جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۵۷۸۸
تاریخ انتشار : ۰۵ : ۱۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه: مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره فیلم سلامت در تالار رازی دانشگاه ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه؛ حسن قاضی‌زاده هاشمی (وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت یازدهم‎) در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم سلامت با گرامیداشت یاد شهید رجایی و شهید باهنر و داوود رشیدی گفت: «از عزیزانی که هر یک به نوعی در برگزاری این جشنواره مشارکت داشتند، سپاسگذارم. این جشنواره باید در همه دولت‌های آینده استمرار داشته باشد. ز یرا هیچ‌‎راهی برای پیشرفت به جز آگاهی وجود ندارد.»

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزیر بهداشت با بیان اینکه ما باید مردم را در برابر بیماری ها آگاه کنیم ادامه داد:  «البته همه بیماری ها در حوزه سیاسی، اقتصادی اجتماعی به اعتقاد ما پزشکان ناشی از بیماری های جسمانی است.

امیدوارم در سال های آینده شاهد نقش آفرینی بیش از پیش هنرمندان در حوزه سلامت باشیم و امیدوارم همه به فکر سلامت خود باشیم.»

دیباچه- اختتامیه فیلم سلامت

امیدوارم جشنواره فیلم سلامت سال آینده با حضور بیشتر آثار سینمایی برگزار شود

سپس نوبت به هادی ایازی (قائم مقام امور مشارکت‌های اجتماعی وزارت بهداشت) رسید تا دقایقی برا حضار سخنرانی کند: «یک پیام سلامت محور در یک فیلم یا سریال می‌تواند بسیار تاثیر گذار عمل کند. چنانچه در جشنواره فیلم فجر چنین اتفاقی افتاد و فیلم های خوبی در این حوزه تولید شدند.

جشنواره فیلم سلامت به دنبال زمینه سازی برای تولید بیشتر آثار سینمایی و تلویزیونی در حوزه سلامت است تا به موضوعات مد نظر وزارت بهداشت را به آحاد مردم منتقل کند. ضمن این که ارتباط خوب بین جامعه هنری و پزشکی را گسترده تر کرده و از ظرفیت های جامعه هنری به نفع سلامت مردم استفاده کند

امیدوارم این جشنواره در سال های آتی با تعداد بیشتری آثار و باشکوه تر کار خود را دنبال کند.»

دیباچه- اختتامیه فیلم سلامت

 

آمادگی حمایت از 10 فیلم سینمایی با موضوع سلامت را داریم

ابراهیم داروغه‌زاده (دبیر نخستین جشنواره فیلم سلامت) با اشاره به اهمیت موضوع سلامت گفت: «آمادگی حمایت از 10 فیلم سینمایی با موضوع سلامت را داریم.

در کشوری که هر روز آن با یک رویداد بهداشتی و درمانی و فرهنگی هنری همراه است که برخی از آنها مفید و برخی بی فایده و برخی موثر و برخی بی تاثیرند برگزاری رویدادی هدفمند که ضمنا قابل ارزش یابی نیز باشد کاری اضطراب آفرین بود.

بیش از یک سال است که در انتظار و آماده سازی مقدمات برگزاری این اتفاق مهم و اثرگذار هستیم و تمام تلاشمان این بوده است که کاری کنیم موثر در جهت حفظ و ارتقای سلامت مردم. تلاشمان این بوده است که بجای شخص و شخصیت محوری، موضوع محور و مخاطب محور باشیم و تلاش کردیم از رفتارهای صرفا نمایشی فاصله گرفته کاری درخور اهمیت مسئله انجام دهمیم و از آفت برخی رویدادهای مشابه که چند روزه است و نه پیشی دارد و نه پسی دارد مصون بمانیم.

تلاش کردیم با هدفگذاری و برنامه ریزی حول شعار محوری جشنواره که جوان نمی توان ماند اما سالم چرا و تولید برنامه های لازم و انتشار سه شماره نشریه ویژه جشنواره آماده شویم برای ورود به حوزه ایی که تاکنون مغفول مانده بود و آن رویدادی تخصصی فرهنگی با محوریت سلامت فرهنگ سلامت و بازنمایی آن در فیلم ها، آثار نمایشی و رسانه های تصویری بود.

ما به نمایندگی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمادگی حمایت از اینگونه آثار را داریم و دستمان را برای همکاری با همه فعالان این عرصه دراز می کنیم تا از رهگذر همکناری آن اراده و خلاقیت و این حمایت آثاری تولید شود که پاسخگوی دغدغه  نیاز مردم و همسو با اولویت های نظام سلامت کشور باشد. همین‌جا اعلام می‌کنم که حمایت ارزشمند وزیر محترم و معاون ایشان امسال آماده حمايت از 10 فيلم سينمايي با موضوع سلامت هستيم كه بتواند به بهداشتي از اين ضرورت پاسخ دهد.»

 

 

خوشحالم از وزیر بهداشت جایزه دریافت می کنم

پوران درخشنده (نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینما) بعد از دریافت تندیس خود بیان گفت: «نمی‌دانید که چقدر از بودن در اینجا خوشحالم و این که این جایزه را هرچه که نام دارد، از وزیر بهداشت دریافت می‌کنم.

مدت‌ها به این فکر می‌کردم که با حضور وزیر بهداشت اتفاقات خوبی برای مردم از بیمه و درمان گرفته تا سلامت‌شان اتفاق افتاده است. ایشان در زمینه سلامت خود شخصا وارد می‌شوند و جشنواره فیلم سلامت بسیار به جا و خوب کار خود را آغاز کرده است. زیرا با به فرهنگسازی نیاز داریم. این جشنواره از این نظر مهم است که با سلامت جسم و روان همه سر و کار دارد و این باعث خوشحالی من شد.

وقتی صحبت‌های آقای داروغه‌زاده را برای حمایت از فیلم‌های حوزه سلامت شنیدم، خوشحال شدم. زیرا تا زمانی که فیم ساخته نشود ره به جایی نخواهیم برد. زیرا جامعه اکنون ما نیازمند فیلمسازی درباره سلامت روان است.  ما باید بتوانیم مشکلات جامعه را ریشه‌یابی کرده و به تابوها نزدیک شده و از دردها سخن بگوییم.

مطمئن هستم مسئولان وزارت بهداشت چنین دغدغه‌ای دارند و امیدوارم بتوانیم بودجه ای که صرف درمان می شود را صرف آموزش و پیشگیری کنیم.»

دیباچه- اختتامیه فیلم سلامت

چرا جمعیت خانم ها آنقدر زیاد است؟ چطور می‌توان جلویشان را گرفت؟! 

پیش از تقدیر از رامبد جوان (تهیه‌کننده و مجری برنامه «خندوانه») ویدیویی درباره وی نمایش داده شد. جوان با شال صورتی‌رنگ به نمایندگی از انجمن اوتیسم ، سلام و علیکی به سبک خندوانه با حاضران داشت و به جامعه پزشکی کشور سلام کرد وصحبت‌هایش را این‌گونه آغاز کرد: «خوشحالم که تشویقم می‌کنید و کاش عباس کیارستمی هم اینجا بود! این یک متلک نیست و آرزوی قبلی‌ام هست.

«خندوانه» تلاش کرد بر حال عمومی مردم اثر بگذارد. من بارها از وزیر بهداشت خواهش کردم تا به برنامه «خندوانه» بیایید. شما با یک شب حضور در خندوانه می توانید از خیلی از هزینه ها جلوگیری کنید. شک نکنید من کاری نخواهم کرد که شان شما در برنامه از بین برود.

من آنقدر تربیت شده‌ام که بدانم چطور باید با یک وزیر در برنامه صحبت کنم. مردم این برنامه را با اعتماد تماشا می‌کنند و حضور شما در این برنامه بسیار تاثیرگذار است. ما مردم ایران بسیار محجوبیم و نیاز به کمی ناز کشیدن داریم وگرنه دیگر هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

چرا جمعیت خانم ها آنقدر زیاد است؟! چطور می‌توان جلویشان را گرفت؟!

 

به گزارش خبرنگار دیباچه؛ در پایان برنامه نیز برندگان بخش‌های مختلف معرفی شدند:

 

برگزیدگان بخش سینمایی جشنواره سلامت معرفی شدند:

لوح زرین و جایزه نقدی ویژه هیات داوران به جهت بازنمایی ورابط نامناسب بر سلامت جوانان ، واکاوی ریشه های خشونت و ترویج بخشش به جای خشونت به رضا درمیشیان برای فیلم «لانتوری» اهدا شد.

همچنین لوح زرین و جایزه نقدی ویژه هیات داوران به جهت ترویج امید بشی و جلب حمایت جامعه نسبت به اقشار کم‌توان  امکان پذیری توانمندی سازی جامعه به منوچهر محمدی و مازیار میری تهیه کننده و کارگردان فیلم «حوزه نقاشی» تعلق گرفت.

لوح زرین و جایزه نقدی ویژه هیات داوران به جهت واکاوی ریشه های توزیع قدرت در نهاد خانواده و ضرورت برخورداری از عزت نفس و جراعت مندی و ترویج روحیه مشارکت در مراقبت از بیمار به بهنام بهزادی برای فیلم «وارونگی» اهدا شد.

هیات داوران بدون رتبه بندی دیگر جوایز خود را بدین شرح اهدا می کند:

تندیس جشنواره و جایزه نقدی به جهت بازنمایی روابط خانواده و نقش مشاوره در بهبود این روابز اهدا می شود به محمد نیک بین و تهیمنه میلانی کارگردان: «آتش بس»

تندیس جشنواره و جایزه نقدی به جهت توجه به سلامت روان در جامعه و نقش فرد و جامعه در اهدا می شود به سعید ملکان و احسان بیگلری تهیه کننده و کارگردان فیلم: «برادرم خسرو»

تندیس جشنواره و جایزه نقدیبه جهت بررسی دردمندانه علل و عوامل موضوع با اهمیت و حساس خشونت جنسی روزشهای پیشگیری و مقابله با آن اهدا می‌شود به پوران درخشنده برای فیلم: «هیس دختر ها فریاد نمی‌زنند»

تقدیر از بازیگران شایسته

هیات داروان ضمناً به جهت تلاش جمعی در ارائه تصویری دقیق از مساله اعتیاد و مقابله با آن مجموعه بازیگران فیلم عصر یخبندان را شایسته تقدیر می‌داند و در این بخش از مهتاب کرامتی آنا نعمتی سحر دولتاهی مینا ساداتی زاله صامتی فرهاد اصلانی محسن کیایی و بابک بهشاد بهران رادان تقدیر می کند.

 

تقدیر انجمن اهدای عضو از 4 فیلم در جشنواره فیلم سلامت

انجمن اهدای عضو ایران در حاشیه جشنواره فیلم سلامت از 4 فیلم سینمایی تقدیر کرد.

انجمن اهدای عضو ایران در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم سلامت از 4 فیلم «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» ساخته منوچهر هادی ، «آسمان هشتم» به کارگردانی حسن نجفی، «نیلا زنده است» ساخته جمال شیر محمدی، «زمانی برای بودن» علی شاهیده و «فرشته ای روی شانه راست من» آزاده بیزار گیتی تقدیر کرد.

همچنین دراین مراسم از آقای بدیعی پدر مرحومه عسل بدیعی با اهدای لوح تقدیر شد.

 

برگزیدگان بخش دانشجویی جشنواره سلامت

برگزیدگان بخش دانشجویی نخستین جشنواره فیلم سلامت از سوی هیات داوران این بخش معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره فیلم سلامت، برگزیدگان بخش دانشجویی بدین شرح معرفی شدند.

بخش انیمیشن دانشجویی

جایزه بهترین فیلم و تندیس این بخش تعلق «سفید جامه و تب طبابت» به کارگردانی فرناز دلاوری تعلق گرفت.

 

بخش نماهنگ و تیزر دانشجویی

تندیس و جایزه این بخش به «اکسیر سلامت» به کارگردانی آرزو دهقانی اهدا شد.

 

بهترین فیلم کوتاه داستانی دانشجویی

جایزه اول و تندیس این بخش به فیلم  مثبت زندگی به کارگردانی فرناز قانونی تعلق گرفت.

همچنین جایزه نفردوم و لوح زرین این بخش ازجنس رویا به کارگردانی سیدعلی مسدد اهدا شد.

همچنین در این بخش  از فیلم «عکس‌ها افسرده اند» به کارگردانی مهدی زندپور و فیلم ریتالین به کارگردانی پانته آ گرداب تقدیر و لوح زرین به این اثر تعلق گرفت.

 

*بخش مستند دانشجویی

جایزه اول و تندیس این بخش به فیلم راه غریب به کارگردانی علیرضا کاظمیان بابلی اهدا شد.

همچنین جایزه دوم و لوح زرین این بخش به فیلم  این فوتبال روهمه می برن به کارگردانی  محمدمبین مرادی و ارشیا رزدوئی تعلق گرفت.

همچنین جایزه سوم و لوح زرین این بخش به  شابو به کارگردانی" عارف اصل شرهانی اهدا شد

معرفی بخش فیلم کوتاه داستانی جشنواره سلامت

برگزیدگان بخش کوتاه داستانی جشنواره فیلم سلامت معرفی شدند.

برگزیدگان بخش فیلم کوتاه این رویداد سینمایی در مراسم اختتامیه که هم اکنون در سالن همایش های رازی در حال برگزاری است معرفی شدند.

در این بخش تندیس و جایزه اول به فیلم  آوا به کارگردانی سهند کبیری رسید.

همچنین جایزه دوم و تندیس این بخش به فیلم دوچرخه ها، پدرها، سیگار ها به کارگردانی  ابراهیم ایرج زاد اهدا شد.

جایزه سوم و تندیس این بخش نیز  به صورت مشترک  هستی از کمال پرناک و فردا صبح از محمد نجاریان اهدا شد.

برگزیدگان بخش مستند جشنواره سلامت معرفی شدند

برگزیدگان بخش مستند نخستین جشنواره فیلم سلامت از سوی هیات داوران این رویداد معرفی شدند.

برگزیدگان بخش مستند نخستین جشنواره فیلم سلامت در مراسم اختتامیه این رویداد سینمایی که شامگاه شنبه 6 شهریور در سالن همایش های رازی برگزار شد معرفی شدند.

جایزه اول و تندیس این بخش به فیلم پدر، مادر، علی، رضا و من از  هانیه یوسفیان اهدا شد.

جایزه دوم و تندیس این بخش به چند شاخه گل مریم از محمد قاسم پور تعلق گرفت.

همچنین جایزه سوم و تندیس این بخش به صورت مشترک به فرشته ای روی شانه راست من از آزاده بیزارگیتی و  چنگار (محسن علیخانی: تندیس ) اهدا شد.

جایزه ویژه هیات داوران این بخش به فیلم این یک جسد نیست از غلامرضا حیدری: لوح زرین اهدا شد.

 

معرفی برگزیدگان بخش برنامه های تلویزیونی نخستین جشنواره فیلم سلامت

برگزیدگان بخش برنامه های تلویزیونی نخستین جشنواره فیلم سلامت در مراسم اختتامیه این رویداد معرفی شدند.

در مراسم اختتامیه این رویداد سینمایی در سالن همایش های رازی برگزیدگان بخش برنامه های تلویزیونی بدین شرح معرفی شدند.

جایزه اول و تندیس این بخش به مجموعه برنامه اکسیر از مصطفی شریفی رسید.

جایزه دوم و تندیس نیز به  میان برنامه های دکتر سلام از رضا یوسفی محله اهدا شد.

جایزه سوم و تندیس این بخش به مستند یک منهای دو از سید ابراهیم عمادی اهدا شد.

 

 

جایزه اول و تندیس این بخش به  «فیروزه سیاه» به کارگردانی رضا بهشتی اهدا شد.

جایزه دوم و تندیس این بخش به «حتی اگر شب باشد» از سمانه نامدار (فیلمنامه‌نویس) و منیر قیدی (کارگردان) رسید.

جایزه سوم و تندیس این بخش به «نامه‌های خیس» از مرجان اشرفی‌زاده (کارگردان) و ناهید دل‌آگاه (تهیه‌کننده) رسید.

جایزه ویژه هیئت داوران و لوح زرین این بخش به بازیگران فیلم «فیروزه سیاه»:  مهران احمدی و آشا محرابی اهدا شد.

جایزه ویژه هیئت داوران و لوح زرین نیز برای فیلم «فیروزه سیاه» و «نیلا زنده است» به  فدیا نورالهیان اهدا شد.

 

برگزیدگان بخش نماهنگ و تیزر جشنواره فیلم سلامت در مراسم اختتامیه نیز معرفی شدند:

اثر برگزیده بخش نماهنگ و تندیس این بخش به «الف» به کارگردانی پوریا دایلر تعلق گرفت.

همچنین اثر برگزیده بخش تیزر و تندیس این بخش به تیزر «رضا» از شیوا رستگار و فرزاد بیان اهدا شد.

همچنین در این بخش به مجموعه تیزرهای سرطان از محمدفوادصفاریان پور تندیس جشنواره اهدا شد.

 

 

 

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار