شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 18 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۳۴۰۲
تاریخ انتشار : ۵۶ : ۱۲ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: فیلم سینمایی «امکان مینا»ی کمال تبریزی که به سال‌های اوایل انقلاب اسلامی می‌پردازد و فعالیت گروهک تروریستی منافقین را به تصویر می‌کشد، در حالی این روزها وارد چرخه اکران شده است که تبلیغات و پخش، کوچک‌ترین تاثیری در دیده شدن این فیلم ندا‌شته‌ و این فیلم که یکی از محصولات استراتژیک سینمای ایران است و سالانه بودجه‌‌های قابل توجه‌ای صرف ساخت‌شان می‌شود، در سکوت خبری روی پرده سینماها رفته است.

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، فیلم سینمایی «امکان مینا» در حالی وارده چرخه اکران عمومی شده که تبلیغات و نحوه پخش این فیلم باعث دلخوری و گلایه‌های تهیه‌کننده‌اش شده است.

دیباچه- امکان مینا

بگویید محمدی سکوت کرد!

منوچهر محمدی در گفت‌وگو با دیباچه؛ گلایه‌های خودش را این‌گونه بیان می‌کند: « از طرف من بنویسید: منوچهر محمدی در جواب به تمام سوال‌ها سکوت کرد چرا که تمام کسانی که در این ماجرا مقصر هستند، منظور مرا خوب می‌فهمند!»

این در حالی‌ست که محمدی روز گذشته در گفت‌‌وگو با ایسنا گفته بود: « وضعیت نامطلوب اطلاع‌رسانی نه تنها مشکل فیلم ما بلکه مشکل همه حوزه‌هایی است که محصول ملی تولید می‌کنند. دستگاه‌ها تا مرحله تولید محصول کار می‌کنند اما بعد از آن خلا وجود دارد و این مشکل در حوزه سینما خیلی شدیدتر است چون اعمال سلیقه‌ها و محدودیت‌ها خیلی بالاتر می‌رود.

یک فیلم 100 دقیقه‌ای که برای ساخت و اکران مجوزهای گوناگونی دریافت کرده است، برای یک تیزر چند ثانیه‌ای دچار مشکل می‌شود، در حالی که فیلمی است که در جشنواره فجر به نمایش درآمده است و در 9 رشته نامزد دریافت جایزه شده و در نهایت مجوز اکران عمومی هم گرفته است اما این‌‎که چطور با این فیلم‌ها این‌گونه برخورد می‌شود، جای سوال دارد؟!

از اردیبهشت ماه این پروسه آغاز شد؛ فیلم را به تلویزیون ارایه دادیم و شروع کردیم به ارایه مجوزهای لازم برای تیزر تا اینکه 4 روز بعد از اکران فیلم، اولین تیزرهای ما پخش شد!»

ساز و کار تبلیغ باید از نقطه شروع فیلم آغاز شود

کمال تبریزی نیز در صحبت‌هایش با ایسنا گفته بود «ساز و کار تبلیغ باید از نقطه شروع فیلم آغاز شود نه یک هفته قبل از اکران. به این معنا که اکران فیلم باید با موج شروع شود و گروه مخاطبان منتظر اکران آن باشند اما چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد. فیلم «امکان مینا» اگر برای طبقه نخبه به‌درستی تبلیغ شود و این گروه فیلم را ببینند، می‌توانند گروه‌های دیگر را به دیدن آن فراخوانند.»

برای بهتر دیده شدن فیلم‌ها در بنیاد فارابی مشورت‌هایی ارائه می‌دهم

امیرحسین علم‌الهدی مدیر گروه هنروتجربه _ فیلم امکان مینا در گروه هنر و تجربه هم اکران شده است _ در این‌باره به دیباچه می‌گوید: «برای پخش و بهتر دیده شدن فیلم‌ها در بنیاد فارابی مشورت‌هایی ارائه می‌دهم اما مسئولیت مستقیم این کار بر عهده‌ام نیست.»

با این حال فیلم «امکان مینا» در سکوت خبری اکران شد و با وجود هزینه‌‌های بالا، در روزهای پرفروش سینمای ایران، مسیر بسیار آرامی را در گیشه دنبال می‌کند که می‌تواند یک شکست برای سینمای دولتی و فیلم‌های سفارشی‌ باشد.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفت و گو اختصاصی دیباچه با انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده

وظیفه داریم تا از اصالت و هویت حقیقی و فطری خانواده حفاظت کنیم / حمایت دولت از هرگونه طرح آموزشی و تأسیس مرکزهایی که بتواند خانواده را ساماندهی کند

۱۲:۳۰  -  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

برای کسب سهمیه ناامید نیستیم/برادران عالمیان شایستگی حضور در المپیک را دارند

۱۰:۴۹  -  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی

امسال ما شاهد درخشش ۹۹ شبکه رادیویی بودیم

۱۵:۱۹  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه :

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «هویت ملی» و «سبک زندگی ایرانیان» است

۱۶:۵۹  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و توان یابان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، تابستان در مسابقات پارالمپیک پاریس شرکت می‌کنند/ کسب نتایج درخشان از اهداف مهم فدراسیون

۱۵:۲۵  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در گفتگو «دیباچه» مطرح کرد؛

تیم‌ملی فوتسال لایق قهرمانی بود/ این تیم پتانسیل موفقیت در جام جهانی را دارد

۱۶:۴۱  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳