پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۳۶۲۰
تاریخ انتشار : ۲۳ : ۱۷ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: تهیه کننده ویژه برنامه المپیک شبکه ورزش در خصوص اشتباهات برخی مجریان این شبکه گفت:انتخاب مجری‌ها در شبکه ورزش با وسواس زیادی صورت می‌گیرد و شهرام نوروزی که مجری برنامه است 12 سال در رادیو ورزش مجری برنامه‌های ورزشی بوده و در همه رشته‌ها به عنوان یک مجری تخصص دارد و وی از مجریانی است که به بحث کارشناسی متخصص است. به نظر من وقتی قرار است برنامه مورد انتقاد قرار گیرد همه زوایا را در نظر بگیریم.

محسن وحدانی تهیه‌کننده تلویزیون که این روزها تهیه‌کنندگی برنامه پخش مسابقات المپیک در شبکه ورزش را برعهده دارد در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: اگر نگاهی به کشورهای آسیایی داشته باشید متوجه می‌شوید که کشورهای معدودی هستند که مسابقات المپیک را به طور کامل پخش می‌کنند و ما با این رویکرد که اکثر مسابقات المپیک را در شبکه ورزش دنبال کنیم این برنامه را تدارک دیدیم.

وحدانی خاطرنشان کرد: پوشش مسابقات در چندین رشته کار ساده‌ای نیست و ما می‌توانستیم کار راحت‌تری را انتخاب کرده و تنها به جای چندین رشته پخش یک رشته ورزشی را در نظر می‌گرفتیم و به پخش آن می‌پرداختیم که برای ما نیز کار آسانی بود اما ما کار سخت را انتخاب کرده و در شبکه ورزش به پخش همه رشته‌ها می‌پردازیم.

این تهیه‌کننده اظهار داشت: حتی در برخی روزها حدود 15 رشته را به طور زنده دنبال می‌کنیم و گاه دو رشته را به طور همزمان به صورت زنده پخش می‌کنیم که کار ما را بسیار سخت می‌کند. شبکه ورزش این روزها بیشتر دیده می‌شود. اختلاف ساعت بسیاری نیز بین کشور ما و برزیل وجود دارد که باعث می‌شود حجم عظیمی از کار ما در شب انجام شود که این مسأله نیز به سختی کار ما می‌افزاید.

وی افزود: انتخاب مجری‌ها در شبکه ورزش با وسواس زیادی صورت می‌گیرد و شهرام نوروزی که مجری برنامه است 12 سال در رادیو ورزش مجری برنامه‌های ورزشی بوده و در همه رشته‌ها به عنوان یک مجری تخصص دارد و وی از مجریانی است که به بحث کارشناسی متخصص است. به نظر من وقتی قرار است برنامه مورد انتقاد قرار گیرد همه زوایا را در نظر بگیریم.

وحدانی در ادامه اظهار داشت: من مدت‌هایی طولانی به عنوان یک ژورنالیست در روزنامه‌ها کار کرده‌ام و در جریان هستم که برای انتشار یک روزنامه متن‌ها چندین مرحله را طی کرده و بررسی می‌شوند اما در نهایت شاهد هستیم که غلط‌های املایی وجود دارد و این اشتباهات در برنامه‌ای که به طور زنده در صدم ثانیه پخش می‌شود طبیعی است و کسانی که به راحتی ما را نقد می‌کنند اگر پخش برنامه‌ای با این حجم و به این شکل را در دست بگیرند متوجه می‌شوند که کار ما چقدر سخت و دشوار است.

این تهیه‌کننده با اشاره به توهینی که در این برنامه به لیلا رجبی ورزشکار کشورمان شد تصریح کرد: احسان مهاجر شجاعی یکی از ورزشکاران دو و میدانی سابق است که افتخاراتی را برای کشورمان کسب کرده و کاش همه شاهد بودند که قبل از برنامه چقدر از کار خانم رجبی تعریف کرد و به این مسأله که حمایتی از رشته دو و میدانی نشده اشاره کرد و در طرفداری از خانم رجبی بسیار صحبت کردند. رکورد خانم رجبی 18 متر بود که در این مسابقات 16 متر پرتاب کردند و احسان مهاجر شجاعی به دلیل اینکه خانم رجبی با بی‌انگیزگی کارش را انجام داد و موفق نبود از واژه‌ای استفاده کرد که متأسفانه تعبیر دیگری از این جمله شد.

وی در ادامه این بحث افزود: آقای مهاجر شجاعی مهمان برنامه بود و مطمئناً منظور وی چیزی که به زبان آورد نبوده و اگر برنامه زنده نبود در آن لحظه کلمه بهتری استفاده می‌کرد و اشتباه وی در انتخاب کلمه مناسب بود که پس از این اتفاق نیز در مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری‌ها رسماً از خانم رجبی عذرخواهی کرد. نکته جالب توجه این است که در همین برنامه مجری نسبت به حرف این کارشناس موضع گرفته و اشاره به زحمات لیلا رجبی کردند. متأسفانه برخی رسانه‌ها بلافاصله با رخ دادن اتفاقی اینچنینی موجی به راه انداخته و سوار بر موج می‌شوند.

وحدانی اظهار داشت: اگر قرار باشد راجع به آقای مهاجر شجاعی تصمیمی گرفته شود باید آن را از مدیران پرسید اما توبیخی برای وی در نظر گرفته نشده و فقط تذکراتی به این کارشناس داده شده است. مهاجر شجاعی هیچگاه مجری نبوده و قصد ندارم از وی دفاع کنم اما مطمئنم که این کارشناس در انتخاب واژه‌ای که به کار برده اشتباه کرده است.

این تهیه‌کننده درباره انتخاب کارشناسان برنامه گفت: معیار ما در انتخاب کارشناسان تخصص آنها است. به عنوان مثال علی اشکانی به عنوان کارشناس کشتی قهرمانی مدال طلای جهان را در کارنامه خود دارد و در حال حاضر مربی تیم ملی جوانان است. هر چقدر که به روزهای آخر نزدیک می‌شویم حجم کار ما بیشتر می‌شود و صدها نفر برای پخش خوب این برنامه در تلاش هستند.

وی در پایان افزود: این برنامه ابعاد مثبت بسیاری دارد که امیدوارم بیشتر دیده شود و سعی ما نیز بر این است که کارمان را به بهترین شکل انجام دهیم. از هر شبکه یک خبرنگار به برزیل فرستاده شده و به طور کلی از سازمان صدا و سیما تیمی به برزیل اعزام شده است که همه شبکه‌ها از آن استفاده می‌کنند. مهدی توتونچی خبرنگاری است که از طرف شبکه ورزش به این مسابقات رفته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲