جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 03 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۶۶۴۸
تاریخ انتشار : ۵۵ : ۰۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
ديباچه: محسن كيايي گفت: اگر من نبودم مصطفي تنها يك فيلم ساخته بود چرا كه بسياري تنبل است و احتياج به كسي دارد كه او را استارت بزند و من نقش استارت را براي او بازي مي‌كنم.

به گزارش خبرنگار راديو و تلويزيون ديباچه مصطفي كيايي كارگردان سينما و محسن كيايي بازيگر سينما و تئاتر در برنامه شب گذشته «خندوانه» حاضر شدند و رامبد جوان با اين دو برادر به گفتگو نشست. در ادامه اين مطلب گفتگوي اين دو سينماگر و رامبد جوان را مي‌توانيد بخوانيد.

دیباچه-خندوانه

مصطفي كيايي در ابتداي اين گفتگو در پاسخ به اين پرسش كه جديدترين فيلم سينمايي‌اش را چه موقع خواهد ساخت گفت: اصلاً مشخص نيست كه آيا فيلم سينمايي خواهم ساخت يا خير. فعلاً به احتمال زياد براي ساخت سريالي براي شبكه نمايش خانگي اقدام خواهم كرد و در حال حاضر مشغول كار كردن روي متن آن هستم.

محسن كيايي در ابتداي صحبت‌هايش گفت: من در نوشتن اين سريال به مصطفي كمك مي‌كنم و در حال حاضر نيز در فيلم سينمايي «سد معبر» مشغول بازي هستم.

محسن كيايي در ادامه اظهار داشت: زماني كه بچه بودم و گريه مي‌كردم من را جلوي تلويزيون مي‌گذاشتند. بارها از مدرسه فرار كردم و به سر تمرينات تئاتر مصطفي مي‌رفتم و آنقدر در تمرينات به صورت مخفي حضور داشتم كه در نهايت به من نقشي نيز سپرده شد.

مصطفي كيايي در ادامه از تجربه فيلم ساختن گفت و اظهار داشت: ساختن و تصويري شدن آن چيز كه در ذهن داريد همراه با حسي فوق‌العاده است. هميشه لحظه‌اي كه براي اولين بار با مردم فيلم را مي‌بينم احساس بسيار عجيبي را تجربه مي‌كنم كه فقط بايد آن را با ساختن فيلم تجربه كرد.

محسن كيايي در ادامه درباره دوران كودكي‌اش با مصطفي كيايي گفت و اظهار داشت: من و مصطفي از بچگي درگيري و كتك كاري‌هاي زيادي داشتيم. در بازي‌هايمان دو بار چانه من به دليل بي احتياطي مصطفي شكسته است و او هميشه در برابر اين اتفاق به من مي‌خنديد و من گريه مي‌كردم. ما سه برادر هستيم كه برادر ديگرمان ميلاد 7 سال از من كوچكتر است.

در ادامه مصطفي كيايي خاطرنشان كرد: زماني كه به سن 17 يا 18 سالگي رسيدم با محسن بيشتر دوست شدم. وقتي فيلمنامه‌اي مي‌نويسم محسن در فيلمنامه حضور ندارد و اصولاً هنگام نوشتن فيلمنامه به بازيگران فكر نمي‌كنم. هميشه اولين مخاطب فيلمنامه من محسن است و هميشه در كنار من حضور دارد.

محسن كيايي در ادامه گفت: اگر من نبودم مصطفي تنها يك فيلم ساخته بود چرا كه بسياري تنبل است و احتياج به كسي دارد كه او را استارت بزند و من نقش استارت را براي او بازي مي‌كنم.

مصطفي كيايي در ادامه افزود: سينمايي كه مي‌فروشد در ايران معناي بدي دارد كه البته مدتي است اين معنا تغيير كرده است. در فيلم‌هايم به قصه‌گويي بسيار توجه دارم، فيلمنامه حتماً بايد تعليق، درام و فضاي خوب داشته باشد و سعي من بر اين است كه در فيلمنامه نويسي اين مسائل را رعايت كنم و خيلي‌ها تصور مي‌كنند توجه به اين مسائل براي فيلم‌هاي جشنواره‌اي درست است درحاليكه اعتقاد دارم فيلمنامه‌هايي كه براي مخاطبان عام نيز ساخته مي‌شوند بايد داراي استانداردهاي لازم باشند و بايد به مخاطبان اصلي سينما كه مردم هستند احترام گذاشت.

محسن كيايي در پاسخ به اين پرسش كه آيا تا بحال كاري كرده كه از چشم برادرش پنهان بماند گفت: يك بار با ماشين مصطفي تصادف كردم و هيچوقت به او اين مسأله را نگفتم. مي‌خواهم اعتراف كنم كه صميمي‌ترين دوستانم برادرانم هستند و هميشه پس از پدر و مادر در مشكلات از آنها كمك مي‌گيرم.

اين بازيگر در ادامه افزود: من به صورت حرفه‌اي ورزش مي‌كردم و تيم فوتبال جوانان پرسپوليس زماني دروازه‌بان بودم و از زماني كه زانويم آسيب ديد ورزش را كنار گذاشتم.

در ادامه اين گفتگو مصطفي كيايي درباره ذهنيت جوانان نسبت به حرفه بازيگري اظهار داشت: تصوري كه از بازيگري در ذهن عموم مردم وجود دارد اشتباه است. اگر از نزديك وارد كار بازيگري شوند و اين كار را ببينند متوجه مي‌شوند كه علاوه بر حس گرفتن و تلاش كردن از جنبه فيزيكي نيز كاري بسيار دشوار است. سينما ويترين زيبايي دارد اما وقتي به آن وارد مي‌شوي متوجه مي‌شويد كه چقدر حرفه سختي است.

در ادامه اين برنامه جناب خان نيز به جمع افزوده شد و اظهار داشت كه امشب يكي از بهترين مهمان‌هاي سه فصل «خندوانه» در اين برنامه حضور دارند.

مصطفي كيايي نيز اظهار داشت: پسر من كه نامش كارن است و دو سال و نيم سن دارد، عاشق جناب خان است، خيلي دوست داشت كه امشب اينجا باشد اما به دليلي اين اتفاق رخ نداد.

اين كارگردان در پايان افزود: «عصر يخبندان 2» را كه بسازم جناب خان حتماً نقش يك را بازي خواهد كرد اما متأسفانه علاقه‌اي به ساخت فيلم‌هاي سينمايي در قسمت‌هاي دوم ندارم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار