جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۳۰۶
تاریخ انتشار : ۲۷ : ۱۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵
سریال تلویزیونی «هشت و نیم دقیقه» باوجود انتخاب موضوعی جدید و ورودی قابل تأمل در میانه راه از ریتم افتاد و در نهایت گرفتار کلیشه شد.

به گزارش دیباچه، مجموعه تلویزیونی «هشت و نیم دقیقه» با حضور چهره‌های شناخته شده بازیگری و انتخاب داستانی جدید و نو آغاز قابل تأمل داشت. ماجرای ارث و فوت فرزند زودتر از پدر و تکلیف دارایی‌های فرزند علی‌رغم داشتن فرزند موضوع جدیدی بود که تا به حال و پیش از این در سریال‌های تلویزیونی مورد توجه قرار نگرفته بود و حالا این بار شهرام شاه حسینی کارگردان جنجالی فیلم سینمایی «خانه دختر» با توجه به حساسیت بالای موضوع این سریال را کارگردانی کرد.

وقتی «هشت‌و‌نیم دقیقه» هَپی اِند می شود!

فیلمنامه ای که مدت ها به خاطر موضوع آن در محاق مانده بود و اجازه ساخت نیافته بود، سرانجام توانست به مرحله تولید برسد و از قضا ورود خوب و محکمی هم داشته باشد. قسمت‌های ابتدایی سریال با قوت جلو رفت و مرگ امیر با بازی پژمان بازغی که خیلی‌ها او را شخصیت اصلی داستان می‌پنداشتند بر جذابیت کار افزود. بدقلقی‌ها و عاشق پیشگی‌های فرزین هم از جمله جذابیت‌های دیگر «هشت‌و‌نیم دقیقه» بود. مخاطب در دوگانگی عشق و نفرت فرزین گرفتار آمده بود و هنوز نمی‌دانست که قرار است چه اتفاقی بیفتد.

همراهی‌های نسرین وکیل یکتا با بازی فرناز رهنما که خیلی خوب توانسته بود نقشی جدی را ایفا کند از دیگر نقاط قوت سریال بود. همه چیز داشت به خوبی پیش می‌رفت که یکباره فرزین تصمیم به تهدید نسرین گرفت و او پس از این تهدید یکباره از قصه‌ها دور افتاد و به حاشیه رفت. و البته نقطه سقوط سریال را می‌توان به صحنه مربوط به عقد فرزین و الهه با بازی آزاده ثابتی دانست. مخاطب که تا به حال ماجرای مرگ نامزد فرزین را به عنوان یکی از گره‌های اصلی سریال می‌دانست به یکباره با بازی بد نامزد فرزین روبرو شد و البته در کنار این بازی بد، واکنش‌های شتاب‌زده‌ای تصویر شد که با نتیجه‌ای اغراق آمیز یعنی مرگ الهه همراه شد.

وقتی «هشت‌و‌نیم دقیقه» هَپی اِند می شود!

البته تصویر این مرگ نیز از چشم مخاطبان دور نماند و آن را به نوعی بازسازی صحنه قتل ندا آقاسلطان از کشته‌شدگان فتنه 88 دانستند که از زیر ذره‌بین نظارتی ناظران پخش در رفته بود.

در کنار این اغراق‌های نچسب که سریال را از مسیر اصلی خود خارج کرده بود، ناگهان کارگردان تصمیم گرفت در گام‌های پایانی برگ زرین دیگری برای مخاطب رو کند و آن هم فرزندخواندگی احسان با بازی سام درخشانی بود. این بار مادری به دلیل ابتلا به جذام از فرزندش دورمانده بود و مشخص نیست با چه اصرار و تفکری وارد ماجرا شده بود. مادری که علی‌رغم سن بالایش از فرزند جوانش سریع‌تر می‌دود و می‌تواند از دست او فرار کند. کابوس‌هایی که به یکباره به سراغ احسان می‌آیند و تکلیف نامشخصی که برای پایان و سرنوشت شخصیت‌ها گرفته می‌شود.

در کنار این‌ها بگذارید تحول یکباره فرزین و فروغ و عاقبت بخیری یکتا و مرگ همسر اخوان و تلاشی که برای هپی‌اند!! شدن ماجرا شده بود. مسیر اغراق‌آمیزی که یک سریال خوب را از میانه راه به یک سریال بد تبدیل کرد.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲