جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۷۲۲۹
تاریخ انتشار : ۴۲ : ۱۴ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه: پدرام درخشانی با اشاره به تغییر نام گروه رومی به نوباز گفت: گروه رومی بعد از رومی سه تعطیل شد چراکه روند و رویه‌ای یکنواخت پیدا کرده بود. همچنین تشابه اسمی زیادی با گروه‌های دیگر داشت. چون گروههای زیادی با نام رومی در ایران وخارج از کشور وجود داشت تصمیم گرفتم اسم گروه را عوض کنم .

57345798


به گزارش خبرنگار موسیقی دیباچه: نشست خبری گروه موسیقی"نوباز" رومی سابق به رهبری و آهنگسازی پدرام درخشانی و خوانندگی پرهام علیزاده ؛ یکشنبه سیزدهم شهریورماه  در تالار وحدت برگزار شد.

دراین نشست که با تاخیر برگزار شد پرهام علیزاده؛ خواننده گروه نوباز با اشاره به حضور خود در این گروه گفت: از طریق پدرام درخشانی با گروه آشنا شدم . برای همکاری با این گروه قطعه ای اجرا کردم واو پذیرفت.شش ماه است که گروه نوباز به رهبری پدرام درخشانی شکل گرفته و حدود سه ماه است که اعضای گروه در حال تمرین هستند.تمامی اعضای گروه سابقه درخشانی دارند به ویژه پدرام  درخشانی که اولین فردی هستند که موسیقی تلفیقی کار کرده‌ است. برخی از اعضا نیز از گروه رومی با این گروه همکاری دارند ازجمله رضا تاجبخش و بابک آخوندی.

وی افزود: قرار است در این کنسرت قطعات آلبوم 1،2 و3 رومی برگزار شود ؛ 5 الی 6 قطعه با تنظیم جدید وچند ملودی قدیمی هم که فضای متفاوتی دارد اجرا خواهد شد .برخی از اجراها بی‌کلام خواهد بود و از آنجا که جو کنسرت و موزیک با 10 سال گذشته تفاوت دارد؛ آنچه در این کنسرت می‌شنوید موسیقی کاملاً نو و جدیدی است.

علیزاده با اشاره به برنامه‌های آتی گروه نوباز گفت: بعد از پایان این کنسرت و موفقیت آن قطعاً در شهرستان‌ها برنامه خواهیم داشت و برای اجراهای برون‌مرزی نیز در آینده برنامه‌ریزی خواهیم کرد. رضا براتی و امیر بهاری از شرکت ایران‌پارمیس از سرمایه‌گذارانی هستند که این کنسرت را برگزار می‌کنند.

در ادامه این نشست؛ پدرام درخشانی «رهبر و آهنگساز گروه نوباز»  درباره سابقه  گروه رومی گفت:در سال 91 آلبوم رومی 3 را منتشر کردم که در آن سال ها یکی از برترین آلبوم ها شناخته شد.  پس از انتشار این آلبوم احساس کردم کارهایم یکنواخت شده و احتیاج به یک بازنگری دارد. به همین دلیل گروه رومی را تعطیل کردم تا با یک ایده نو برگردم چراکه این روند از گروه آویژه شروع شده بود و با گروه رومی حدود 10 سال بود که ادامه داشت.

وی افزود: با توجه به تفاوت‌هایی که در طول این ده سال از ادوات موسیقی و ابزارهای آن گرفته تا سلیقه مردم اتفاق افتاده، سعی کردم موسیقی‌ام را به‌روز کنم. از همین رو چند تک قطعه ازجمله چهل مضراب و کلیپی تولید کردیم که هزینه بالایی نیز داشت. بعد از آن احساس کردم ایده نو و حرف جدیدی برای گفتن دارم.

درخشانی افزود: آلبومی که خودم کار می‌کردم بی‌کلام بود اما پس از آشنایی با پدرام علیزاده و بازگشت برخی از اعضای گروه تصمیم گرفتم دوباره گروهی مانند گروه رومی همانطور که در ده سال گذشته شکل گرفته بود، ایجاد کنم. ترجیح دادیم در ابتدا با اجرای کنسرت سلیقه مخاطب را بسنجیم و پس از آن قطعاتی را که مورد رضایت مخاطبان بود به صورت آلبوم تولید کنیم.

او اضافه کرد: 90 درصد آثار در این کنسرت جدید است البته تنظیم‌ها ساده‌تر از قبل است چراکه مردم و مخاطبان در حال حاضر حوصله ندارند موسیقی پیچیده گوش دهند و موسیقی پیچیده و اپرا حوصله می‌خواهد.در این کنسرت شاهد موسیقی نیمه پاپ هستیم. منظورم از نیمه پاپ موسیقی تجاری و ساده نیست. مخاطبان این کنسرت موسیقی‌ای را خواهند شنید که دارای کمی پیچیدگی‌ست. همچنین 10 درصد قطعاتی که در این کنسرت اجرا می‌شود از گروه رومی انتخاب شده است.

درخشانی با اشاره به اعضای گروه نوباز گفت: در این گروه هومن غفاری ساز درام، پاشا هنجنی نی، روبین کلهر کمانچه، میلاد درخشانی تار و عود، بابک آخوندی گیتار، حمید بنکدار گیتارباس، علیرضا مصدقی پرکاشن، رضا تاج‌بخش پیانو و کیبورد می‌نوازند. همچنین جابر اطاعتی به عنوان نوازنده مهمان گروه را همراهی می‌کند و آرین قیطاسی سازهای بادی را می‌نوازد.

او در پایان درباره برنامه‌های آینده گروه نوباز گفت: اگر اجرای اول ما موفق باشد قطعاً برای برگزاری کنسرت در شهرستان ها وخارج از کشور نیز برنامه‌هایی خواهیم داشت.

کنسرت گروه نوباز بیست و بیست و یکم شهریورماه ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲