به گزارش رادیو و تلویزیون دیباچه، «آزاده نامداری» مجری مشهور تلویزیون پس از چندین سال اجرا در برنامه های صدا و سیما، اخیرا پس از مدتی که ظاهرا بعد از جدائی اش از«فرزاد حسنی» همسرسابق خود در رسانه ی ملی ممنوع التصویر بود، برنامه ای اینترنتی با عنوان «آبان» را اجرا کرده است که به سیاق بیشتر کارهای قبلی او با تمی زنانه و درقالب گفتگو با زنان مختلف است.
رویه ای دمده
اینکه برنامه ای مختص به زنان و برای معرفی انسان های موفق تولید شود به خودی خود اتفاق مثبتی است ولی وقتی رویه ی حرفه ای یک مجری با ظاهری دین مدار به سمت جسنیت برود نه موضوع ،این شائبه به وجود می آید که جای هدف و سیله عوض شده است و در واقع بیشتر از معرفی انسان های موفق جنسیت خاص آن ها مورد توجه برنامه ساز است. توجه به برخی ویژگی های مشترک بین مخاطبان یکی از رویه های دم دستی و دمده برای جذب بینندگان است، اینکه بدون توجه به تولید محتوای غنی و صرفا به دلیل هدف قرار دادن یک قشر خاص بخواهیم دیده شویم اتفاقی است که در دیگرکشورهای پیشرفته سال ها است پس زده شده و حتی در خارج از مباحث برنامه سازی در حوزه هایی مثل انتخابات سیاسی هم ملاحظه شد که کاندیدای زن انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نتوانست با تمرکز بر مباحث جنسیتی رای مورد خود را کسب کند.
«آزاده نامداری» هرچند در ظاهر و لحن توانایی اجرای مناسبی دارد اما روند اخیر او نشان می دهد که به مرور زمان درحال نزدیک شدن به سطحی نگری رسانه ای و جنجال سازی برای دیده شدن است، مجری جوانی که روزی با برنامه هایی مثل «خانمی که شما باشی» به اقشار خاصی مثل همسران شهدا توجه داشت و امروز در کنار خانواده ی جدید خود به اقشار جدیدی از بانوان توجه میکند، نمونه هایی که می توان در تیتراژ برنامه جدید او به آنها پی برد، آیا «آزاده نامداری» به سمت فمنیسم رسانه ای حرکت میکند؟