شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۸۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۷ : ۱۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه: اخیرا پنجاه نوازنده ارکستر سمفونیک تهران طی نامه‌ای به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به انتخاب شهرداد روحانی به عنوان «رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران» اعتراض کردند. بردیا کیارس آهنگساز ،نوازنده ویلون ودستیار رهبر سابق ارکستر سمفونیک  بلاتکلیفی  ارکستر سمفونیک را  ضعف مدیریت و مسائل اقتصادی دانست.

بردیا کیارس آهنگساز ،نوازنده ویلون ودستیار رهبر سابق ارکستر سمفونیک طی سخنانی  به خبرنگار موسیقی دیباچه گفت:در زمانیکه  به عنوان دستیار علی رهبری در ارکستر سمفونیک فعالیت داشتم ، همه چیز طبق برنامه پیش میرفت ؛6 ماه برای ارکستر سمفونیک برنامه ریزی کرده بودیم،حتی سولیت‌های خوبی برای همکاری با ما از خارج از کشور می‌آمدند .با رفتن علی رهبری و مشکلات پیش آمده تمام زحمات ارکستر سمفونیک از بین رفت.

814503313_80707-e1447785534311-600x600-370x370


وی افزود:با رفتن علی رهبری هنوز هم ارکستر سمفونیک با ضعف مدیریت،مشکلات  اقتصادی وبی برنامگی روبه رو است.گروه ارکستر سمفونیک با عشق وشوق کار می‌کنند و تمام انرژی خود را گذاشتند تا ارکستر به نحو احسن پیش برود اما متاسفانه همچنان مشکلات وجود دارد.

کیارس در خصوص نیاز ارکستر به رهبر مهمان توضیح داد: باید از قبل همه چیز طبق برنامه پیش برود؛رهبری ارکستر سمفونیک کار بسیار حساسی است ،ما در زمان علی رهبری علاوه بر رهبر ثابت رهبر مهمان هم داشتیم ، اما اکنون ارکستر رهبر مهمان ندارد.ای کاش برای هدایت بهتر ارکستر سمفونیک  از رهبر مهمان هم کمک می گرفتیم.

وی خاطر نشان کرد: شهرداد روحانی آهنگساز توانا یی است که ارکستر را خوب می شناسند وحتی خوب می نویسند،  اما معتقدم که باید دو ماه در سال ارکستر را رهبری می کرد .رهبر مهمان به نوعی روانشناس است وباعث انسجام  ارکستر می شود.

این آهنگساز در ادامه افزود: لازم است که نوازندگان تشخیص دهند که  رهبر دائم ارکستر چه کسی  می تواند باشد. هیچ کس جز نوازندگان  با مسائل داخلی  ارکستر روبه رو نیستند برای همین به راحتی می توانند مشکلات را درک کنند .تمام مشکلات به دلیل این است که نوازندگان حق انتخاب ندارند وتصمیمات  از بیرون گرفته می شود .

این نوازنده با اشاره به رهبری علی رهبری گفت: همه ما می دانیم که علی رهبری سابقه  وتجربه بسیاری در رهبری دائمی ارکستر داشت. در آن زمان ارکستر شروع خوبی داشت، چون رهبر دائم  درباره مسائل ارکستر با نوازندگان وحتی رهبر مهمان مشورت می کرد . در این شرایط بحرانی  بهتر است موزیسین ها به جای اختلافات از حق  یکدیگر حمایت کنند.

وی  در پایان در خصوص فعالیت های خود توضیح داد: در حال حاضر به عنوان رهبر ارکستر «بادی کار ها » فعالیت می کنم.فعلا درگیر برنامه ریزی کنسرت آذر ماه هستم. قرار است ارکستر خصوصیم را که ادامه ارکستر مجلسی است دوباره برپا کنم و مجموعه آثاری  از کارهایم دارم که به زودی منتشر می شود.

 

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار