شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 18 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۷۸۱۷
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۱ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه: ابراهیم اصغری که قرار بود به عنوان تهیه‌کننده در پروژه سینمایی زندگی شهید نورعلی شوشتری حضور داشته باشد؛ نسبت به نامه تند فرج‌الله شوشتری (فرزند شهید شوشتری) واکنش نشان داد.

ابراهیم اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی دیباچه گفت: «باید بگویم که از ساخت فیلم زندگی شهید شوشتری منصرف شده‌ایم و دیگر قصد ساخت آن را نداریم. پروژه شهید شوشتری به کلی منتفی شد و به جای آن فیلم «بهشت از جنوب شرقی» با محوریت تروریست‌های منطقه سیستان و بلوچستان و پاکستان خواهیم ساخت.»

1811303

اصغری در مورد نامه فرج‌الله شوشتری و اتهاماتی که در نامه آمده است، گفت: «راستش جواب بعضی‌ها خاموشی‌ست! پس از جلسه‌ای که دو سال پیش با فرزند شهید شوشتری داشتیم از ساخت این فیلم منصرف شدیم. همان زمان متوجه شدیم که نمی‌توانیم با ایشان همکاری کنیم. فرزند شهید شوشتری متعقد بود که هیچ کارگردانی لیاقت ساخت فیلم پدرش را ندارد! به همین دلیل از ساخت فیلم منصرف شدیم و «بهشت از جنوب شرقی» را کلید خواهیم زد.»

اصغری در ادامه گفت: «فرج‌الله شوشتری نظرات شخصی و خواسته‌هایی داشت که با نگاه بنده و آقای اردکانی (کارگردانی که قرار بود فیلم را بسازد و از پروژه انصراف داد) همخوانی نداشت.»

اصغری در مورد دخالت‌های فرج‌الله شوشتری به دیباچه گفت: «فرزندان شهدا به احترام شهدا برای ما ارزش ویژه‌ای دارند اما نگاه و نظرات ایشان فراتر از مسائل فنی بود و مسائل مالی نیز مطرح شده بود که به هیچ وجه در عزف سینما نمی‌گنجد. ما پیش از این دو فیلم با موضوع شهید محمود کاوه و شهید برونسی را ساخته بودیم و به هیچ وجه با مسالی از این دست مواجه نبودیم. آن‌ها به ما اعتماد داشتند اما این بار کار به صورت حرفه‌ای پیش نرفت. ساخت فیلم با موضوع شهدا برای هر کسی یک افتخار است اما متاسفانه خواسته‌‌ها و انتظارات نامعقول شرایط را سخت کرد.»

اصغری در مورد فیلم «بهشت از جنوب شرقی» گفت: «این فیلم در سیستان و بلوچستان و بخشی از آن در پاکستان فیلمبرداری خواهد شد. این فیلم هیچ ارتباطی به شهید شوشتری بزرگوار ندارد و در مورد تروریست‌های منطقه جنوب شرق کشورمان و ساکن پاکستان است. فیلم نگاهی به فعل و انفعالات سیاسی در منطقه سیستان و بلوچستان و فعالیت گروه‌های تروریستی دارد.

این فیلم در سال 1395 می‌گذرد و با حمایت بنیاد فارابی و سازمان بسیج ساخته خواهد شد.»

امروز فرج‌الله شوشتری نامه‌ای را در فضای مجازی منتشر کرده است که متن کامل آن به این شرح است:سال‌هاست تهيه‌كننده‌ی كاسبي به نام ابراهیم اصغري كه بيش از آن‌كه توان هنري داشته باشد لابيگري است بسيار قدرتمند و صیادی‌ست فرصت‌طلب كه طي شش سال گذشته با دريافت صدها ميليون تومان به بهانه ساخت فيلم شهيد شوشتري و شهداي وحدت «بهشت از جنوب شرقي» از ارگان‌هاي انقلابي كسب درآمد نامشروع نموده و هر ازچندگاهي با فشار به خانواده شهيد تلاش دارد نظر مثبت آن‌ها را حتي با تطميع و دادن امتياز كسب نمايد. بدين وسيله به نمايندگي از طرف خانواده شهيد بزرگوار نورعلي شوشتري مخالفت خود را برای چندمین بار با ساخت اين فيلم اعلام نموده و از مديران ارزشي و انقلابي درخواست دارم جلو اين سو استفاده از نام شهيد را بگيرند و مانع حيف و ميل بيت المال به نام شهدا شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
تهیه کننده برنامه رادیویی " استودیو هشت" به دیباچه گفت

سعی کردیم در ماجرای لغو کنسرت امید حاجیلی، مشکل را رفع کنیم

۱۷:۱۴  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو اختصاصی دیباچه با انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده

وظیفه داریم تا از اصالت و هویت حقیقی و فطری خانواده حفاظت کنیم / حمایت دولت از هرگونه طرح آموزشی و تأسیس مرکزهایی که بتواند خانواده را ساماندهی کند

۱۲:۳۰  -  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

برای کسب سهمیه ناامید نیستیم/برادران عالمیان شایستگی حضور در المپیک را دارند

۱۰:۴۹  -  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی

امسال ما شاهد درخشش ۹۹ شبکه رادیویی بودیم

۱۵:۱۹  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه :

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «هویت ملی» و «سبک زندگی ایرانیان» است

۱۶:۵۹  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و توان یابان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، تابستان در مسابقات پارالمپیک پاریس شرکت می‌کنند/ کسب نتایج درخشان از اهداف مهم فدراسیون

۱۵:۲۵  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در گفتگو «دیباچه» مطرح کرد؛

تیم‌ملی فوتسال لایق قهرمانی بود/ این تیم پتانسیل موفقیت در جام جهانی را دارد

۱۶:۴۱  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار