شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۹۴۳۴
تاریخ انتشار : ۵۵ : ۱۴ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه: میلاد باقری خواننده گروه دنگ شو، درخانواده ای  موزیسین فعالیتهای موسیقی خود را شروع کرد ، او با  اپرای زال ورودابه وارد عرصه موسیقی شد ودرادامه فعالیت های موسیقی خود را با سبک های مختلف راک ، کلاسیک و... دنبال کرد.حدود یک سال است که این خواننده به گروه دنگ شو پیوسته است .با او در خصوص فعالیت هایش گفتگویی داشتیم که در ادامه می خوانید:


dangshow


در ابتدا می خواهم  کمی از فعالیت های خود در عرصه موسیقی  قبل از پیوستن به گروه دنگ شو بگویید؟

چون در خانواده ای بزرگ شدم که برادر وخواهرم  هر دو موزیسین بودند. کلا آواز کلاسیک را دنبال می کردم تا جایی که به اپرای زال ورودابه  رسیدم . در آن اپرا نقش زال را داشتم. محمد کیا خسروی آهنگسازی این اپرا را برعهده داشت، این کاردر وین ساخته شد. چند روز پیش جشن جوایز وبزرگداشت این اپرا برگزار شد.

بیشتر دوست دارید در چه سبک هایی فعالیت کنید؟

سبک کلاسیک و آواز ایرانی وهمچنین سبک جاز،بلوز و... را کار کرده ام  ولی علاقه شدید به موزیک راک خصوصا راک دهه هفتاد وهشتاد دارم. تقریبا همه سبک ها را کار کرده ام. معتقدم حنجره مثل ساز است، یک نوازنده می تواند همه سبک ها  را از  جز گرفته تا سنتی امتحان کند؛ همه چیز بستگی به توانمندی او دارد.

چطور شد که به گروه دنگ شو پیوستید؟

با ارتباطاتی که داشتم با گروه  دنگ شو آشنا شدم وبعد هم همکاریمان شروع شد. پیوستنم به گروه دنگ شو موجب شد موزیکالیته ام را تغییر دهم؛ آواز کلاسیک ایرانی را شروع کردم به این ترتیب به فضای دنگ شو نزدیک شدم. تا جایی که بخواهم به عنوان خواننده در هر نقطه ای با آنها کار می کنم. ممکن است امروز با دنگ شو باشم وفردا به طور مستقل کار کنم. صد درصد با انرژی کار خواهم کرد چون دغدغه من موزیک است .

با توجه به اینکه دغدغه تان موزیک است ؛ در این حوزه مسائل مالی چقدر برای شما اهمیت داشته است؟

خیلی جریان ها مالی نیست، درست است که  در زندگی مسائل مالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است ولی ترجیح می دهم خرج زندگیم را با تدریس موسیقی در بیاورم تا یک کار فرهنگی . دغدغه من موزیک است من زندگیم را برای موزیک می گذارم وبا دغدغه اجتماع هم تغییر خواهم کرد.

همانطور که می دانید، گروه دنگ شو درطی فعالیت های خود خوانندگانی را عوض کرده است  فکر می کنید چقدر با گروه دنگ شو بتوانید همکاری داشته باشید؟

زمانی مشخص نمی کنم تا وقتی که انرژیم با دنگ شو هست با هم هستیم وفکر می کنم حالا حالا ها با دنگ شو همکاری می کنم. پیشنهاد بهتری از سوی گروههای دیگر داشتم ولی قبول نکرده ام. چون در حال حاضر دنگ شو برای من  یک خانواده است. حتی به این فکر نمی کنم که به طور مستقل فعالیت داشته باشم فقط به دنگ شو فکر می کنم.

بعد از ورود به خانواده دنگ شو دیگر قصد ندارید به طور مستقل کارهایی منتشر کنید؟

به این موضوع فکر نمی کنم، قبلا در زمینه کلاسیک فعالیت داشتم یک آلبوم پاپ داشتم که منتشر نکردم به خاطر اینکه ذهنیتم به موزیک عوض شد؛ کار راک کردم .اما با این وجود ممکن است زمانی برسد که بخواهم موزیک دیگری را کار کنم ؛من ثابت نیستم .

در پایان میخواهم از دیگر فعالیت های خود بگویید؟

دو تا ترک پاپ داشتم که برای دوره ای از زندگی من بود. فعالیت های بسیاری را دنبال کردم ؛تک آهنگ  گلابتون را با گروهی خواندم. در برنامه خندوانه هم با رامبد جوان همکاری داشتم وهمچنین با سجاد افشاریان در تئاتر ایران استرالیا یک ترکی را اجرا کردم وبعد متمرکز دنگ شو شدم.

 

گفتگو: سارا صادقی
برچسب ها: میلاد باقری ، دنگ شو
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳