جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۳۷۰۰
تاریخ انتشار : ۰۶ : ۱۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۴
علی عطشانی نسبت به تعهدی که صداوسیما برای پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم «نقش نگار» از تهیه‌کننده می‌خواهد، واکنش نشان داد.




دیباچه:


 

آگهی

 

ایسنا نوشت: کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «نقش نگار» درباره دلیل اینکه این فیلم هیچ تیزر تبلیغاتی در تلویزیون ندارد، اظهار کرد:‌ امیدوارم این مسئله اتفاقی بوده باشد، اما واقعیت این است که همزمان با شروع اکران فیلم «نقش نگار»‌ که آقای ناصر ملک مطیعی پس از سال‌ها در آن بازی کرده است،صداوسیما برای بخش تیزرهای تبلیغاتی درخواستی را مطرح کرد که پیش از آن مرسوم نبود.

او در این‌باره توضیح داد: از بخش پیام‌های بازرگانی صداوسیما با پخش‌کننده فیلم (شکوفا فیلم) تماس گرفته و گفته بودند که تهیه‌کننده باید برگه‌ای را برای پخش تیزرهای فیلم از تلویزیون، امضا کند. من هم به نظرم رسید از آنجا که پیش از این ارتباط خوبی با صداوسیما داشتم و تیزرهای فیلم‌های قبلی‌ام رایگان یا با تخفیف پخش شده بود، مشکلی وجود ندارد و برای امضای برگه مراجعه کردم، اما آن‌ها برگه‌ای را به من دادند که به نظرم عجیب و غریب بود.

عطشانی گفت: در بخشی از این برگه، تهیه‌کننده تعهد می‌دهد که تیزر فیلم‌اش در هیچ یک از شبکه‌های معاند پخش نشود که البته این درخواست معقول است و فکر نمی‌کنم تهیه‌کننده‌ای با این موضوع مشکل داشته باشد اما قضیه آنجایی عجیب و خنده‌دار می‌شد که من باید تعهد بدهم نه تنها خودم به عنوان تهیه‌کننده بلکه هیچ یک از عوامل فیلم و حتی خریداران فیلم برای اکران خارجی حق پخش تصویر یا تیزری را در شبکه‌های خارجی ندارند و من نمی‌دانم چطور باید به جای دیگران تعهد بدهم!

او اضافه کرد: نکته عجیب‌تر اینجاست که در صورت امضای این تعهد اگر اتفاقی خلاف آنچه تعهد داده شده رخ دهد نه تنها پخش تیزرهای تلویزیونی در ایران قطع می‌شود بلکه باید هر گونه خسارتی را که صداوسیما تعیین می‌کند به عنوان تهیه‌کننده بپردازم، ضمن اینکه با امضای این برگه حق هر گونه دفاع را هم از خود سلب می‌کند. بنابراین فکر می‌کنم چنین تعهدنامه‌ای را کسی امضا نکند.

به گفته وی در متن این تعهدنامه آمده است: «اینجانب... تهیه‌کننده فیلم ... که جهت اخذ تیزر تبلیغاتی فیلم مذبور به اداره کل بازرگانی صداوسیما مراجعه نموده‌ام بدین وسیله متعهد می‌گردم که قصد پخش آگهی‌های مربوط به تبلیغات فیلم مذبور را در هیچ یک از شبکه‌های ماهواره‌ای معاند نداشته و ندارم و در صورت پخش هر گونه تبلیغات در هر یک از این شبکه‌ها (توسط اینجانب و سایر عوامل مربوطه و یا خریداران احتمالی) بلافاصله امتیاز پخش آگهی‌های بازرگانی مربوطه از شبکه‌های سازمان صداوسیما لغو شده و کلیه خسارات وارده از این حیث را چه به لحاظ معنوی و چه مادی با تشخیص سازمان صداوسیما بر ذمه خود دین دانسته و بلافصله پرداخت می‌نمایم و همچنین اقرار می‌نمایم کلیه حقوق قانونی مربوط به هر گونه اعتراض به تصمیم اداره کل بازرگانی سازمان صداوسیما و یا ایراد هر گونه دفاعیات احتمالی در این خصوص را از خود سلب نموده و تابع دستورات صادره می‌باشم. همچنین تمامی فیلم‌های آتی نیز غیرقابل حمایت از سازمان صداوسیما خواهد بود.»

عطشانی همچنین یادآور شد که به پخش‌کننده فیلم (داریوش باباییان) پیش از این اعلام شده بود که فعلا در هیچ یک از مواد تبلیغی فیلم تصویری از ناصر ملک‌مطیعی درج نشود.

فیلم «نقش نگار» 22 میلیون در دو روز نمایش‌اش فروخته است.

 
برچسب ها: تلویزیون ، دیباچه ، عطشانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲