سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۵۲۶۵
تاریخ انتشار : ۵۲ : ۱۲ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه: سپند امیرسلیمانی گفت رقابتی بین تلویزیون و شبکه‌های ماهواره‌ای وجود ندارد و اگر برنامه‌های خوب ساخته شوند مردم حتماً از برنامه‌ها استقبال می‌کنند.

سپند امیرسلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: با شرایطی که به وجود آمده فکر می‌کنم بهتر است شغلم را عوض کنم چرا که در این سالها کاملاً بیکار بودم و در هیچ اثر جدیدی بازی نکرده‌ام.

دیباچه-سپند-امیرسلیمانی1

 

امیرسلیمانی خاطرنشان کرد: مشکلات مالی سازمان صدا و سیما زیاد شده و تولیدات بسیار کم شده است به طوریکه پیشنهادات برای بازی یک سوم گذشته است و معدود پیشنهاداتی که می‌شود نیز پیشنهادات خوبی نیستند و طبیعتاً آن پیشنهادات را نیز رد می‌کنم.

وی افزود: از نظر من رقابتی بین تلویزیون و شبکه‌های ماهواره‌ای وجود ندارد، اگر برنامه‌های خوب ساخته شوند مطمئناً مردم از آنها استقبال می‌کنند، اخیراً این مسأله ترویج پیدا کرده که همه عنوان می‌کنند که تلویزیون نمی‌بینند ولی من به این مسأله معتقد نیستم چرا که برنامه‌های درخور و شایسته هنوز هم دیده می‌شوند.

این بازیگر در ادامه اظهار داشت: با این حال معتقدم که عملکرد تلویزیون نسبت به گذشته ضعیف شده و آثار از لحاظ کمی و کیفی ضعیف شده‌اند. مشکلات مالی سازمان باید حل شوند و مطمئناً وقتی بودجه کافی برای ساخت آثار وجود ندارد با بسیاری از کارگردان‌ها و نویسنده‌های کارکشته نمی‌توان کار کرد.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «تبریز در مه» گفت: البته به ورود نیروهای تازه نفس گلایه نمی‌کنم چرا که این لازمه هر کاری است اما به هر قیمتی کار کردن را خوب نمی‌دانم. خیلی‌ها وارد عرصه فیلمسازی و بازیگری می‌شوند و می‌خواهند به هر طریقی حضور داشته باشند و این طرز تفکر به کار در سینما  و تلویزیون لطمه‌ای جدی وارد می‌کند.

امیرسلیمانی تصریح کرد: حرف‌های بسیاری است که سالها فقط زده می‌شود و فقط تکرار می‌شوند و اتفاقی رخ نمی‌دهد. بسیاری از همکاران من که امروز در عرصه بازیگری فعالیت دارند مشکلات این کار را نمی‌دانستند و پس از ورود به این عرصه با این مشکلات آشنا شدند اما من با این مشکلات کاملاً آشنا بودم و دانسته وارد عرصه بازیگری شدم و به همین دلیل نمی‌خواهم خیلی گلایه کنم.

وی افزود: ما جوانترها شاید بتوانیم با مشکلات بیکاری در دنیای بازیگری کنار بیاییم اما بسیاری از پیشکسوتان هستند که 50 یا 60 سال از عمرشان را برای کار در عرصه بازیگری گذاشته‌اند و امروز باید به آنها بها داد و نباید اجازه دهیم که به خانه‌نشینی روی آورند. تلویزیون برای من و بازیگرانی امثال من بسیار هزینه کرده و امروز باید از ما استفاده کند که متأسفانه این اتفاق نمی‌افتد. من سالها پیش فیلمی ساختم و همه شبکه‌های تلویزیون آن را نشان دادند و حتی یک ثانیه از این فیلم دچار اصلاحیه نشد اما پس از آن هیچوقت نتوانستم دوباره فیلم بسازم. من از کارگردان‌هایی چون مهران مدیری بسیار آموخته‌‌ام و باید از این آموخته‌ها استفاده شود.

این بازیگر در ادامه اظهار داشت: متأسفانه در سالهای اخیر جای یک سری چیزها در تلویزیون مشخص نیست و به عنوان مثال خط قرمزها همیشه عقب جلو می‌شوند و تکلیف فیلمسازان مشخص نیست. در سالهای اخیر با کمترین اتفاق عده‌ای به برنامه‌ها اعتراض می‌کنند و تلویزیون نیز خیلی سریع عذرخواهی می‌کند و نسبت به آن برنامه عکس‌‌العمل نشان می‌دهد و از هنرمندان هیچ گونه حمایتی صورت نمی‌گیرد.

امیرسلیمانی در ادامه این بحث تصریح کرد: به عنوان مثال در برنامه «دورهمی» مهران مدیری موهای نیما فلاح را می‌زند و عده‌ای بی دلیل اعتراض می‌کنند. این اعتراضات شکل و شمایل بدی به خود گرفته و فقط فضا را دچار تشنج می‌کند. تنها چیزی که در تلویزیون ما به راحتی ساخته می‌شود طنزهایی است مملو از شخصیت‌های بیکار، بی شغل و بی‌ شهر که شاید زن ذلیل هستند و اگر شغلی داشته باشند افراد آن شغل و اگر اهل جایی باشند اهالی آنجا معترض می‌شوند.

بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها» با اشاره به حضورش در برنامه «صبحی دیگر» اظهار داشت: در این برنامه که از شبکه آموزش پخش می‌شود بخش سفرنامه را در دست دارم که سعی کرده‌ام در معرفی مکان‌های توریستی و دیدنی کشور مسائل فرهنگی را مدنظر قرار دهم و این مسأله را عنوان کنم که مسافرت می‌تواند به معلومات افراد بیفزاید. تا پایان تابستان در برنامه «صبحی دیگر» حضور خواهم داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار