جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۴۷۷۳
تاریخ انتشار : ۰۴ : ۱۱ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه:نعیمه نظام‌دوست گفت: اگر در شرایط بد مالی هم باشم بازی در نقش‌های ضعیف را نمی‌پذیرم.

نعیمه نظام‌دوست بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: امسال تنها در یک سریال تلویزیونی با عنوان «دیوار شیشه‌ای» بازی کرده‌ام و به زودی با ساخت سری جدید «محله گل و بلبل» در این مجموعه نیز بازی خواهم کرد.

دیباچه-نعیمه نظام دوست

نظام‌دوست خاطرنشان کرد: «دیوار شیشه‌ای» مجموعه‌ای اپیزودیک است که در یکی از اپیزودهای این مجموعه حاضر شدم و نقش یک تطهیرکننده یا غسال را بازی کردم. بازی در این نقش تجربه خوبی بود و نقش تأثیرگذاری را ایفا کردم که نسبت به سایر آثاری که در آنها حضور داشتم تجربه خوبی به حساب می‌آید.

این بازیگر در ادامه افزود: ساخت کل این اپیزود که به کارگردانی نوید میهن‌دوست ساخته شد در 6 روز به طول انجامید و من 3 روز بازی داشتم. ایفای نقش یک تطهیرکننده بسیار سخت و دارای حس و حال خاصی بود.

وی درباره نقشی که در سریال «دیوار شیشه‌ای» ایفا کرده است گفت: این نقش بسیار جدی و شاید برای برخی افراد ترسناک باشد. «دیوار شیشه‌ای» دردهای اجتماع را به تصویر می‌کشد، نگاه بسیاری از مردم نسبت به شغل تطهیرکننده‌ها نگاه درستی نیست و از آن اجتناب می‌کنند من در این مجموعه سعی کردم در بازی‌ام کمی طنز نیز اضافه کنم تا نقش کمی شیرین‌تر شود تا شخصیتی که بازی کرده‌ام تلخ و دردناک نباشد چرا که نگاه اجتماع بسیار تلخ و دردناک است. بسیاری از تطهیرکننده‌ها به خود اجازه نمی‌دهند در جایی عنوان کنند که شغلشان چیست و من سعی کردم با بازی‌ام در این مجموعه این تلخی‌ها را از بین ببرم که البته «دیوار شیشه‌ای» مجموعه‌ای با فضای جدی است.

بازیگر فیلم سینمایی «آذر، پرویز، شهدخت و دیگران» افزود: کاش مجموعه‌ای 20 یا 30 قسمتی درباره تطهیرکننده‌ها ساخته شود چرا که در یک اپیزود نمی‌شود زحمات و مشکلات این اشخاص را نشان داد. نقش من بسیار کوتاه بود اما کوتاه یا بلندی نقش برایم مهم نیست و ممکن است در یک سریال بلند ایفای نقش کنم و دیده نشوم اما یک نقش خوب و کوتاه می‌تواند به دیده شدن یک بازیگر بیشتر کمک کند.

نظام‌دوست در ادامه تصریح کرد: تلویزیون در شرایط خوبی نیست و سریال‌های طنز کم ساخته می‌شود و بودجه سازمان نصف شده و به همین دلیل شرایط گذشته که اکثر بازیگران و عوامل ساخت یک فیلم همیشه مشغول کار بودند دیگر حاکم نیست و پیشنهادات بسیار کم شده است. اگر در شرایط بد مالی باشم نقش‌های نامناسب را نمی‌پذیرم.

وی در ادامه این بحث افزود: متأسفانه وقتی تلویزیون را روشن و برنامه‌ها را دنبال می‌کنیم متوجه می‌شویم که سریال‌ها محدود به چند بازیگر هستند و این در حالی است که ما بازیگران بسیاری داریم که خانه‌نشین شده‌اند و این مسأله تنها شامل حال بازیگران نمی‌شود و عوامل پشت دوربین بسیاری هستند که بیکاری به آنها روی آورده است. بازیگران نمی‌توانند به شغل‌های دیگری روی‌ آورند و مجبور به خانه‌نشینی می‌شوند که علاوه بر مشکلات مالی مشکلات روحی نیز به سراغشان می‌آید.

این بازیگر در پایان اظهار داشت: سال گذشته چندین پیشنهاد برای بازی در تلویزیون به من شد که به دلیل مناسب نبودن نقش‌ها آنها را نپذیرفتم. امیدوارم مشکلات مالی سازمان صدا و سیما حل شود، سیاستی به وجود آید که دیگر همکاران ما بیکار نباشند و تهیه‌کننده‌ها علاوه بر اشخاصی که فقط با آنها کار می‌کنند از عوامل جدید دیگری نیز استفاده کنند تا در سینما و تلویزیون ما همه مشغول به کار باشند.

گفتنی است نعیمه نظام‌‌دوست در مجموعه‌های تلویزیون و فیلم‌های سینمایی متعددی از جمله مجموعه‌های تلویزیونی «ساختمان پزشکان»، «زیر هشت» و «چاردیواری» و فیلم‌های سینمایی «سن پترزبورگ»، «چراغ قرمز» و «کنسرت روی آب» ایفای نقش کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار