پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۱۹۳
تاریخ انتشار : ۳۶ : ۱۱ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵
حسین فرحبخش در گفتگو با دیباچه:
کارگردان جنجالی سینمای ایران گفت: من قصد دارم جایگاه مداحان را نشان دهم و اگر اعتراض کنند ما هم فیلمساز هستیم و قدرت داریم.
حسین فرحبخش کارگردان صریح و جسور سینمای ایران در گفت و گو با خبرنگار سینمایی دیباچه درباره صراحت خود گفت: کسانی که از من میترسند اول باید از خدا بترسند فلذا این ها از خدا نمیترسند و من چون از خدا میترسم از این افراد نمیترسم.

وی افزود: یک حرف از من که در این 34 سال گفتم را اگر کسی خلافش را ثابت کند من از دور سینما خارج میشوم. جنایتکار کسی نیست که خونریزی میکند جنایتکر تر از این افراد کسانی هستند که ترور تفکر میکنند. آقایان بهشتی و انوار در دهه 60 تروریست تفکر بودند و اگر این حرف من به آن ها بر میخورد بروند به قوه قضاییه و شکایت کنند. در قوه مجریه وزارت ارشاد به چه حقی آدمی را در دهه 60 شلاق میزنید!

کارگردان «مستانه» ادامه داد: اگر این حرف ها در این دوران می گویم بخاطر این است که آن دوران جرایدی وجود نداشت و حرفی که میزدیم جایی ثبت نمی‌شد یکی از دلایل این حرف های من این است که این ها خودشان را معمار دوران طلایی و معمار سینمای انقلاب میدانند. وقتی به فیلمساز گفتند که چیزی که ما می گوییم را باید بسازی این ترور تفکر نیست؟ چرا آقای هاشم پور را ممنوع الکار کردند؟

آن‌هایی که از من می‌ترسند از خدا نمی‌ترسند/ مدیران دهه 60 سینما تروریست تفکر بودند/ درباره مداحان فیلم می‌سازم

وی با اشاره به حواشی درگذشت مرحوم داود رشیدی گفت: در مراسم تشییع آقای رشیدی آقایانی از جمله خاتمی و بهشتی حضور داشتند که خضور آنها من را بلاتشبیه یاد تشییع جنازه امام رضا (ع) انداخت چرا که مامون خودش قاتل امام رضا (ع) بود و بعد در تشییع جنازه امام هشتم زیر تابوت گریه میکرد. اینها 9 سال داود رشیدی را بخاطر حضور در مهمانی پایانی فیلم شهر موش ها ممنوع الکار کردند.

فرحبخش تاکید کرد: مرحوم فردین و آقای ناصر ملک مطیعی این ها را اندازه این حرف ها نمیداستند که به پشت در ارشاد بروند.

وی با اشاره به آثارش که تا بحال اکران شده خاطرنشان کرد: هیچ فیلمی از نظر محتوا «زندگی خصوصی» نمیشود چرا که این فیلم ثمره 30 سال اتفاقات بعد از انقلاب است که من در قالب یک فیلم سینمایی ساختم.

قرحبخش در پایان از ساخت فیلمی درباره مداحان کشور خبر داد و گفت: یک موضوعی دارم درباره مداحان که میسازم و اگر این فیلم را بسازم کارستان است چرا که از یک سالگی در بین مداحان بزرگ شدم و در حال حاضر 200 مداح را از نزدیک میشناسم و میخواهم بگویم جایگاه مداحی در ایران جایگاه بسیار بالایی است و من قصد دارم جایگاه مداحان را نشان دهم و اگر اعتراض کنند ما هم فیلمساز هستیم و قدرت داریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار