پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 02 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۴۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸ : ۱۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه:عبدالرضا اکبری گفت: زاهدی یک شخصیت نظامی با جنبه‌های جاه‌طلبانه بسیاری برای به دست آوردن قدرت بود و به دنبال جایگاه‌های بالایی در حکومت می‌گشت. این شخصیت جنبه‌های مختلفی در وجود خود داشت که سعی داشتم این جنبه‌ها را در بازی‌ام اجرا کنم.

عبدالرضا اکبری بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: در سریال «معمای شاه» نقش سرلشگر فضل‌الله زاهدی را دارم که یکی از شخصیت‌های محوری در تاریخ معاصر کشور محسوب می‌شود.

دیباچه - عبدالرضا اکبری

اکبری خاطرنشان کرد: اگر نگاهی به تاریخ معاصر داشته باشیم شخصیت‌هایی در کودتای 28 مرداد 1332 به چشم می‌خورند که مهره‌های شاخصی هستند. به غیر از مصدق و فاطمی افراد بسیاری در کودتا دست داشتند که یکی از اینها سرلشگر زاهدی است و آدم‌های دیگری بودند که مثل زاهدی نقشی تأیین‌کننده داشتند و تلاش کردند دولت مردمی مصدق را سرنگون سازند.

این بازیگر در ادامه افزود: قبل از اینکه در این سریال بازی کنم کم و بیش اطلاعاتی از شخصیت فضل‌الله زاهدی داشتم. جزوه‌ای درباره این شخصیت به دستم رسید و پس از اینکه گریم شدم و قرارداد را نوشتم این جزوه را مطالعه کردم و اطلاعات بسیاری درباره این شخصیت به دست آوردم. این نظامی در کنار رضاشاه کارهای بسیاری کرده است و یکی از این کارها پیش از اینکه مطرح شود سرنگون کردن شیخ خزعل را با ترفندهای زیادی انجام داد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه محمدرضا ورزی به تاریخ معاصر اشراف خوبی دارد و کارشناسان متعددی در کار بودند که به ما خیلی کمک می‌کردند تا کارمان دور از واقعیت نباشد. دیدن یک سری عکس‌ها، فیلم‌ها و حتی صداهایی که از این شخصیت موجود بود به این نقش نزدیک شدم. یکی از این صداها سخنرانی معروف وی بعد از کودتا بود که در رادیو ضبط شده و خودش را نخست وزیر ایران معرفی می‌کند. این سخنرانی خیلی تأثیرگذار بود و من را به این شخصیت نزدیک‌تر کرد.

بازیگر فیلم سینمایی «کانی مانگا» در ادامه خاطرنشان کرد: زاهدی یک شخصیت نظامی با جنبه‌های جاه‌طلبانه بسیاری برای به دست آوردن قدرت بود و به دنبال جایگاه‌های بالایی در حکومت می‌گشت. این شخصیت‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که قدرت‌های بزرگ دست روی آنها می‌گذارند. این شخصیت سیاسی افکار بلندی در سیاست در سر داشت و من سعی کردم همه این جنبه‌های شخصیتی وی را در کار پیاده کنم.

این بازیگر افزود: تشخیص اینکه کار من خوب بوده یا خیر با منتقدین و مردم است. وقتی در یک مجموعه کاراکترهای مختلف بسیاری وجود دارند اینکه بازیگر بخواهد خودش را نشان دهد کار سخت می‌شود. کار کردن در مجموعه‌هایی که به تاریخ معاصر می‌پردازند خیلی جذاب است و اینکه در جریان اتفاقاتی که برای کشورمان رخ داده باشیم می‌تواند خیلی حائز اهمیت باشد. در این سریال می‌شود نکات مبهم و تاریک بسیاری را در تاریخ ایران پیدا کرد و همین مسأله چالش بزرگی را ایجاد می‌کند.

اکبری در ادامه این بحث اظهار داشت: بازی در چنین مجموعه‌ای بازیگر را مجبور می‌کند که تلاش خود را چند برابر کند و مشخصه‌های دیگری از بازی خود را نشان دهد. این نکته در سریال‌های دیگر وجود ندارد و بازها در سریال‌های مختلف بازی کرده‌ام و اتفاق تازه‌ای رخ نداده است. در اینگونه کارها برای بازیگر فرصتی فراهم می‌شود که خود را ارتقا دهد.

وی در پایان گفت: ساخت «معمای شاه» کار بسیار دشواری بود که از جنبه‌های مختلف مثل طراحی صحنه، کارگردانی و... می‌تواند کار را سخت کند. به محمدرضا ورزی به خاطر ساخت چنین سریال موفقی تبریک و خسته نباشید می‌گویم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار