دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Monday, 20 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۵۷۴۱
تاریخ انتشار : ۵۶ : ۱۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه:فخرالدین صدیق شریف گفت: با شخصیت جعفر شریف امامی آشنایی کامل داشتم و برای نزدیک شدن به شخصیت وی به منبع خاصی رجوع نکردم.

فخرالدین صدیق‌ شریف بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: در مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» در نقش جعفر شریف‌ امامی ظاهر شده‌ام. این شخصیت از اشخاصی بود که در اواخر دوران پهلوی نخست وزیر بود.

دیباچه - فخرالدین صدیق شریف

صدیق شریف خاطرنشان کرد: از آنجا که شریف امامی در اواخر دوران پهلوی نخست وزیر بود با وی آشنایی کامل داشتم و عملکرد وی را دیده بودم. برای ایفای نقشی حقیقی و تاریخی باید سابقه تاریخی این شخصیت را دانست و با ویژگی‌های ظاهری این شخصیت آشنایی داشت.

وی افزود: برای ایفای نقش شخصیت‌های تاریخی که معاصر هستند و یا به تاریخ دورتری مربوط می‌شوند باید از طرف بازیگر کالبد شکافی صورت گیرد و از آنجا که فعالیت‌های شریف امامی را دیده بودم و با وی آشنایی داشتم منبع خاصی را برای آشنایی با این شخصیت در نظر نگرفتم و با شناختی که داشتم وقتی محمدرضا ورزی پیشنهاد بازی در این نقش را به من داد این پیشنهاد را پذیرفتم.

این بازیگر در ادامه اظهار داشت: مطمئناً اشخاصی که در جایگاه‌ شریف امامی قرار می‌گیرند با توجه به شرایط خاصی که در آن مقطع تاریخی در کشور ما حاکم بود ویژگی‌های خاصی نیز از خود بروز می‌دهند و در بیان حرف‌هایشان دیالوگ‌های خاصی به کار می‌برند تا برای مردم قابل قبول باشند. این شخصیت در برابر مردم تا حدی بازیگر بود و کمی نقش بازی می‌کرد. این مسائل باعث می‌شود که خصوصیات چنین شخصیتی بیشتر از درونی بودن بیرونی باشد.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «تبریز در مه» خاطرنشان کرد: وقتی بازی در این مجموعه در نقش جعفر شریف امامی از سوی محمدرضا ورزی به من پیشنهاد شد براساس شرایطی که وجود داشت به اطمینان رسیدم که این همکاری موفق خواهد بود و می‌توانم نقش پیشنهاد شده به من را به خوبی ایفا کنم.

صدیق شریف در پایان به اشاره به اهمیت ساخت مجموعه‌هایی چون مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» گفت: ساخت مجموعه‌های تلویزیونی چون مجموعه «معمای شاه» برای نسل جوان بسیار حائز اهمیت است چرا که این نسل باید با تاریخ معاصر خود آشنایی پیدا کند و این آشنایی از طریق فیلم‌ها و سریال‌های مختلف می‌تواند به خوبی صورت گیرد. علاوه بر نسل جوان جامعه نیازمند آشنایی با واقعیات تاریخ معاصر است و باید در تلویزیون به این مسائل نیز پرداخته شود.

گفتنی است فخرالدین صدیق شریف در مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی متعددی از جمله مجموعه‌های تلویزیونی «کلاه پهلوی»، «ملکوت» و «در چشم باد» و فیلم‌های سینمایی «ساکن طبقه وسط»، «دموکراسی تو روز روشن» و «ابراهیم خلیل‌الله» ایفای نقش کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
انالله و اناالیه راجعون

رئیس‌جمهور کشورمان به همراه هیأت همراه به مقام رفیع شهادت نائل شدند

۰۸:۲۵  -  ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با کارگردان نمایشنامه خوانی "گرگ می‌آد می‌بردت"

"گرگ می‌آد می‌بردت" به تقویت مهارت و اعتماد به نفس کودکان کمک می‌کند!

۱۱:۴۳  -  ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
تهیه کننده برنامه رادیویی " استودیو هشت" به دیباچه گفت

سعی کردیم در ماجرای لغو کنسرت امید حاجیلی، مشکل را رفع کنیم

۱۷:۱۴  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو اختصاصی دیباچه با انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده

وظیفه داریم تا از اصالت و هویت حقیقی و فطری خانواده حفاظت کنیم / حمایت دولت از هرگونه طرح آموزشی و تأسیس مرکزهایی که بتواند خانواده را ساماندهی کند

۱۲:۳۰  -  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

برای کسب سهمیه ناامید نیستیم/برادران عالمیان شایستگی حضور در المپیک را دارند

۱۰:۴۹  -  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی

امسال ما شاهد درخشش ۹۹ شبکه رادیویی بودیم

۱۵:۱۹  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه :

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «هویت ملی» و «سبک زندگی ایرانیان» است

۱۶:۵۹  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و توان یابان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، تابستان در مسابقات پارالمپیک پاریس شرکت می‌کنند/ کسب نتایج درخشان از اهداف مهم فدراسیون

۱۵:۲۵  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳