يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 12 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۳۴۲۷
تاریخ انتشار : ۱۰ : ۱۵ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
تهیه‌کننده «پریا» اظهارات بازیگر این مجموعه را رد کرد؛
دیباچه: اسماعیل عفیفه گفت: در پایان بندی مجموعه «پریا» محمد سرافراز به طور مستقیم دخالتی نداشت و ایشان همانند همه مدیران سابق و فعلی تیمی از کارشناسان فیلمنامه داشتند که فیلمنامه‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

دیباچه-پریا2

اسماعیل عفیفه تهیه‌کننده تلویزیون که این روزها سریال «پریا» به تهیه‌کنندگی وی از شبکه سه سیما پخش می‌شود در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: سریال «پریا» به نکات و مسائل مهمی می‌پردازد که عنوان کردن آنها در یک سریال تلویزیونی می‌تواند برای جامعه حائز اهمیت باشد.

عفیفه خاطرنشان کرد: به طور اساسی خط قرمزهایی در تلویزیون تعریف نشده است که یک نویسنده، کارگردان یا تهیه‌کننده با آگاهی از آنها دست به ساخت یک اثر بزند. خط قرمزها مسائلی است که خود مسئولان مشخص می‌کنند و همه چیز به فیلمنامه، موقعیت داستان و کاراکتر بستگی دارد. به عنوان مثال تعریفی در سازمان صدا و سیما وجود ندارد که پرداختن به مواد مخدر را در یک سریال غیر قانونی بدانند.

این تهیه‌کننده در ادامه افزود: بسیاری از خط قرمزها که عنوان می‌شود ناشی از تصورات خودمان است و اگر اثری که تولید می‌شود در مسیر درستی قرار داشته باشد و وارد برخی مسائل نادرست نشود مطمئناً سازمان صدا و سیما نیز با آنها مشکلی ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در پایانبندی سریال از سوی ریاست وقت سازمان صدا و سیما دخالتی صورت گرفت یا خیر گفت: در پایان بندی مجموعه «پریا» محمد سرافراز به طور مستقیم دخالتی نداشت و ایشان همانند همه مدیران سابق و فعلی سازمان صدا و سیما تیمی از کارشناسان فیلمنامه داشتند که فیلمنامه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دادند و فیلمنامه سریال «پریا» نیز در شورای این تیم کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت و گفتگوهایی با ما انجام شد که در نهایت به تغییراتی در متن سریال منجر شد.

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «میوه ممنوعه» در ادامه این بحث اظهار داشت: پایان بندی این اثر نیز دچار تغییراتی شد اما نمی‌توان گفت که این پایانبندی اول فیلم بهتر بوده یا پایانبندی فعلی. بهتر است که ما اثر فعلی را مورد ارزیابی قرار دهیم و درباره آن بحث کنیم. من با بخشی از تغییرات که در فیلمنامه از سوی شورای نظارت بر فیلمنامه‌ها موافق هستم و به عنوان مثال در فصلی از فیلمنامه نقدی از سوی شورا مطرح شد که آن نقد را کاملاً پذیرفتم و حتی معتقدم که این تغییرات به نفع فیلمنامه «پریا» شد.

عفیفه در ادامه افزود: همه فیلمنامه‌ها در شورای فیلمنامه بررسی می‌شوند و دوستان آشنایی در این شورا حضور دارند که در کارشان تبحر دارند و نباید این ذهنیت وجود داشته باشد که آنها فقط قصد دارند جلوی کاری را بگیرند و از ساخت اثری جلوگیری کنند. جلساتی که با شورای فیلمنامه داشتیم بسیار مفید بود و دخالت‌هایی که صورت گرفت را می‌توان مشاوره‌های خوبی قلمداد کرد.

این تهیه‌کننده در پایان اظهار داشت: با توجه به قصه و موضوعی که مجموعه «پریا» داشته خوشبختانه با استقبال خوبی روبرو شده و از تأثیر اجتماعی و روانشناسانه آن در جامعه رضایت کامل دارم. «پریا» مردم را به با هم بودن و حمایت یکدیگر دعوت می‌کند و سعی دارد دیدگاه مردم نسبت به بیماری ایدز را ترمیم بخشد.

گفتنی است لادن مستوفی بازیگر نقش اصلی «پریا» پیش‌تر در گفتگو با خبرگزاری مهر از تغییر پایان بندی سریال «پریا» توسط محمد سرافراز رئیس سابق سازمان صدا و سیما سخن گفته بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
رئیس طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه :

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «هویت ملی» و «سبک زندگی ایرانیان» است

۱۶:۵۹  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و توان یابان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، تابستان در مسابقات پارالمپیک پاریس شرکت می‌کنند/ کسب نتایج درخشان از اهداف مهم فدراسیون

۱۵:۲۵  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در گفتگو «دیباچه» مطرح کرد؛

تیم‌ملی فوتسال لایق قهرمانی بود/ این تیم پتانسیل موفقیت در جام جهانی را دارد

۱۶:۴۱  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳