جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۸۳۷۵
تاریخ انتشار : ۲۰ : ۱۴ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
 

دیباچه: شورای اروپا (Europe Council)  در اقدامی قابل توجه، براى اجراى يك پرفورمنس با موضوع اسلام و اروپا از علی قمصری و و لوسين خاچاتريان(Lusine Khachatryan) دعوت به عمل آورده‌است. در این پرفورمنس که قرار است ٩ نوامبر ، در ساختمان شوراى اروپا برگزار شود؛  قرار است تار قمصرى به عنوان نمادى انتزاعى از اسلام و شرق در مواجهه با پيانوى خاچاتريان به عنوان نمادى از اروپا، با ورودى موسيقايى، واكنش محتاطانه و سپس مشتاقانه‌اى را پذيرا باشد. این پرفورمنس با هدف نمایش انتزاعی از مواجهه و آمیختگی فرهنگى شرق و غرب اجرا خواهد شد.

به گزارش دیباچه، با توجه به این رخداد؛ علی قمصری به مسئولان پیشنهاد داده‌است تا پس از ارائه‌ى مستندات اين دعوت و با توجه به اهميت فرهنگى و سياسى اين حضور، مقدمات کنسرت تک‌نوازی تار را در مشهد فراهم آورند تا علی قمصری در گفتمانی فرهنگی، مخالفان برگزاری کنسرت در مشهد را در مواجهه با معنویت نهفته در موسیقی اصیل ایرانی به تغییر موضع‌شان نسبت به این موضوع دعوت کند.

علی قمصری پیشنهاد کرده که حاضر است این کنسرت را بدون دریافت هیچ وجهی از مخاطبان برگزار کند و تنها هدف او این است که مخالفان با تغيير موضع‌شان نسبت به موسیقی ایرانی منعطف تر شوند.

دولت ايران از اين دعوت كنگره‌ى اروپا بى‌خبر است و كنگره ترجيح داده تا مستقيما از خود هنرمندان برای حضور در این اجرا دعوت كند. بديهى است كه اين رويداد در تعديل نگرش اسلام هراسانه غالب بر اروپا و روشنگرى درباره نگرش اروپا به ايران، نقش تعيين كننده‌اى خواهد داشت. به هر روی دعوت از يك هنرمند ايرانى، در اين كنگره شايد جالب توجه و نشان‌گر تغيير مواضع اروپا نسبت به ايران در آينده باشد.

- دیباچه - علی قمصری


اين پرفورمنس علاوه بر اجراى زنده‌ى على قمصرى و لوسين خاچاتريان، به پخش فيلم و موسيقى‌هاى دو فرهنگ خواهد پرداخت و این مجموعه، با اجراى تنظيم مجدد سمفونى ٩ بتهوون توسط اين دو ساز به پايان مى‌رسد.

گفتنى است اين رويداد يكى از مهمترين رويدادهاى سياسى‌ست كه در آن وزراى امور خارجه‌ى سایركشورهاى اروپايى و چهره‌هاى مهم فرهنگى جهان حضور خواهند داشت.

به دليل اهميت بالاى اين اجرا، قمصرى هفتم اكتبر براى تمرين و ضبط فيلم‌ها به ارمنستان سفر خواهد كرد و خاچاتريان نيز از آلمان به او مى‌پيوندد.

شوراى اروپا در شهر استراسبورگ واقع است.

على قمصرى تا امروز با حضور در بيش از ٧٠ فستيوال جهانى ، انتشار ١٥ آلبوم در ايران و فرانسه با صدای همايون شجريان، عليرضا قربانى و محمد معتمدى و ... ، برگزاری ورك شاپ در دانشگاه‌هاى UBC كانادا و كنسرواتوارهاى بارسلون و پاريس، اجراى پروژه‌ى اركسترال شيپور صلح، اجراى پروژه‌ى تار ايرانى عشق جهانى با كوارتت‌هاى كشورهاى مختلف ، انتشار كتاب هارمونى ايرانى و اجراى كنسرت‌هاى متعدد با هنرمندان بزرگ ايران، يكى از پركارترين و پرانگيزه‌ترين هنرمندان ایرانی به شمار می‌رود.

 
برچسب ها: دیباچه ، علی قمصری
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲