پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۹۴۱۷
تاریخ انتشار : ۵۷ : ۰۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه: کارگردان «سلام بمبئی» گفت: «ابتدا اکران فیلم را به ماه آبان و در کمتر از 48 ساعت اکران را به زمستان موکول کردند که هنوز این تصمیم یک‌طرفه را نپذیرفته‌ایم.»



قربان محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی دیباچه؛ با اعلام ابهام در اکران «سلام بمبئی» گفت: «متاسفانه اعتراض عده‌ای غیرسینمایی باعث بهم ریختن برنامه اکران «سلام بمبئی» شده است. طی جلساتی که داشتیم، قرار بر این شد که فیلم یا تاخیری چند روزه، در آبان‌ماه به نمایش درآید و ما نیز پذیرفتیم اما در کمتر از 48 این قرار نادیده گرفته شد و مسئولان در وزارت ارشاد با عقب‌نشینی از تصمیم خودشان اعلام کردند: «سلام بمبئی» باید در فصل زمستان اکران شود. این در حالی‌ست که تصمیم ارشاد عملا نشدنی‌ست.»

360766_625

محمدپور در مورد چرایی عملی نبودن این تصمیم مدیران و ضربه‌ای که این فیلم خواهد خورد به دیباچه گفت: «باید این نکته را در نظر گرفت که این فیلم محصول مشترک ایران و هندوستان است و طرف بالیوودی تاریخ اکران در 3000 سالن در هندوستان را تعیین کرده است. با توجه به اینکه تاریخ اکران فیلم در سینمای هندوستان، تقریبا زمستان است، ما باید فیلم را زودتر اکران کنیم. در غیر این صورت نسخه کپی «سلام بمبئی» وارد بازار خواهد شد.»

این کارگردان در ادامه گفت: «این اتفاق ضربه سنگینی به فیلم و سینما خواهد زد. «سلام بمبئی» قرار بود در فصل تابستان اکران شود اما از ما درخواست شد تا اکران فیلم‌مان را به فصل پاییز موکول کنیم چرا که گفته بودند در این فصل سینما فیلم پرفروش ندارد و سینما با افت استقبال مخاطبان روبه‌رو خواهد شد. ما این خواسته را پذیرفتیم اما الان وضعیت نامعلومی در انتظار فیلم است.»

محمدپور در ادامه به ناعادلانه بودن این تصمیم اشاره کرد و گفت: «ما تصمیم غیرحرفه‌ای را نخواهیم پذیرفت و تا این لحظه هم قبول نکردیم. روز شنبه با حجت‌الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی) جلسه‌ای داریم و در آن جلسه اعتراض‌مان را به این تصمیم غیرحرفه‌ای که هم به فیلم و هم به سینما لطمه جبران‌ناپذیری خواهد زد اعلام خواهیم کرد.»

این کارگردان در آخر هم گفت: «متاسفانه کسانی از خارج سینما و بدون دیدن این فیلم که تمام مجورهایش صادر شده است، تصمیم‌هایی می‌گیرند و سینماگران را وارد حاشیه می‌کنند.»
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳