پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 02 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۴۰۳۵
تاریخ انتشار : ۵۲ : ۱۴ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
همه چیز درباره سیاست‌های سینمایی حوزه هنری و تحریم‌فیلم‌ها در گفت‌وگو با علی قربانی
دیباچه: علی قربانی با اشاره به اینکه «بر محتوای فیلم‌های اکران شده در سینماهای‌ حوزه هنری نظارت داریم» گفت: «رئیس حوزه هنری هم تا این لحظه در تصمیم شورای اکران دخالتی نداشته است. شاید نظر خود را اعلام کرده باشد اما هرگز نظر شورا را وتو نکرده است.»

بر محتوای فیلم‌های اکران شده در سینماهای‌مان نظارت داریم

علی قربانی (معاون سازمان سینمایی حوزه هنری) در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی دیباچه؛ به اتفاق‌های اخیر و اطلاعیه شورای عالی تهیه‌کننده‌ها در اعتراض به عدم نمایش «لانتوری» توسط حوزه هنری، واکنش نشان داد و گفت: «حوزه هنری سینمادار است. بنابر تشخیص و اعتمادی که به حوزه هنری شده، سالن‌هایی در اختیار ما قرار گرفته است. این به این معناست:«ما بر محتوای فیلم‌های اکران شده در این سینماها نظارت داریم. حوزه هنری تشخیص می‌دهد که چه فیلم‌هایی برای خانواده‌ها مناسب است و چه فیلم‌هایی به کانون خانواده لطمه می‌زند».

دیباچه-علی قربانی

 

مدیریت در خلاف جهت آرمان‌‌های انقلاب، حوزه هنری را به بی‌راهه می‌برد

قربانی در مورد تحریم فیلم‌ها توسط حوزه هنری گفت: «جدای از مجوزهایی که ارشاد برای ساخت و نمایش یک فیلم صادر می‌کند، حوزه هنری مبنای خودش را برای نمایش و یا عدم نمایش فیلم‌ها در سالن‌های سینمایی خود دارد. ما هیچ دخالتی در جریان نمایش و اکران فیلم‌ها نداریم و هیچ فیلمی را هم تحریم نمی‌کنیم و نخواهیم کرد. ما هرگز به مردم نگفته‌ایم که چه فیلمی را ببینند و یا چه فیلمی را تحریم کنند، فقط تلاش کرده‌ایم تا خانواده‌‌ها به ما اعتماد کنند و بدانند در سالن‌های سینماهای حوزه فیلم‌هایی را می‌بینند که با آرمان‌های انقلاب اسلامی همخوانی دارد. حوزه هنری اهداف مشخصی دارد و اگر مدیری خلاف جهت این اهداف را دنبال کند، حوزه هنری به بی‌راهه می‌رود.»

حق داریم برای سینماهای‌مان تصمیم بگیریم

وی ر ادامه افزود: «ما به عنوان یک سینمادار حق داریم فیلم‌ها را برای اکران در سالن‌های‌مان انتخاب کنیم و این سلیقه حوزه هنری است. شورایی در حوزه هنری وجود دارد که پس از تماشای فیلم، تشخیص می‌دهند: آیا  این فیلم امکان نمایش در سینمای حوزه هنری _ سینماهایی که مخاطبان اصلیش خانواده‌ها هستند _ را دارد؟»

 هدف ما جلوگیری از دیده شدن فیلم‌ خاصی نیست

قربانی در مورد بیاینه شورای تهیه‌کننده‌‌ها گفت: «نظر شورای عالی تهیه‌کننده‌ها محترم است و به آن احترام می‌گذاریم اما حوزه بیانیه‌ای صادر نکرده‌ است که مردم فیلم‌ها را نبینید. هدف ما جلوگیری از دیده شدن فیلم‌ خاصی نیست و فقط می‌خواهیم کاری کنیم تا خانواده‌ها به ما اعتماد کنند. عده‌ای از مردم به سینماهای حوزه اعتماد دارند و می‌دانند اگر قصد تماشای فیلمی خانوادگی را دارند، می‌توانند در سالن‌های سینمایی ما این فیلم‌ فیلم‌ها را تماشا کنند. حال اگر کسی نمی‌خواهد  به ما اعتماد کند، می‌تواند در یگر سالن‌های سینمایی فیلم‌های دیگری را ببیند. مگر ماهواره وجود ندارد؟ اعتقاد ما بر این است: تلویزیون جمهوری پاک است اما اگر کسی دنبال چیز دیگری‌ست می‌تواند شبکه‌های ماهواره‌ای را دنبال کند.»

 فروش و یا عدم فروش آثار سینمایی با حوزه مربوط نمی‌شود

قربانی معتقد است: «برخی می‌گویند با تحریم حوزه هنری، فیلم‌ تحریم‌شده، فروش بالاتری خواهند داشت. با این ماجرا هیچ مشکلی نداریم و اگر فیلمی فروش بالایی داشته باشد، هیچ ایرادی از نظر ما ندارد و اصلا به ما ربطی ندارد چرا که ما اهداف خودمان را دنبال می‌کنیم و با فروش و یا عدم فروش یک فیلم مشکلی نداریم.»

 با فیلم‌اولی‌ها همکاری کرده‌ایم

وی در مورد تولیدات سینمایی حوزه گفت: «پنج فیلم در حال تولید داریم و با کارگردان‌های فیلم‌اولی همکاری کرده‌ایم. فیلم‌های حوزه هنری موضوع مشخصی دارند و از اهداف حوزه پیروی می‌کنند. خانواده، دفاع مقدس، انقلاب و دفاع از مظلوم موضوعاتی است که حوزه هنری انقلاب اسلامی به آن‌ها می‌پردازد.»

 رئیس حوزه هنری هرگز نظر شورا را وتو نکرده است

قربانی در آخر با اشاره به صحبت‌هایی مبنی بر چند دستگی در حوره هنری به دیباچه گفت: « در هنر اگر در حوزه‌‌های هنری تضاد وجود نداشته باشد، پویایی از بین می‌رود، اما در مورد چنددستگی در حوزه هنری باید بگویم که چنین چیزی وجود ندارد و برای اکران و یا عدم اکران فیلم‌ها، شورای اکران تصمیم‌‎گیرنده است و این شورا به هیچ‌وجه تحت فشار نیست. آن‌ها فیلم را می‌بینند و تصمیم می‌گیرند که آیا این فیلم برای خانواده‌‌ها مناسب است؟ رئیس حوزه هنری هم تا این لحظه در تصمیم شورای اکران دخالتی نداشته است. شاید نظر خود را اعلام کرده باشد اما هرگز نظر شورا را وتو نکرده است.»

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار