پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 02 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۳۵۸۴
تاریخ انتشار : ۳۷ : ۱۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه:مریم سعادت گفت: برخی کارگردان‌ها که در گذشته آثار ماندگاری می‌ساختند امروز شاهد آثاری بسیار ضعیف از آنها هستیم که دلیل این مسأله را نمی‌توانم درک کنم.

مریم سعادت بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: در زمینه تلویزیون کاری در دست ندارم و دوران استراحت را سپری می‌کنم که البته این کم کاری خود خواسته نیست چرا که بازی در چند تله فیلم به من پیشنهاد شد که هیچ یک از مشخصه‌های آنها از جمله متن، کارگردان، گروه سازنده فیلم و نقشی که به من پیشنهاد شده بود مناسب نبود.

دیباچه-مریم سعادت

سعادت خاطرنشان کرد: از نظر من کیفیت آثار تلویزیون افت کرده است. در گذشته آثار برخی کارگردان‌ها را می‌دیدم که از دیدن آنها لذت می‌بردم و مشخص بود که آثاری که پخش می‌شوند آثاری ماندگار هستند اما این روزها از همان کارگردان‌ها آثاری ضعیف را می‌بینیم که اصلاً قابل قیاس با آثار قبلی‌شان نیست و دلیل این اتفاق را نمی‌توانم درک کنم.

این بازیگر در ادامه این بحث افزود: به عنوان مثال اگر نگاهی به برنامه‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی ماه رمضان سالهای گذشته داشته باشیم به ضعیف بودن آثار در ماه رمضان امسال می‌توان پی برد. به عنوان مثال زمانیکه سریال‌ها در ماه رمضان پخش می‌شدند در سالهای گذشته واکنش‌های جالبی از مردم می‌دیدم و همه از من گلایه می‌کردند که سریال شما باعث شده حتی در میهمانی‌ها مردم دیدن سریال را رها نکنند و جالب اینکه در همین سال مردم گلایه‌ای متفاوت داشتند و می‌گفتند که برنامه‌ها چرا اینقدر ضعیف هستند؟ اصولاً از آنجایی که بازیگران بیشتر دیده می‌شوند مردم نیز از آنها انتظار دارند.

وی خاطرنشان کرد: فیلمنامه‌ها بسیار ضعیف شده و موضوعاتی که مطرح می‌شوند بسیار دم دستی هستند و جمع برنامه‌ای 40 دقیقه‌ای را می‌توان در 15 دقیقه‌ خلاصه کرد و همان 15 دقیقه نیز عاری از نکات جذاب است که همه چیز به ضعف فیلمنامه‌ها برمی‌گردد.

بازیگر مجموعه «دردسرهای عظیم» اظهار داشت: در کنار فیلمنامه‌های ضعیف بازیگرانی که در برنامه می‌بینیم ضعیف هستند و مخاطب نمی‌تواند با آنها ارتباط برقرار کند.

سعادت در ادامه تصریح کرد: از نظر من اصلی‌ترین دلیل ضعف مجموعه‌های تلویزیونی به مسأله مالی برمی‌گردد، وقتی مشکل مالی وجود داشته باشد به متن نیز آسیب وارد می‌شود و متن‌ها بسیار ضعیف می‌شوند. سلیقه‌های شخصی نیز در بسیاری مواقع آسیب زننده است و لطمه‌های جدی به کار وارد می‌کند.

وی افزود: از نظر من اگر برنامه‌های خوب ساخته شود مردم دیدن برنامه‌های ماهواره‌ای را کنار می‌گذارند. اگر بخواهیم دلیل دیده نشدن برنامه‌های تلویزیون را شبکه‌های ماهواره‌ای بدانیم به شدت در اشتباهیم چرا که برنامه‌های خوبی چون «خندوانه» این را ثابت کرده‌اند که مردم از برنامه‌های خوب استقبال می‌کنند.

این بازیگر در ادامه خاطرنشان کرد: در گذشته تلویزیون سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی خارجی متفاوتی را دوبله کرده و پخش می‌کرد که با استقبال خوبی همراه می‌شد اما در حال حاضر علاوه بر اینکه تولید سریال‌ها کم شده، پخش سریال‌های خارجی دوبله شده نیز به حداقل رسیده است. در گذشته با وجود تولیدات کمتر شاهد کیفیت بهتر برنامه‌ها و سریال‌ها بودیم که همه آنها ماندگار نیز بودند اما این روزها به قدری موضوعات تکراری شده‌اند که همه چیز را با هم اشتباه می‌گیریم و اصلاً شاهد سریالی با موضوع جدید نیستیم.

گفتنی است مریم سعادت در مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی متعددی از جمله مجموعه‌های تلویزیونی «نقطه سر خط»، «آب پریا» و «باغ سرهنگ» و فیلم‌های سینمایی «آقا یوسف»، «چک» و «پدر آن دیگری» ایفای نقش کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار