جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 03 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۹۰۲۸
تاریخ انتشار : ۵۱ : ۱۲ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه: نشست خبری ارکستر اسکالا (ایتالیا) صبح امروز با حضور علی اکبر صفی پور مدیر عامل بنیاد رودکی،مائورد کنحادوری سفیر ایتالیا در ایران وپروفسور چرتی رایزن فرهنگی ایتالیا در تالار وحدت برگزار شد



به گزارش خبرنگار موسیقی دیباچه در ابتدای نشست علی اکبر صفی پور گفت: در حقیقت برنامه ارکستر مجلسی اسکالا قرار است با حضور ارکستر ایران انجام شود.این ارکستر بهانه ای برای مرور روابط ایران وایتالیا شد.

%d8%af%db%8c%d8%a8%d8%a7%da%86%d9%87-%d8%a7%d8%b3%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%a72

 

وی افزود: ماه گذشته با حضور ارکستر ایتالیا اتفاقات خوبی افتاد، کارگاههای تخصصی وکلاس هایی برگزار شد ،نوازندگان ما از داشته های ایتالیا استفاده کردند.شاید بعد از این حمایت ها بتوانیم اپرایی در تالار وحدت داشته باشیم.

مدیر عامل بنیاد رودکی درباره گروه اسکالا گفت: این گروه در بسیاری از کشورها  اجرا داشته وجوایز بسیاری را در فستیوال ها کسب کرده است .حضور انها به دنبال دو هدف بود  نخست برنامه ریزی در سطح ارکستر ودوم برگزاری مستر کلاس .امیدوارم این حضور کمک کند  به اهالی موسیقی  که علاقه مند چنین برنامه هایی هستند.

مائوردکنجادوری سفیر ایتالیا در ادامه گفت : همکاری ایران وایتالیا نقطه عطفی در روابط این دو کشور است.

سفیر ایتالیا خاطر نشان کرد :  ما برای پیشبرد روابطمان زمینه های گسترده ای را فراهم کردیم.در واقع بین ایران وایتالیا پیشینه ۳ هزار ساله وجود دارد.این گفتمان فرهنگی سبب شده تا بین این دو کشور ارتباط دو جانبه برقرار شود.

وی  ادامه داد: ایتالیا وایران دو حلقه زنجیره هستند که این روابط را به هم متصل می کنند.این دو کشور توانسته از نظر زبان وفرهنگ ارتباطی را با هم برقرار کنند.وقتی  نتوانیم  با کلمات ارتباط برقرار کنیم این ارتباط از طریق احساسات ایجاد می شود.

سفیر ایتالیا در ادامه افزود: موسیقی یکی از ساده ترین ابزار برای درک فرهنگی است زیرا نیاز به ترجمه شدن ندارد وبه راحتی می توان از طریق گوش دادن به حالات وعواطف نهفته در ان پی برد. به طور مثال برای من که یک دیپلمات هستم اولین چیز برای شناخت روحیات مردم یک کشور انجام می دهم گوش دادن به موسیقی یک کشور است‌.

وی افزود: سفارت ایتالیا بهتر از بنیاد رودکی جایی را برای ایجاد تعامل  نیافت و نخستین جایی که رفت بنیاد رودکی بود. ما اسم بنیاد رودکی را در کنار اسکالا می گذاریم.

در ادامه پروفسور چرتی رایزن فرهنگی ایتالیا طی سخنانی گفت: این ارکستر ادامه روابط فرهنگی ایتالیا وایران ،به ایران امده است. برنامه ای که ما داریم محدود است ،قرار است یک شب اجرا داشته باشیم اما این اجرا از کیفیت بالایی برخوردار است،اسکالا معتبرترین سازمان موسیقیایی در کل جهان است.در واقع طبق این برنامه قرار است با ارکستر زهی ایتالیا اشنا شوید،البته طبقه بندی موسیقی ایتالیا بسیار سخت است.قطعاتی که اجرا می شود از بی نظیر ترین قطعات است.

وی خاطر نشان کرد:ابتدای ارکستر با قطعات ویوالدی اغاز می شود بخشی از قطعات  الهام گرفته از جوزپه وردی است.امیدوارم بتوانیم بهترین قطعات را اجرا کنیم.ما می دانیم سطح حرفه ای موزیسین های ایرانی و همچنین اعتبار بنیاد رودکی چقدر بالا است به همین خاطر تصمیم گرفتیم مستر کلاس هایی برگزار کنیم.ما علاقه مند هستیم که برنامه های فرهنگی با بنیاد رودکی داشته باشیم برای همین در این راستا دو برنامه داریم برگزاری پیانو از نوشین افروز موضوع دوم بحث حضور ایتالیا در جشنواره موسیقی فجر.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار