شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۱۹۶
تاریخ انتشار : ۱۳ : ۱۳ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵
شبکه ی تماشا و غیبت درفضای مجازی
در حوزه و بستر فضای مجازی شبکه تماشا دچار عقب ماندگی زیادی است به شکلی که درصورت یک سرچ اینترنتی ساده با این نکته عجیب همراه می شویم که تماشا بدون وب سایت رسمی می باشد و مخاطبان درصورت تمایل به آشنایی و اطلاع از برنامه های این شبکه از طریق فضای مجازی با در بسته رو برو خواهند شد.

به گزارش رادیو و تلویزیون دیباچه، شبکه تماشا در آذر ماه ۹۱ در سیستم دیجیتال تهران قابل دریافت شد و تا روز ۵ دی ۱۳۹۱ اقدام به پخش آنونس‌ها و تبلیغ سریال‌های آینده خود نمود. شبکه تماشا در روز ۵ دی ۱۳۹۱ با نمایش سریال های نابرده رنج، متشکرم، دوران سرکشی و دوران کهن و با مدیریت "کامبیز اخوان صفا "پخش آزمایشی خود را آغاز کرد و به جمع شبکه‌های بیست گانه ی سیمای جمهوری اسلامی ایران پیوست. پس از دوسال پخش و در زمان ریاست آقای «سرافراز» در سازمان صدا و سیما این شبکه با شبکه نمایش ادغام گردید اما این شبکه در مردادماه 95 باز هم به صورت مستقل آغاز به کارنمود.

شبکه ای بدون وب سایت/ اطلاع رسانی مهم نیست!

فارغ از آثار و تبعات منفی جابه جایی شبکه ها و افتتاح و ادغام آن ها به روی مخاطبان، شبکه تماشا درکنارآنتن کم رونق این ماه های رسانه ی ملی کم و بیش از طریق نمایش فیلم ها و سریال های جذاب توانسته است بخشی از بینندگان تلویزیون را مهمان برنامه های خود کند و درکنار شبکه نمایش بتواند تاحدودی ضعف برنامه های نمایشی در سیما را برطرف کند، هرچند این روند زمانی به نتیجه واقعی خواهد رسید که مدیران و تصمیم گیرندگان سازمان صدا و سیما تعریف و چشم انداز درستی از اهداف این شبکه داشته باشند و برنامه های تماشا به ورژن دوم شبکه نمایش تبدیل نشود.

جدای از محتوا و کیفیت برنامه های این شبکه باید به این نکته ناامید کننده اشاره داشت که با گذشت چند ماه از آغاز مجدد پخش این شبکه، در حوزه و بستر فضای مجازی شبکه تماشا دچار عقب ماندگی زیادی است به شکلی که درصورت یک سرچ اینترنتی ساده با این نکته عجیب همراه می شویم که تماشا بدون وب سایت رسمی می باشد و مخاطبان درصورت تمایل به آشنایی و اطلاع از برنامه های این شبکه از طریق فضای مجازی با در بسته رو برو خواهند شد، اتفاقی که برای بخش روابط عمومی رسانه ی ملی یک امتیاز منفی جدی به حساب می آید، آن هم درحالی که حتی سوپرمارکت های شهر برای خود سایت و صفحه ی رسمی دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳