چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۴۶۱۰
تاریخ انتشار : ۰۸ : ۱۳ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: پس از نمایش تیزرهای فیلم‌های سینمای ایران از شبکه‌های ماهواره‌ای GEM و اتفاق‌هایی که برای فیلم «آااادت نمی‌کنیم» افتاد (به دلیل پخش تیزر «آااادت نمی‌کنیم» از شبکه‌های GEM این فیلم نزیک به یک هفته توقیف بود و البته دوباره به پرده سینما بازگشت) و اعتراض‌های گسترده‌ از سوی سینماگران و مخصوصا تهیه‌کننده‌ها به‌خاطر حمایت نشدن فیلم‌های سینمایی توسط مدیران تلویزیون ملی و گرانی تعرفه‌ تبلیغات در رسانه ملی، بالاخره مدیران تلویزیون تصمیم گرفتند تیزر فیلم‌های سینمایی را به صورت رایگان پخش کنند.

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه؛ از مدت‌ها قبل، صحبت‌هایی مبنی بر مذاکره‌‌ بین تهیه‌کننده‌‌ها و مدیران تلویزیون برای حل معضل پخش تیزر فیلم‌های سینمایی از تلویزیون مطرح شده بود که این موضوع به پخش رایگان تیزر فیلم‌ها از شبکه GEM  و تعرفه بالای تبلیغات در رسانه ملی مربوط می‌شد.

139411071004366169788510

پس از این اتفاق‌ها بسیاری از کارشناسان سینما اعلام کنند: تلویزیون تنها با تغییر رویه خود می‌‌تواند مخاطبان از دست‌رفته‌ و کوچ‌‌کرده سوی شبکه‌ای ماهواره‌ای را دوباره جذب کند که ظاهرا این اتفاق خوش برای پخش‌کننده‌ها و تهیه‌کنندگان سینما در حال وقوع است.

طبق گفته سعید خانی (مسئول پخش نسیم صبا و یکی از تهیه‌کنند‌ه‌های فیلم سینمایی «من») تلویزیون با تغییر رویه آشکار نسبت به گذشته سرانجام راضی به پخش رایگان تیزر فیلم‌ها شده است.

خانی در این ارتباط به خبرنگار سینمایی دیباچه گفت: «خوشبختانه مشکل نمایش تیزر فیلم‌های سینمایی با تعرفه‌ای بسیار گران و میلیونی برطرف شده و تیزر هر فیلم در 100 نوبت به صورت رایگان از تلویزیون پخش می‌شود، اما همچنان مشکلاتی در پخش تیزرها وجود دارد که امیدواریم برطرف شود.»

خانی در ادامه با اشاره به این مشکلات، گفت: «امیدوارم حالا که تلویزیون چنین تصمیمی را در راستای حمایت از سینما و سینماگران گرفته است، تیزرها در ساعت‌های پربیننده پخش شوند. باید این نکته را در نظر گرفت که مدیوم سینما و تلویزیون متفاوت است. ما در تیزرهایی که از تلویزیون پخش می‌شود، نمی‌توانیم چهره بازیگران زن را از نزدیک نشان دهیم و مشکلاتی از این دست وجود دارد... به این موارد، اصطلاحا کد گفته می‌شود و امیدوارم مدیران تلویزیون نهایت همکاری و تعامل را با تهیه‌کننده‌ها و فیلمسازان داشته باشند و تیزرهای فیلم‌های سینمایی را کامل و بدون ممیزی پخش کنند.»
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳