پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۷۸۲۸
تاریخ انتشار : ۲۰ : ۲۲ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
در مراسم رونمایی از مجموعه آثار هنرمند در موزه سینما عنوان شد
دیباچه: عصر امروز آيين رونمايي از مجموعه آثار پوران درخشنده در موزه سينما برگزار شد.



به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه در اين مراسم حجت‌الله ايوبي، مسعود جعفري جوزاني، رضا ناجي، حبيب الله كاسه ساز، مصطفي ابطحي، اكرم محمدي، سحر جعفري جوزاني، حسين فرحبخش، ابوالحسن داوودي، جمشيد هاشم‌پور، حبيب كاوش و فرهاد اصلاني حضور داشتند.

در ابتداي اين مراسم مسعود جعفري جوزاني به روي صحنه رفت و ضمن اينكه پوران درخشنده را از پيشتازان سينماي ايران پس از انقلاب اسلامي دانست طي سخناني گفت: پوران درخشنده هميشه با مردم بوده و هيچگاه ارتباطش با مردم را قطع نكرده است، هيچگاه ادعايي از او نديدم و او چند فيلم ساخته كه فراموش نشدني هستند.

دیباچه-درخشنده

در ادامه اين مراسم ابوالحسن داوودي با بيان اين مسأله كه با پوران درخشنده هم دانشگاهي بوده اظهار داشت: پوران درخشنده تأثير بزرگي در من گذاشت و اولين فيلم سينمايي كه مي‌خواستم بسازم و به دفتر يك مدير رفتم كه فيلمنامه‌ام را ارائه دهم او با نشان دادن فيلمنامه فيلم «رابطه» كه نوشته پوران درخشنده بود به من گفت كه سينما را خيلي دست كم گرفته‌اي، او با اشاره به فيلمنامه پوران درخشنده گفت سينما يعني اين.

در ادامه اين مراسم مصطفي ابطحي با اشاره به رونق سينما در سال جاري و فعاليت‌هاي موسسه رسانه‌هاي تصويري گفت: پوران درخشنده با سابقه‌اي بيش از 30 سال در سينما گنجينه‌اي گرانبها به سينما و جامعه ايران تحويل داده است.

بنا بر اين گزارش حجت‌الله ايوبي در ادامه به روي صحنه آمد و با اشاره به حال و هواي خوب اين روزهاي سينماي ايران خطاب به پوران درخشنده گفت: شما زبان گوياي آسيب‌هاي اجتماعي با نگاه مادرانه هستيد. اگر ذهنمان بانوان فيلمساز سينماي ايران را مرور كنيم به افرادي قدرتمند و مقاوم مي‌رسيم. كساني كه خودشان بودند و خودشان ماندن هميشه ماندگار خواهند بود.

در ادامه پوران درخشنده به روي صحنه آمد و طي سخناني اظهار داشت: در دهه 90 اتفاقاتي خوبي در حال رخ دادن براي سينماي ايران است. ما فيلمسازها بايد بتوانيم فيلم بسازيم و مردم فيلم‌هايمان را ببينند، در غير اينصورت فيلم ساختن ما چه فايده‌اي مي‌تواند داشته باشد؟

این هنرمند در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از برخوردهای خصمانه با سینماگران گفت: من 9 سال در سینما فیلم نساختم چون درباره موضوعی فیلم ساخته بودم که به مذاق بعضی ها خوش نیامد. در آن مدت به کارهای پژوهشی و تدریسم پرداختم. وقتی هم دوباره به سینما برگشتم و رویای خیس را ساختم شرایطی برایش به وجود آمد که تنها در یک سالن به نمایش درآمد . چرا باید وضع این طور باشد؟ چرا نباید من فیلمساز بتوانم بدون دغدغه فیلمم را بسازم و نگران این نباشم که فلان صحنه حذف می شود؟ چرا نباید صدا و سیما فیلم های من را نمایش بدهد؟ مگر موضوع این فیلم ها چیزی غیر از واقعیت های اجتماعی ماست؟

وي افزود: من هيچگاه از جايي براي ساخت فيلم سفارش نگرفتم، سفارش دهنده‌هاي من همان مردم جامعه بوده‌اند. خواسته من مشخص است و من دلم براي جامعه‌ام مي‌سوزد.

در پايان اين مراسم هنرمندان حاضر در آيين رونمايي از مجموعه آثار پوران درخشنده پوستر طراحي شده براي اين مجموعه را امضا كردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲