سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 07 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۶۰۹۵
تاریخ انتشار : ۴۵ : ۱۵ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه:علیرضا افتخاری خواننده پیشکسوت موسیقی کشور انتقادات خود را درباره اتفاقات اخیر بیان کرد واز برگزاری کنسرت آینده خود در تهران وهمچنین رونمایی آلبوم تازه اش خبر داد.



 

دیباچه-علیرضا افتخاری


 

علیرضا افتخاری با اشاره به برگزاری کنسرت تهران به خبرنگار موسیقی دیباچه گفت: قرار است در سالن میلاد تهران طی دو شب کنسرتی با فضا سازی نو وشاد داشته باشیم .برنامه ما به این صورت است که در این کنسرت اشعاری از مولوی وحافظ خوانده شود.

وی افزود: در حقیقت قصد داریم این اشعار را به صورت بداهه اجرا کنیم . به این ترتیب که یکی از مدعوین را به روی صحنه دعوت می کنیم وبا تفال به  کتاب حافظ  ومولوی به طور بداهه شعری از این شاعران عزیز را اجرا خواهیم کرد ؛ البته هنوز تاریخ دقیق این کنسرت مشخص نشده است.

افتخاری یاد آورشد: به خاطر دارم زمانی را که با مرحوم ذالفون کاری را به صورت بداهه اجرا کردیم آنقدر این کار تاثیر گذار وخوب بود که مورد استقبال قرار گرفت.

این خواننده در ادامه از فعالیت های اخیر خود گفت: 31 شهرماه در شیراز برای حمایت از بیماران اتیسم و 7 شهریور ماه در گرگان وفیروز بخت اجرایی داشتیم ؛ که این اجرا را به مرحوم داوود رشیدی تقدیم کردیم .

این خواننده با اشاره به آلبوم تازه خود گفت: آلبوم شامل دو سی دی فشرده با 35 آواز است؛ که  جمع آوری ، ضبط وآماده انتشار شده است . این آلبوم به  صورت بداهه  در زمان های مختلف بااستادانی چون محمد علی چاوشی ، جمشید عندلیبی ،استاد ذلفنون ،پیرنیا ،کلهر  خوانده شده است . که اکنون جمع آوری کرده ام تا به صورت آلبوم منتشر شود.

وی در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر گفت:هنر مندان جایگاهی دارند که باید به آنها احترام بگذاریم .  مسئولان حتما صلاح می دانند که در شهری کنسرتی برگزار نشود، شاید نظری دارند که ما از آن بی اطلاع  هستیم .اگر مخالف کنسرت اجرا کردن در شهری هستند ما هم اجرا نمی کنیم .

افتخاری اضافه کرد: متاسفانه ارج وقرب موسیقی از بین رفته است ؛ کجای موسیقی ما ایراد دارد ؛ چرا در زمان امام خمینی این مشکلات وجود نداشت ؛ البته ما در کار بزرگان دخالتی نمی کنیم .شهرام ناظری از جمله کسانی است که برای شهدا کارهایی خوانده است ، بی انصافی وبی حرمتی است که این هنرمند در اجرای کنسرتش با مشکلاتی مواجه شود؛ کار زیبایی نیست .

وی گفت: وقتی عده ای جمع می شوند وقصد بهم ریختن نظم عمومی را دارند نمی خواهند کنسرتی برگزار شود، مسئولین باید با آرامش رفتار کنند ؛ پس نباید کنسرتی در آن شهر برگزار شودتا زمان آن برسد.

این خواننده در پایان گفت: 22 و24 شهریور ماه قرار بود در مشهد اجرایی داشته  باشیم ولی متاسفانه این اتفاق رخ نداد چون اجازه اجرا را به من ندادند. البته از من در خواست کردند تا روی صحنه اجرایی داشته باشم ، دیگر نپذیرفتم. شاید به دلیل احترام به مدافعین حرم خواستند کنسرتی نباشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳