جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۸۴۷۰
تاریخ انتشار : ۰۰ : ۱۷ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه: مراسم رونمایی از آلبوم «خروش» تازه‌ترین اثر مجید درخشانی با صدای مجتبی عسگری و به تهیه‌کنندگی دکتر مجید پازوکی در محل شهر کتاب ابن سینا برگزار شد.

 

%d8%a2%d9%84%d8%a8%d9%88%d9%85_%d8%ae%d8%b1%d9%88%d8%b4_%d8%aa%d8%a7%d8%b2%d9%87%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86_%d8%a7%d8%ab%d8%b1_%d9%85%d8%ac%db%8c%d8%af_%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%b4%d8%a7


به گزارش خبرنگار موسیقی دیباچه: مراسم رونمایی آلبوم صوتی و تصویری «خروش» تازه‌ترین اثر مجید درخشانی با صدای مجتبی عسگری و به تهیه‌کنندگی دکتر مجید پازوکی و با حمایت رویا لرستانی نماینده شرکت «کارما» اولین فروشگاه زنجیره‌ای خودرو در ایران و همچنین با حضور تعدادی از هنرمندان سرشناس موسیقی کشور از جمله؛ علی اکبر شکارچی نوازنده کمانچه، حسام الدین سراج خوانده موسیقی ایرانی، جواد بطحایی نوازنده سنتور، محمد علی بهمنی شاعر و ترانه‌سرا، دکتر محمد موقتیان استاد دانشگاه و ادیب، ناهید تیموری تهیه‌کننده سینما، ربکا جلیلی همسر استاد محمد رضا لطفی، حمید رضا عاطفی نویسنده و پژوهشگر موسیقی، حسین علیشاپور خواننده موسیقی ایرانی، مهرداد ناصحی نوازنده کمانچه، پوریا اخواص نوازنده سازهای کوبه‌ای، امین گلستانی نوزانده عود، شهریار نظری نوازنده دف، سحر محمدی خواننده، جمشید صفرزاده نوازنده سنتور، بهروز بیگی نوازنده یسنای، زهرا رنجپور نوازنده دف و ... در ساعت 15 تا 17 بعدازظهر روز جمعه 19 شهریور ماه جاری در محل شهر کتاب ابن سینا در تهران برگزار ‌شد و با استقبال بسیار زیاد علاقه‌مندان به موسیقی مواجه شد به طور که تعداد زیادی از حاضران در این مجموعه فرهنگی به صورت ایستاده شاهد برگزاری این مراسم هنری بودند.

%d8%a2%d9%84%d8%a8%d9%88%d9%85_%d8%ae%d8%b1%d9%88%d8%b4_%d8%aa%d8%a7%d8%b2%d9%87%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86_%d8%a7%d8%ab%d8%b1_%d9%85%d8%ac%db%8c%d8%af_%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%b4%d8%a7


دکتر مجید پازوکی تهیه‌کننده آلبوم «خروش» در ابتدای این مراسم که اجرای آن را علیرضا بدیع شاعر و ترانه‌سرا برعهده داشت، گفت: از مجموعه‌ای که در شکل‌گیری این آلبوم ما را همراهی نمودند تشکر می‌کنم. بودن در کنار استاد درخشانی از موهبت‌ها و فرصت‌های تکرارنشدنی زندگی من بود و خدا را سپاسگزارم. تدوین و انتشار آلبوم «خروش» چند سال به طول انجامید. در خدمت استاد درخشانی و دیگر دوستان نوازنده کنسرتی در شهر پاوه داشتیم. در این منطقه کُردنشین مردم از موسیقی فارسی استقبال کردند. نکته چشم‌گیر دیگر اینکه در شهر کرمانشاه با وجود خوانندگان مشهوری که دارند و به داشتن خوانندگان بزرگی مشهور است؛ اما برای من جالب است که این مردم مناطق کرُدنیشن ایران به شدت عاشق و شیفته استاد شجریان هستند.

وی همچنین گفت: سفرمان و صدای مجتبی عسگری که از شاگردان خوب مکتب استاد شجریان بودند درشکل‌گیری «خروش» مؤثر بود. همینطور صدای ایشان برای من تداعی‌کننده صدای استاد شجریان در دوران جوانی بود. برای من آواز ایرانی خیلی مهم است و به عنوان شاکله موسیقی ایرانی همیشه دوست داشتم که این هنر آوازخوانی فراموش نشود و ادامه پیدا کند، بنابراین احساس کردم که در مجموعه کسانی که با استاد شجریان کار می‌کنند و افتخار شاگردی ایشان را دارند چند نفر از جمله مجتبی عسگری خیلی به درستی به این راه اهمیت می‌دهد و در واقع تصمیم گرفتیم و از جناب درخشانی خواهش کردم که آلبومی را با صدای ایشان بتوانیم تهیه و تنظیم کنیم.

این تهیه‌کننده موسیقی و سینما در ادامه سخنانش افزود: تهیه آلبوم موسیقی در کشور ما سخت است و هر روز سختر هم می‌شود؛ آلبوم «خروش» شاید دو سه سال در پیچ‌وخم‌های اداری و جاهایی که بایستی مجوز صادر می‌کردند معطل شده بود، در این فاصله چندین فیلم سینمایی و کوتاه تهیه کرده‌ام و در این زمینه مشکلی نداشتیم ولی در حوزه موسیقی سختی‌های خاص خودش را داشت. امیدوارم شاهد این باشیم که با دوستان عرصه موسیقی که با عشق و امکانات کم فعالیت می‌کنند و این افتخار همکاری نصیب ما هم بشود و بتوانیم با این نوع همکاری‌ها  موسیقی کشورمان را حفظ کنیم، چون بجز این، واقعاً هدفی را نداریم.

دکتر پازوکی با تقدیر از مجید درخشانی آهنگساز آلبوم «خروش» گفت: از استاد درخشانی خیلی تشکر می‌‌کنم؛ در این اثر، بخصوص بسیار زحمت کشیدند و خیلی وقت گذاشتند. یک یادگار خوبی ا موسیقی از خودشان برجای گذاشتند و برای ایشان همیشه آرزوی سلامتی می‌کنم.  از آقای نکوعدل صدابردار خوب این اثر سپاسگذارم، شاهد تلاش ایشان در استودیو بودم و همچنین تمام دوستان نوازنده‌ای که در این آلبوم با سازهای خود به هنرنمایی پرداختند. همچنین از آقای سعیدی از شرکت «رهگذر هفت اقلیم» که انتشار این اثر را بعهده داشتند تشکر می‌کنم که با دلسوزی و بدون هیچ چشمداشت و توقع خاصی در کنار ما بودند.

تهیه‌کننده آلبوم «خروش» در پایان تأکید کرد: امیدوارم موسیقی و چراغ موسیقی ایران هرگز خاموش نشود و فرهنگ ملی و ایرانی ما توسط همین هنرمندان و جوانان همچنان برافروخته باقی بماند. همیشه دوست داشتم بتوانم از جوانانی که با جان و دل کار می‌کنند، آن طور که شایسته آنهاست از آنان حمایت کنم.

علیرضا بدیع مجری نیز درباره این آلبوم گفت: این آلبوم به استاد محمدرضا شجریان تقدیم شده است، امیدوارم پس از رفع کسالت شاهد حضور ایشان باشیم.

در ادامه رویا لرستانی نماینده شرکت «کارما» اولین فروشگاه زنجیره‌ای خودرو در ایران گفت: من به نمایندگی از شرکت «کارما» حضور دارم؛ که در راه شناسایی و حمایت از استعدادهای موسیقی فعالیت دارد «کارما» علاوه بر فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای خود علاقمند است به عنوان حمایت‌کننده آثار هنری در کنار جامعه موسیقی باشد، زیرا در جامعه موسیقی بی‌مهری‌هایی وجود دارد که ضربه‌هایی به این عرصه می‌زند. امیدواریم با تأسیس شرکت فرهنگی ـ هنری بتواند در حمایت بخش مالی از هنرمند و هنرمندان ایرانی سهم کوچکی داشته باشد. در آینده نیز هم با پیشنهادات اهالی فرهنگ و هنر، با هنرمندان عزیز کشور، همکاری مناسبی داشته باشیم و بی‌گمان بخشی از این درآمدی هم که از این راه به دست می‌آید صرف فعالیتهای خیریه خواهد شد و بخش دیگری از آن نیز  در جهت حمایت از هنرمند ایرانی هزینه خواهد شد.

وی همچنین گفت: «کارما» به حمایت از جامعه هنری، هنرمند ایرانی و استعدادیابی اهمیت می‌دهد  کار حمایت از اثرات آنها و جلوگیری از رفع آسیب‌های اجتماعی به این قشر است که برای اجرایی کردن این امر نیاز به بودجه و تامین مالی می باشد و در این بحران اقتصادی کشور می‌تواند توسط بخش‌های خصوصی که این بخش‌ها خود از جنس بدنه مردم هستند انجام پذیرد؛ لذا این بخشها نیاز به تبلیغات دارند تا هزینه هنگفتی که برای تبلیغات پرداخت می‌کنند را تامین نمایند.

نماینده شرکت «کارما» اولین فروشگاه زنجیره‌ای خودرو در ایران در ادامه سخنانش تأکید کرد: پس می‌توانند از طریق حمایت هنرمندان کشور و حمایت جامعه هنری و آسیب های اجتماعی مانند کودکان کار تبلیغات مثبتی را در راستای این امر که می تواند تاثیرپذیری بیشتری داشته باشد و بودجه کمتری را صرف نماید استفاده کنند تا به نتیجه مدنظر دست یابند که این نیاز به تعامل دو طرفه دارد که هم جامعه هنری و هم موسسات خیریه به نحوی با واحد های خصوصی همکاری کنند که آنها راغب باشند تا بودجه های مصرفی را  که در بخشهای مختلف تبلیغاتی خرج می‌کنند را در این راه استفاده نمایند و این اطمینان را داشته باشند که بازخورد تاثیرات تبلیغاتی مورد نظر را خواهند داشت.

رویا لرستانی در پایان اظهار داشت: «کارما» بعد از سالها حمایت از انجمن کودکان کار و خیابان و بعد از حمایتهای هنری که اخیرا اسپانسر فستیوال موسیقی «بارانا» به مدت ۹ شب در کاخ نیاوران و بعد از آن اسپانسر آلبوم «خروش» به خوانندگی مجتبی عسگری بوده است؛ قصد دارد در این جریان پیشرو باشد و واحدهای اقتصادی دیگر را ترغیب کند که از بخش های خصوصی این بودجه ها تامین شود و هر دو طرفین برنده این رخداد باشند.

در ادامه استاد موقتیان هم گفت: جای صدرنشین آواز ایران، استاد شجریان، خالی است. این آلبوم حاصل تلاش سترگ مردان سرزمین ما است. خوشحالم که می‌بینم همه افراد با چهره‌هایی هنردوست حضور پیدا کرده‌اند. من اصفهانی هستم، با ترنم زاینده‌رود با هنر آشنا شدم. برای من هنرمند جایگاهی دارد که نهاد و فطرت خلقت به حضور آن متجلی می‌شود. صدای عشق از دل هنر برمی‌خیزد.

در بخش دیگر از مراسم رونمایی آلبوم «خروش» محمد علی بهمنی شاعر و ترانه‌سرا یک قطعه شعر را برای خاضران قرائت کرد و در ادامه قطعه «مست شب» از آلبوم «خروش» با شعر مهرداد اوستا و حمید حاجی‌زاده برای حاضران پخش شد.

در ادامه این برنامه، مجید درخشانی آهنگساز آلبوم «خروش» درباره جدیدترین اثرش گفت: کاش استاد لطفی حضور داشتند. هر قدمی که برداشتم به لطف استاد لطفی بوده است. من درباره آلبوم نظری ندارم، نظرها گفته شد. دوست داشتم تصویر و صدای ساز جدید «یسنای» باشد اما متأسفانه قسمتی از آن حذف شد. مجتبی عسگری را از قبل می‌شناختم و می‌دانستم خوب از پس کار برمی‌آید و بخصوص در آوازهایشان سنگ تمام گذاشتند.

در بخش دیگری از این نشست رونمایی مهدی مظفری ساوجی یک قطعه شعر قرائت کرد و بعد از اتمام صحبت‌های مجری برنامه، قطعه «سوختن» با شعری از دیوان سیاه‌مشق» هوشنگ ابتهاج پخش شد و در ادامه علی مصطفوی از شاگردان مجید درخشانی گفت: حدود 12 سال است که به عنوان شاگرد و همکاری کوچک در خدمت استاد درخشانی حضور دارم. تمام خصوصیاتی را که یک هنرمند باید داشته باشد، آقای درخشانی دارد. درد بزرگ ما این است که هنرمندان پشت یکدیگر نیستند. موزیسین‌ها باید با هم مهربان‌تر باشند. من از استاد چیزهای زیادی آموختم. نه تنها آواز بلکه اخلاق و بزرگ‌منشی را از ایشان یاد گرفتم.

در بخش دیگری از این مراسم، مجتبی عسگری خواننده آلبوم «خروش» گفت: خیلی خوشحالم از اینکه استاد درخشانی به بنده اعتماد کردند و اجازه دادند که در این آلبوم در خدمتشان باشم و همچنین از جناب دکتر پازوکی تشکر می‌کنم که به هر صورت زحمت تهیه‌کنندگی این آلبوم را کشیدند. من در کنار استاد درخشانی نه تنها این آلبوم که سه سال طول کشید بلکه شاید برای من حسنی بود که من چیزهای زیادی از ایشان آموختم. از استودیو و زمانی که در خدمت ایشان بودم لحظه به لحظه کلاس آواز بود و از رفت و آمدهایی که برای کارهای آلیوم بود فکر می‌کنم بیشتر از آن دورانی که کلاس آواز می‌رفتم و می‌آموختم از ایشان؛ هم اخلاق، هم رفتار، هم بزرگ منشی و هم موسیقی را یادگرفتم.

در ادامه این مراسم رونمایی سپس تابلویی با خط استاد رحیمی به مجید درخشانی تقدیم شد و در پایان برنامه بخش اجرای موسیقی زنده در نظر گرفته شده بود. دو نوازنده با ساز یسنای نواختند و مجتبی عسگری با صدای خود آنها را همراهی کرد و در ادامه نیز، با گرفتن عکس یادگاری، مراسم رونمایی آلبوم «خروش» به پایان رسید.

%d8%a2%d9%84%d8%a8%d9%88%d9%85_%d8%ae%d8%b1%d9%88%d8%b4_%d8%aa%d8%a7%d8%b2%d9%87%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86_%d8%a7%d8%ab%d8%b1_%d9%85%d8%ac%db%8c%d8%af_%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%b4%d8%a7

 

آلبوم «خروش» تازه‌ترین اثر مجید درخشانی با حضور علی اکبر شکارچی، حسام الدین سراج، جواد بطحایی و ... رونمایی شد.

عکس :منصور جهانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲