جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۷۳۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۱۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه: جشنواره فیلم کودک هر ساله در مهرماه و به بهانه روز جهانی کودک برگزار می‌شود. البته دوره‌هایی هم به دلیل مناسبت‌های مذهبی و تداخل ایام خاص با جشنواره، این فستیوال در آبان‌ماه برگزار شده است. این دوره از جشنواره هم به دلیل همزمانی با ایام محرم و به خواست مسئولان اصفهانی با تاخیر برگزار خواهد شد اما اما تاکنون هیچ‌گونه خبری مبنی بر اعلام تاریخ برگزاری جشنواره در شهر اصفهان اعلام نشده و به نظر می‌رسد این دوره از جشنواره با حاشیه‌هایی در اجرا مواجه خواهد بود که مسئولان از بیان آن خودداری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه؛ فرشته طائرپور در گفت‌وگو با دیباچه گفت: «وزارت ارشاد تمام مسئولیت‌های جشنواره فیلم کودک را به شهر اصفهان و مسئولان این شهر واگذار کرده است و بنیاد فارابی هیچ‌ نقشی در زمان‌بندی جشنواره کودک ندارد.

برای روشن شدن علامت سوال‌های‌تان راجع به این جشنواره باید از مسئولان ارشاد و فرمانداری و... شهر اصفهان سوال کنید چرا که این تصمیمی‌ست که وزارت ارشاد گرفته و مسئولیت به طرف اصفهانی واگذار شده است.»

تابش+و+طائرپور

این در حالی‌ست که علیرضا تابش (مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی) پیش از این در گفت‌وگویی اعلام کرده بود: «دلیل تأخیر همزمانی ماه محرم با تقویم سالانه برگزاری جشنواره فیلم کودک، یعنی ماه مهر بوده که این موضوع در جلسه‌ای که ماه گذشته معاون شهردار اصفهان و یکی از اعضای شورای شهر اصفهان به تهران آمدند و با حجت‌الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی)، فرشته طائرپور (دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره) و من به عنوان مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی دیدار کردند، نیز مطرح شد.

این تفاهم‌نامه توسط رئیس سازمان سینمایی امضا شده و برای امضای شهردار اصفهان به استان اصفهان هم ارسال شده اما به دلیل این‌که موضوع باید در شورای شهر نیز مطرح شود، امضای تفاهم‌نامه این جشنواره سینمایی در عمل دچار تأخیر شده است.»

به نظر می‌رسد با واگذاری تمام اختیارات به مسئولان اصفهان و بی‌اختیاری بنیاد فارابی در برگزاری این جشنواره و بی‌اطلاعی مسئولان فارابی از نحوه برگزاری و زمان برگزاری جشنواره کودک، امسال شاهد اتفاق‌های باشیم که در نوع خود بی‌سابقه بوده و بالاخره گریبان‌گیر جشنواره کودک هم شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳