پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۶۸۶۴
تاریخ انتشار : ۳۱ : ۱۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه: پژمان بازغی در پاسخ به این پرسش که چطور از تاریخ 8 فروردین سال 1367 پرسپولیسی شده است گفت: فکر نمی‌کنم این حرف صحت داشته باشد چرا که من همیشه پرسپولیسی بودم.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه در برنامه شب گذشته «دورهمی» پژمان بازغی بازیگر سینما و تلویزیون مهمان مهران مدیری بود در این برنامه به بحث و گفتگو با این کارگردان پرداخت که در ادامه متن این گفتگو را می‌خوانید.

پژمان بازغی در ابتدای این برنامه در پاسخ به این پرسش که از دوران کودکی علاقه‌مند به پلیس شدن بوده گفت: من همیشه پدرم را در لباس نظام دیده‌ام و فکر می‌کنم به همین دلیل به این شغل علاقه‌مند بودم. نقش‌های نظامی و پلیسی به من زیاد پیشنهاد می‌شود اما این مسأله مربوط به علاقه من به این شغل نیست.

بازغی در ادامه از حضورش در فیلم سینمایی «دوئل» گفت و اظهار داشت: «دوئل» در دهه اول بازیگری‌ام به من پیشنهاد شد و تا آن روز هیچوقت نقش اصلی یک فیلم را بازی نکرده بودم. در این فیلم در دو نقش متفاوت ظاهر شدم که تمام تلاشم را کردم و از جان و دل برای نقش مایع گذاشتم. آن سال نامزد دریافت سیمرغ بلورین شدم اما سیمرغ را به من ندادند و یا اینکه من لایق سیمرغ نبودم. به هر حال داوری در جشنواره‌ها سلیقه‌ای است و از نظر من بهترین قضاوت‌ها مربوط به مردم می‌شود. «دوئل» جزو مهم‌ترین فیلم‌های دفاع مقدس است و لحظاتی از زمان جنگ را برای مردم یادآور می‌شود.

دیباچه - دورهمی

این بازیگر در پاسخ به این پرسش که آیا از پدرش می‌ترسد یا خیر جواب خیر داد و عنوان کرد که 42 سالگی را به تازگی به اتمام رسانده است.

وی افزود: سال 1386 ازدواج کردم و الآن دختری به نام نفس دارم که 8 سالش تمام شده است. من در این دوران که نفس به دنیا آمد در مجموعه «دولت مخفی»، «گذر از رنج‌ها» بازی کردم که فیلمبرداری آنها خارج از تهران بود و این روزها با توجه به اینکه دخترم بزرگتر شده اگر در اثری بازی کنم که خارج از تهران تصویربرداری می‌شود سعی می‌کنم او را هم با خود ببرم.

بازیگر فیلم سینمایی «ناهید» در ادامه اظهار داشت: شغل ما بسیار سخت است و شاید از دور بسیار زیبا به نظر آید اما مشکلات خود را دارد و کسانی که این شغل را دارند در تشکیل و حفظ خانواده کارشان بسیار دشوار است و همه کسانی که می‌خواهند وارد این کار شوند باید با این مسائل آشنایی داشته باشند.

پژمان بازغی مصاحبه‌ای که در گذشته داشته و گفته بود که انتخاب نقش مثل مزایده است را رد کرد و گفت: فکر نمی‌کنم این حرف را زده باشم و از نظر من مهم‌ترین بخش یک فیلم برای بازیگر فیلمنامه، سپس کارگردان  و بعد قیمتی که برای نقش من در نظر گرفته شده اهمیت دارد. من در بین بازیگران رکورد دار بازی در فیلم کارگردان‌های کار اولی هستم.

وی در پاسخ به این پرسش که چطور از ریسک فیلم اولی می‌گذری گفت: فیلمنامه اهمیت بالایی دارد. وقتی فیلمنامه فیلم سینمایی «ناهید» برای من ارسال شد در قشم بودم و با خواندن آن، نقش را پذیرفتم و هنگام خواندن فیلمنامه «مرگ کسب و کار من است» که تنها 18 صفحه بود با رغبت نقش را پذیرفتم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «مرد دو هزار چهره» اظهار داشت: مدتی است که پس از آن اتفاقی که برایم رخ داد ورزش نمی‌کنم. روزی در بیمارستان گاندی بودم و به دلیل اینکه آسانسور مشکل داشت مجبور بودم ده طبقه را چندین بار از پله‌ها بالا و پایین بروم. بعد از بیمارستان به باشگاه بدنسازی رفتم و در نهایت، شب در تیم هنرمندان بدون اینکه بدنم را گرم کنم به زمین فوتبال رفتم و در نیمه دوم احساس کردم که سینه‌‌ام سوزش دارد و در نهایت به زمین افتاده و با اورژانس من را به بیمارستان رساندند. 20 ثانیه دچار ایست قلبی شدم که در نهایت چند لحظه طول کشید تا دوباره رگ‌هایم باز شد.

بازغی در ادامه این بحث افزود: من پیش از این اتفاق روزی دو بسته سیگار می‌کشیدم و حال سیگار را ترک کرده‌ام. ورزش را خیلی دوست دارم و از این هفته دوباره باشگاه رفتن را شروع خواهم کرد.

این بازیگر در ادامه اظهار داشت: در اکثر فیلم‌ها سعی می‌کنم به جای بدلکار خودم نقش را بازی کنم. در فیلم «انارهای نارس» از طبقه شانزدهم آویزان شدم و دستگاهی که به آن وصل بودم گیر کرد و من چند دقیقه‌ای بین زمین و آسمان معلق ماندم.

بازغی در پاسخ به این پرسش که چطور از تاریخ 8 فروردین سال 1367 پرسپولیسی شده است گفت: فکر نمی‌کنم این حرف صحت داشته باشد چرا که من همیشه پرسپولیسی بودم.

وی در ادامه در اعتراض به جوی که در فضای مجازی وجود دارد اظهار داشت: الآن فرصتی است تا بگویم چرا در شبکه‌های اجتماعی به ما فحش می‌دهند. در خیابان مردم با ما خوب رفتار می‌کنند اما در صفحات مجازی هر وقت عکسی از خود می‌گذارم شاهد نوشته‌های عجیبی هستم که برای من جای سؤال دارد.

مهران مدیری در پاسخ به این حرف پژمان بازغی پیشنهادی داد و گفت: سه روز اینستاگرام و تلگرام خود را ببندید و ببینید چه آرامشی وارد زندگی‌تان می‌شود. با این کار زندگی شکل دیگری می‌شود و اگر ضرر کردید دوباره برگردید و به کار هر روزتان ادامه دهید.

بازغی درباره مافیای سینما گفت: مافیای سینما وجود دارد و سینما شغلی پر هزینه است. هیچ شغلی در دنیا مثل سینما نیست که با چنین ریسک بالایی در سرمایه‌گذاری همراه باشد. امسال پر فروش‌ترین سال سینمای ایران بود و فیلمسازان برای ساخت فیلم به سراغ بهترین‌ها می‌روند و طبیعتاً وقتی از یک گروه جواب خوبی گرفته‌اند از همان تیم در کارهای بعدی‌شان استفاده می‌کنند و این مسأله را شاید بتوان مافیا دانست اما از نظر من عیب چندانی به حساب نمی‌آید چرا که در دولت‌ها نیز این اتفاق می‌افتد و وقتی دولتی روی کار می‌آید از افراد خود استفاده می‌کند و از نظر من این یک اتفاق طبیعی است.

این بازیگر در پایان درباره اینکه آیا احساس خوشبختی می‌کند یا خیر گفت: احساس خوشبختی نسبی دارم. هیچوقت راجع به شغلی که دارم اینگونه فکر نمی‌کردم. سخت است که روزی بچه‌دار شوی و امنیت شغلی و یا بیمه نداشته باشی. اگر من از فردا بخواهم کار دیگری انجام دهم حتماً باید 15 سال سابقه کار داشته باشم و نمی‌دانم آینده خانواده‌ام چه می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳