يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳  |  Sunday, 22 September 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۴۶۸۲
تاریخ انتشار : ۳۵ : ۱۶ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
انتقاد یک تهیه‌کننده سینما به رفتار مدیریت سینمایی در گفت‌وگو با دیباچه
  دیباچه: بهروز مفید (تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دزد و پری») در مورد سینمای کودک به دیباچه می‌گوید:«سینمای هنر و تجربه که چند سالی‌ست شروع به کار کرده است: آقای ایوبی دغدغه این گروه را دارد و از هنر و تجربه حمایت می‌کند. بارها پیش آمده فیلم‌ها با چند مخاطب نمایش داده شده؛ چرا که ملزم هستند فیلم را نمایش بدهند اما حجت‌الله ایوبی دغدغه سینمای کودک را ندارند».



دیباچه بهروز مفید

ضعف در نگاه فرهنگی مدیران

بهروز مفید در مورد نگاه مدیران به سینمای کودک می‌گوید: «فضای سینمای کودک، فضای سالم و پاکی است و عالیت در آن دلپذیر است و به آن علاقه دارم. متاسفانه اتفاق‌های متعددی دست به دست هم داده تا کارگردان‌های نام‌آشنای سینمای ایران سراغ این حوزه مهم نیایند. در فضای مدیریتی هم تعمدی در تصمیم‌های کلان مدیران نیست و ضعف در نگاه فرهنگی باعث این کمبود بوده است و مدیران همیشه از اهمیت سینمای کودک گفته‌اند اما در عمل به این‌گونه نبوده است.»

مدیران فقط صحبت می‌کنند

مفید با انتقاد از جدی گرفته نشدن سینمای کودک ادامه داد: «ما در سینمای فرهنگ که متعلق به بنیاد فارابی است دو هفته «دزد و پری» را نمایش دادیم که استقبال زیادی از آن نشد چرا که هیچ‌کدام از مسئولان وزارت ارشاد حمایتی از ما نداشتند. این در حالی‌ست که قبل از شروع جشنواره فیلم کودک، تمام مدیران از اهمیت این جشنوراه و سینمای کودک می‌گویند و اما همه‌چیز در حد حرف باقی می‌ماند و سال بعد و جشنواره بعد و همان صحبت‌ها...»

از این نامه‌ها زیاد دیده‌ایم!

وی در ادامه افزود: «برای اکران «دزد و پری» چندین بار با مدیران تماس گرفتم اما هرگز موفق نشدم با آن‌ها دیدار کنم. ما باید حمایت شویم. سینمای کودک نیاز به حمایت دارد. به شهرداری مراجعه کردیم و با نامه بنیاد فارابی درخواست بیلبورد حمایتی کردیم اما گفتند از این نامه‌ها زیاد دیده‌ایم! تا زمانی که کارگردان‌های نام‌آشنا و بزرگ سینمای ایران وارد حوزه سینمای کودک نشوند، اتفاق خوبی برای حوزه کودک و نوجوان نمی‌افتد. از طرفی «دزد و پری» را نمی‌توان با فیلم‌هایی مثل: «کلاه قرمزی» و «شهر موش‌ها» مقایسه کرد. فیلم ما با هزینه خیلی کمی ساخته شده است.»

همیشه خواسته‌ایم برای کودک و خانواده‌اش فیلم بسازیم

این تهیه‌کننده در مورد همکاری با حسن قناعت (کارگردان «دزد و پری») گفت: «این بار اولی نیست که با حسین قناعت همکاری داشته‌ایم. همیشه خواسته‌ایم برای کودک و خانواده‌اش فیلم بسازیم. فیلمی که هم برای کودک و هم برای خانواده‌اش که همراه او به سینما آمده‌اند، جذابیت داشته باشد.»

توانستیم هزینه‌های خودمان را برگردانیم

مفید در ادامه گفت: «تصور می‌کنم به همین اندازه که فیلم «دزد و پری» توانست هزینه‌ای خود را برگرداند کافی‌ست اما  به عنوان یک تهیه‌کننده در سینمای ایران می‌گویم: تا زمانی که برای سینمای کودک اهمیتی قائل نشوند اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. با همکاری بعدی من با حسین قناعت فیلم سینمایی «دو دزد و دو پری» را ساخته‌ایم که در جشنواره فیلم کودک اصفهان هم حضور دارد.»

حجت‌الله ایوبی دغدغه هنر و تجربه دارد

بهروز مفید در انتها هم به دیباچه گفت: «سینمای هنر و تجربه که چند سالی‌ست شروع به کار کرده است: آقای ایوبی دغدغه این گروه را دارد و از هنر و تجربه حمایت می‌کند. بارها پیش آمده فیلم‌ها با چند مخاطب نمایش داده شده؛ چرا که ملزم هستند فیلم را نمایش بدهند اما حجت‌الله ایوبی دغدغه سینمای کودک را ندارند. خوشحالم که برای هنر و تجربه این اتفاق افتاده اما رئیس سازمان سینمایی ما باید دغدغه سینمای کودک را هم داشته باشد.»

 

 

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
"بابک خواجه پاشا" کارگردان فیلم " در آغوش درخت" در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

اصلاح ذائقه فرهنگی هنری، همت و حمیت آموزش و پرورش را می‌طلبد/ با محدود کردن آثار کمدی، نمی‌توان به مخاطب دیکته کرد تا ژانر‌های دیگر را ببینند!

۰۹:۰۵  -  ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با "جواد قارایی "کارگردان و تهیه کننده موفق مجموعه" ایرانگرد"

صدا و سیما و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از تولید " ایرانگرد کوچک " حمایت نکردند / آقای مدیرعامل، به یکباره حتی جواب زنگ‌هایم را نداد!

۱۶:۳۰  -  ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
مدیرکل دفتر حمایت و نظارت بر تولید آثار فرهنگی و هنری بنیاد شهید در گفتگو با دیباچه:

نمایشگاه تصویرسازی شهدای مدافع حرم تا پایان هفته دفاع مقدس در ایستگاه‌های مترو تهران برگزار می‌شود/ استقبال بی‌نظیر مردم از برگزاری نمایشگاه

۰۹:۰۳  -  ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
سینا حجازی خواننده مطرح کشورمان خبر داد

صدرالدین حجازی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون از میان ما رفت

۱۸:۲۶  -  ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
آیا صدا و سیما می‌تواند جای خالی عطاران و مدیری را پر کند؟

شیرین کاری جدید اکبر عبدی، کمدین همه فن حریف در سریال جدید منوچهر هادی + عکس

۱۵:۱۴  -  ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
پرطرفدار ترین ها