جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۸۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ : ۱۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه: امین حیایی شب گذشته در برنامه تلویزیونی «هفت» مهمان بهروز افخمی بود و در این گفتگو اظهار داشت: فکر می‌کنم «قلاده‌های طلا» واقعیت‌ها را نشان داد اما دیگر حاضر نیستم در «قلاده‌های طلا 2» بازی کنم.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه شب گذشته در برنامه سینمایی «هفت» امین حیایی مهمان بهروز افخمی بود و بهروز افخمی در ابتدای این گفتگو با اشاره به همکاری‌اش در فیلم سینمایی «سن پطرز بورگ» از چهره سینمایی امین حیایی صحبت کرد و گفت: بخش اعظمی از بازی امین حیایی در فیلم سینمایی «سن پطرز بورگ» به دلیل نبود من در ایران حذف شد و من همیشه حسرت این را می‌خورم که این نقش به طور کامل در فیلم دیده نشد. در بسیاری از موارد با دیدن یک چهره نمی‌توان به این نتیجه رسید که این چهره می‌تواند یک ستاره باشد و در فیلم است که به این نتیجه می‌رسیم.

دیباچه - هفت

افخمی با اشاره به اینکه حیایی در مدتی که بازیگری را شروع کرده فیزیک بدنی‌اش را تا امروز توانسته حفظ کند از او درباره این پرسید که چگونه این فیزیک را تا امروز حفظ کرده است.حیایی در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: سعی می‌کنم ورزش کنم و کارهایی که با روحیه‌ام سازگار است را انجام می‌دهم و تحرک زیادی دارم. برنامه مرتبی برای ورزش ندارم اما هفته‌ای چند بار دوچرخه سواری، شنا و بسکتبال بازی می‌کنم.

امین حیایی در پاسخ به این پرسش که در سن و سال او تنها بازیگری است که توانایی بدنی فوق‌العاده‌ای دارد گفت: سرمشق من آقای جمشید هاشم‌پور است که با این سن هنوز اکشن کار می‌کند و فیزیک و حرکت‌های بدنی خیلی عالی دارد.

این بازیگر در پاسخ به این دیدگاه افخمی که فیلم‌های جشنواره‌ای برای امین حیایی اهمیتی ندارند و او بیشتر به این توجه دارد که فیلم‌هایش مورد توجه مردم قرار بگیرند گفت: در وهله اول این دیدگاه را دارم اما هر بازیگری دوست دارد که در کارنامه‌اش کار هنری داشته باشد. به هر حال مردم با دیدن فیلم‌ها مسیری را برای سینما مشخص می‌کنند و در هر مرحله‌ای یک سری ستاره‌هایی داشتیم که وارد سینما شدند که درخشیدند. تمام تلاش من این بوده که نقش‌های متفاوت ایفا کنم و بتوانم در هر ژانری بازی داشته باشم.

حیایی درباره اولویت‌هایش برای انتخاب یک نقش اظهار داشت: در وهله اول فیلمنامه برایم مهم است و به طور کلی به چالش کشیده شدن را دوست دارم. فکر می‌کنم نقشم در فیلم «خانوم» به کارگردانی تینا پاکروان یکی از متفاوت‌ترین نقش‌هایم بوده. برای بازی در این نقش همه شرایط را در نظر گرفتم و خودم را جای نقش گذاشتم که بازتاب خیلی خوبی برایم داشت.

وی در ادامه افزود: هنر خود را مدیون آقای اصغر هاشمی و همایون اسعدیان می دانم اما بعد از سریال «آپارتمان» دیده شدم و مردم من را شناختند. در این فیلم موهای من بلند بود و آن زمان موی بلند، عجیب و جرم بود و دستگیرش می کردند، حتی یک بار در درکه من را گرفتند و گفتند چرا موهایت بلند است.

این بازیگر با اشاره به فیلم «بیداری رویاها» اظهار داشت: این فیلم را خیلی دوست داشتم و برای آن خیلی زحمت کشیدم اما در جشنواره به من جایزه‌ای تعلق نگرفت و داوران دلیل این مسأله را این عنوان کردند که در قسمتی از فیلم گریه کرده‌ام، سبیلم تکان خورده و حواسم به گریم نبوده، به همین دلیل جایزه به من تعلق نگرفت. بازی در فیلم سینمایی «شب» نیز جزو افتخارات من است که در کنار اساتید بزرگ سینما ایفای نقش کرده‌ام.

بهروز افخمی در ادامه به بایکوت شدن امین حیایی پس از بازی در فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» اشاره کرد و امین حیایی ضمن تایید این مسئله گفت: از بازی در هیچ فیلمی پشیمان نیستم و برای حضور در هر یک از فیلم‌هایم دلیل دارم. حتی فیلمی مثل «قلاده‌های طلا» را بازی کردم که شاید برخی مردم دوست نداشتند و حتی بازیگرانی در برخی پروژه‌ها به کارگردان یا تهیه‌کننده‌ها تأکید کردند که اگر امین حیایی در این پروژه‌ باشد، ما بازی نمی‌کنیم چرا که امین حیایی منفور است و محبوبیت خود را از دست داده. البته آنها حرفه‌ای هستند و شاید حق داشتند و فکر می‌کردند اگر در کنار من باشند برای آنها هم خوب نیست.

حیایی در ادامه این بحث افزود: من فکر می‌کنم «قلاده‌های طلا» واقعیت‌ها را نشان داد و تأیید رهبری را به همراه داشت اما برخی آن را ندیده قضاوت کردند و این مسأله باعث بروز تبعات بسیاری شد.

در ادامه این برنامه امین حیایی در پاسخ به این پرسش که اگر «قلاده‌های طلا 2» ساخته شود حاضر است در آن ایفای نقش کند یا خیر گفت: به خاطر تبعاتی که بازی در این فیلم دارد دیگر حاضر به بازی در «قلاده‌های طلا 2» نخواهم شد اما به هر حال آدم از همکار خودش توقع چنین برخوردهایی را ندارد و ترجیح می دهم جلوی برخی مردم و همکارانم نایستم. من از کسی دلخوری ندارم و همه را بخشیده ام چرا که بخشش کار درست و خوبی است.

وی در پایان از ساخت یک فیلم سینمایی خبر داد و گفت: اخیراً سفری به آمریکا داشتم و قرار است در فیلمی سینمایی که محصولی مشترک است حضور داشته باشم. البته زبان اصلی این فیلم فارسی است و در فضایی طنز روایت می‌شود و به دنبال پخش جهانی این فیلم هستیم.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲