يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 05 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۹۴۲۷
تاریخ انتشار : ۴۷ : ۱۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه:محمد سریر آهنگساز و موسیقیدان پیشکسوت که کارهایش را با صدای مرحوم محمد نوری شنیده‌ایم از تازه ترین فعالیت‌های خود و انتشار آلبوم تازه اش خبرداد.


محمد سریر با اشاره به فعالیت‌های تازه خود به خبرنگار موسیقی دیباچه گفت:6 سال است که بعد از فوت مرحوم نوری آثاری نوشته ام. در این چند سال کارهایی چون «نغمه‌های تنهایی » و «موسیقی بدون کلام»؛در مجموع تعدادی کار را منتشر کرده‌ام.

وی افزود: «نغمه‌های تنهایی» شامل دو سی دی 1 و2 است .قطعات نسبتا شاد بدون کلام دارد ،منتهی کاری متفاوت بود که کیفیت آثار هم در آن منصوب شده بود.در حال حاضر این کارها را جمع کرده‌ام؛نزدیک 15 قطعه تازه است که فکر می‌کنم یک اثر خوبی را آماده کرده‌ام.

این آهنگساز در ادامه گفت: قصد دارم خواننده مناسبی را پیدا کنم تا بتواند آثار را ماندگار کند. انتخاب خواننده برای کار جدید سخت است فعلا چند نفری مد نظرم است فعلا نام آنها را نمی برم تا سورپرایز باشد.

دیباچه-محمد سریر


وی با اشاره به قطعات این آلبوم گفت: قطعات نوشته شده از شعرای بزرگی چون مرحوم فریدون مشیری ،حمید مصدق ،شیون فومنی و قطعات دیگر از سعدی است،تقریبا قطعات متفاوت است. تلاش می کنم آهنگ ها با کیفیت عالی اجرا شود چون بیانش باید به گونه ای باشد که خواننده بتواند آنها را اجرا کند به نحوی که محمد نوری اجرا کرد. تا پایان امسال این کار انجام خواهد شد.

سریر در ادامه با بیان اینکه فرصت های من زیاد نیست که مانند نوجوانی بخواهم کارهای متعددی را انجام دهم خاطر نشان کرد:  من در زندگی بسیار کم کار وگزیده کار بودم ولی کارهایی که کردم تقریبا تعهد ماندگاری داشتند ، بنابراین تلاش می کنم وظیفه کاریم را به نحوی انجام دهم که اگر این کارها را اجرا می کنم ماندگار باشند.

وی از همکاری خود با خوانندگان گفت: پیشنهادات همکاری بسیاری داشتم به خصوص از سوی خوانندگانی که در سبک وسیاق محمد نوری کار می کردند ؛ولی هنوز تعداد متعددی کار ندارم که بخواهم توضیع کنم . تصور می کنم حالا که کم کار نوشته ام گزیده هم باید کار کنم. یکی از قطعات را برای اجرا هم انتخاب خواهم کرد.

این آهنگساز پیشکسوت در خصوص شرایط آهنگسازی در ایران توضیح داد: یک وجه آهنگسازی داریم که برای کارهای روز انجام می شود که خیلی متعدد است، حداقل 500 نفر فعال در این کار هستند و کارهایی را انجام می دهند واجرا می کنند ، ممکن است تاریخ مصرفش چند ماه یا یک سال باشد .

وی در پایان گفت:  تعداد معدود آهنگسازانی هم هستند که در موسیقی ردیف دستگاهی همچنین پاپ کلاسیک وکلاسیک کارهای متعددی  انجام نمی دهند وبا فاصله کار می کنند ولی انتظار می رود که کارهای آنها در سالهای متمادی شنیده شود .من در این مجموعه کار کردم وعملا ممکن است کاری از 40 سال پیش مطرح شود واینکه من به تاریخ مصرف این کارها توجه دارم که اثر هنری باشد وخیلی از آهنگسازان دیگر هم اینگونه فکر می کنند.

 

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳