جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۷۱۹۷
تاریخ انتشار : ۴۳ : ۱۲ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه: اولین فیلم بلند سینمایی علی کریم کارگردان جوان سینمای ایران «چاله» پس از هشت سال در گروه هنر و تجربه اکران عمومی می شود.

به گزارش دیباچه، «چاله» عنوان اولین فیلم بلند سینمایی علی کریم است که سال ٨٧ ساخته شده و تا کنون امکان اکران عمومی پیدا نکرده است. این فیلم همچنین قرار است از اواخر شهریور ماه در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران عمومی شود.
«چاله» تنها نماینده رسمي سینمای ایران در سال 2009 به عنوان فيلم اختتاميه در هفته منتقدین فستیوال فيلم ونیز بود و در این رویداد با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و مورد توجه دبورا يانگ منتقد هاليوود ريپورتر قرار گرفت.
علی کریم همچنین پس از این فیلم «من از سپیده صبح بیزارم» را کارگردانی کرد که اثر متفاوتی در سینمای ایران به شمار می رود. این فیلم هم در گروه هنر وتجربه اکران شد و در جشنواره های متعدد خارجی و داخلی به نمایش در آمد.
در آستانه اکران عمومی «چاله»، پوستر این فیلم که توسط پدرام تنعمی طراحی شده است، رونمایی شد. او همچنین طراحی پوستر این فیلم برای حضور در جشنواره ونیز را هم پیش از این طراحی کرده بود.

دیباچه-چاله



در خلاصه داستان این فيلم آمده است:غلامرضا پس از وقوع زلزله ای ویرانگر در شهرش سبز تپه، خانواده اش را از دست می دهد و با همسر جدیدش به جاده ای متروکه کوچ مي كند و قهوه خانه قدیمی و مخروبه ای را به مکانیکی تبدیل می کند و برای امرار معاش چشم به جاده مي دوزد و با دلخوشی بازگشت تنها پسرش از ژاپن روزها را شب مي كند.
در فیلم «چاله» مصطفی طاری، سیامک احصایی، سینا رازانی، علی بکائیان، ناصر عاشوری، نگار حسن زاده،امیر توسلی، افشین خورشید باختری، رومینا سلیمانیه، مسعود سخایی و... بازی می کنند.
از عوامل این فیلم می توان به :نویسنده و کارگردان: علی کریم، تهیه کننده : مجید مطلبی، مشاور تهیه کننده : علی آشتیانی پور، مدیر فیلمبرداری : مرتضی هدایی، طراحی و ترکیب صدا : سید علیرضا علویان، تدوین : بهزاد مصلح، صدابردار : وحید مقدسی، طراحی صحنه و لباس: دانیال جباری، طراح گریم : علی بهرامی فر، موسیقی : امیر توسلی، مدیر تولید : مهرزاد چلنگر، مدیر برنامه ریزی : سامان خادم، دستیار کارگردان : فواد محجوب، ترانه سرا و موسیقی داخل صحنه : علی کریم، انتخاب بازیگر : افشین هاشمی،عکاس : احمدرضا شجاعی و مشاور رسانه ای بیتا موسوی اشاره کرد.
برچسب ها: دیباچه ، علی کریم ، چاله
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳