بیشترباید به حواشی آن و مجالس لهو و لعب که برخی بوجود می آورند توجه شود و با آن مخالفت شود و من خودم در گذشته مسئول جشنواره های موسیقی هم بوده ام، البته در حال حاضر مجال حضور درکنسرت پیدا نمی کنم و دربین خوانندگان مختلف هم به آقای «شهرام ناظری» و نوع موسیقی ایشان علاقه مند هستم.

رستاخیز با هدف مخاطب غیرایرانی ساخته شده

آخرین فیلم سینمایی که دیدید و درباره ی برخی حواشی مجوزاکران آثار سینمایی بفرمائید.

آخرین فیلمی که دیدم،«رستاخیز» اثر آقای«احمدرضا درویش» بود که درکمیسیون فرهنگی مجلس به صورت خصوصی برای نمایندگان اکران شد و در این زمینه باید بگویم متاسفانه برخی بدون اطلاع کامل و حتی تماشای این فیلم اظهارنظر منفی داشته اند و به نظر من و عموم اعضای کمیسیون این فیلم با اصلاحتی جزیی قابلیت اکران عمومی را دارد و به نظر من دلیل برخی از انتقادات دراین است که این فیلم بیشتر با هدف اکران برای کشورهای دیگر تولید شده است و شاید اگر هدفگذاری آن برای مخاطبان ایرانی بود جور دیگری ساخته می شد، و برای همین اگر شما توجه کنید اثری مثل مختارنامه بیشتراز این فیلم بین مخاطبان ایرانی پذیرفته و استقبال می شود، و درباره ی انتقاد درموضوعات تاریخی و هم چنین نمایش چهره ی حضرت ابولفضل(ع) دراین فیلم به نظرم مشکل شرعی خاصی وجود نداشته باشد و اگر نقدی باشد درواقع باید به تعزیه های مختلف که سال هاست اجرا می شود هم خرده گرفت و به نظرم نمایش چهره دراین فیلم مورد خاصی ندارد. اما در موضوع اکران فیلم های سینمایی باید اشاره کنم که اگر نظارت ها گام به گام باشد، و درطول تولید مراجع تخصصی حضورداشته باشند مشکلی برای نمایش آن بوجود نمی آید و به این شکل اگر فیلمسازی فیلم خود را طبق مجوز ساخته باشد باید فیلمش نمایش داده شود و این حق آن فیلمسازاست.


میلادنجفی
برچسب ها: دیباچه ، اصغر مسعودی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳