جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 03 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۹۱۶۷
تاریخ انتشار : ۰۷ : ۱۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
در مراسم رونمایی از آلبوم «دستامو دریاب» عنوان شد
دیباچه:کوروش انوش خواننده ایرانی و بین‌المللی ارکستر ملی سوئیس در مراسم رونمایی از آلبوم «دستامو دریاب» گفت:در خارج از ایران فرصت های بسیاری برای من وجود داشت ولی به عنوان یک ایرانی به خودم اجازه ندادم که بخواهم رفتار غیر اخلاقی کنم که شایسته این هنر و مردم نباشد.

به گزارش خبرنگار موسیقی دیباچه؛آلبوم «دستامو دریاب» تازه‌ترین اثر کوروش انوش خواننده ایرانی وبین المللی ارکستر ملی سوئیس به سبک پاپ کلاسیک است وبرای اولین بار به زبان فارسی با نظارت دکتر محمد سریر،اکبر آزاد،افشین یدالهی وپرستو رشیدی در تهران ضبط شده است.

مراسم رونمایی از آلبوم «دستامو دریاب » عصر  سه شنبه 23 شهریورماه با حضور تعدادی از هنرمندان سرشناس موسیقی ،ادبیات وسینمای کشور در «تالار امیر خانی »خانه هنرمندان برگزار شد.

محمد سریر در ابتدای این مراسم با اشاره به آشنایی خود با کوروش انوش گفت: حدود چهل سال قبل با انوش دیداری داشتم در آن زمان درحال جمع آوری اطلاعاتی بود.این آلبوم با یک فکر وتجربه چند ساله جمع اوری شده است .کاری که کوروش انوش کرد متکی به بینش و دانش بود.

img_20160914_102552


وی افزود: ریتم موجب جذابیت و جاذبه‌های موسیقی می شود؛حوزه تنظیم خیلی مهم است چون با ابزار های محدودی ورود می کند برای همین همه تنظیم های ما یک جور است.چون مرجع یک تنظیم کننده مشخص است؛محمود میرزایی در تنظیم خیلی خلاق است ر این اثر هم توانایی و ذوق او را نشان می‌دهد.

این آهنگساز در خصوص اشعار این آلبوم خاطر نشان کرد: افشین یدالهی شاعر توانمندی است که با او همکاری دارم او نگاه ویزه ای به شعر دارد قطعات بسیاری از او در این البوم هست . قطعات دیگر آلبوم از علیرضا بدیع و کوروش انوش است ؛ تعجب کردم وقتی دیدم برخی از قطعات آلبوم را خود انوش گفته است .خیلی سخت است در این آشفته بازار مطابق با سلیقه ها پیش بروی . فکر می کنم در این آلبوم تنظیم نغمه ها وپیوند ها دارای هویت وریشه است تا حدی متعهدانه کار شده است.

محمد علی بهمنی در ادامه گفت: آشنایی من با کوروش انوش 5 الی 6 سال خواهد بود از همان دیدار اول محو شخصیت ورفتار او شدم این موضوع موجب شد با او درآلبوم تازه اش همکاری داشته باشم. انوش با پیگیری وشناختی که داشت قطعات خوبی را برای آلبوم جمع آوری کرد. این آلبوم اتفاق شگفتی است .

میرزمانی  گفت: در سال 83 با انوش آشنا شدم در آن روز ها با او ارتباط کاری داشتم،خوشحالم امروز این کارشان به ثمر رسیده است . از همان روزهای اول شهاد بودم که انوش با چه عشقی اشعار را انتخاب می کرد ، برای این انتخاب به او تبریک می گویم ،او در این آلبومش از کمک دو ستون محکم واستوار استاد علی بهمنی وسریر استفاده کرده است . امیدوارم همچنان شاهد شکوفایی ومعرفی کارهای اوباشیم.

کوروش انوش سخنران دیگری بود در خصوص انتشار این آلبوم گفت:در خارج از ایران فرصت های بسیاری برای من وجود داشت ولی به عنوان یک ایرانی به خودم اجازه ندادم که بخواهم رفتار غیر اخلاقی کنم که شایسته این هنر و مردم نباشد.

وی افزود:شکل گرفتن این اثر موسیقیایی مطمئنا از وجود وبرکت اساتید بزرگ ایران است وفقط تلاش کردم قسمت هایی از زندگی خودم را به صورت موسیقی با کلام انتقال دهم.

خواننده آلبوم دستامو دریاب در ادامه گفت: این البوم متشکل از 11 ترک است که همه آهنگ ها نشانگر پیام دوستی وعشق هستند. پیام صلح ودوستی را مدیون اساتید بزرگی چون محمد علی بهمن ، محمد سریر ودیگر دوستان هستم .

وی در پایان افزود: هزینه های آلبوم صرف امور خیریه می شود ، این آلبوم را تقدیم موزه صلح می کنم.

محمد سریر،علیرضا بدیع،محمد میرزمانی، محمد علی بهمنی آلبوم دستامو دریاب را رونمایی کردند به این ترتیب مراسم به پایان رسید.

به گزارش دیباچه؛آلبوم «دستامو دریاب» به آهنگسازی، تهیه‌کنندگی و با صدای کوروش انوش هنرمند ایرانی الاصل مقیم سویس و خواننده بین‌المللی ارکستر ملی سوئیس به سبک موسیقی پاپ و کلاسیک با نظارت محمد سریر و با غزل‌هایی از محمد علی بهمنی، اکبر آزاد، افشین یدالهی، علیرضا بدیع، سامیه سلیمی و پرستو رشیدی روز یکشنبه ۱۰ مردادماه جاری با مدیریت صدرالدین حسین‌خانی توسط مؤسسه نغمه سرای روژین و توسط پخش هنر شهر منتشر می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار