يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۳  |  Sunday, 16 March 2025

دیباچه

کد خبر: ۲۳۴۰۲
تاریخ انتشار : ۵۶ : ۱۲ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: فیلم سینمایی «امکان مینا»ی کمال تبریزی که به سال‌های اوایل انقلاب اسلامی می‌پردازد و فعالیت گروهک تروریستی منافقین را به تصویر می‌کشد، در حالی این روزها وارد چرخه اکران شده است که تبلیغات و پخش، کوچک‌ترین تاثیری در دیده شدن این فیلم ندا‌شته‌ و این فیلم که یکی از محصولات استراتژیک سینمای ایران است و سالانه بودجه‌‌های قابل توجه‌ای صرف ساخت‌شان می‌شود، در سکوت خبری روی پرده سینماها رفته است.

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، فیلم سینمایی «امکان مینا» در حالی وارده چرخه اکران عمومی شده که تبلیغات و نحوه پخش این فیلم باعث دلخوری و گلایه‌های تهیه‌کننده‌اش شده است.

دیباچه- امکان مینا

بگویید محمدی سکوت کرد!

منوچهر محمدی در گفت‌وگو با دیباچه؛ گلایه‌های خودش را این‌گونه بیان می‌کند: « از طرف من بنویسید: منوچهر محمدی در جواب به تمام سوال‌ها سکوت کرد چرا که تمام کسانی که در این ماجرا مقصر هستند، منظور مرا خوب می‌فهمند!»

این در حالی‌ست که محمدی روز گذشته در گفت‌‌وگو با ایسنا گفته بود: « وضعیت نامطلوب اطلاع‌رسانی نه تنها مشکل فیلم ما بلکه مشکل همه حوزه‌هایی است که محصول ملی تولید می‌کنند. دستگاه‌ها تا مرحله تولید محصول کار می‌کنند اما بعد از آن خلا وجود دارد و این مشکل در حوزه سینما خیلی شدیدتر است چون اعمال سلیقه‌ها و محدودیت‌ها خیلی بالاتر می‌رود.

یک فیلم 100 دقیقه‌ای که برای ساخت و اکران مجوزهای گوناگونی دریافت کرده است، برای یک تیزر چند ثانیه‌ای دچار مشکل می‌شود، در حالی که فیلمی است که در جشنواره فجر به نمایش درآمده است و در 9 رشته نامزد دریافت جایزه شده و در نهایت مجوز اکران عمومی هم گرفته است اما این‌‎که چطور با این فیلم‌ها این‌گونه برخورد می‌شود، جای سوال دارد؟!

از اردیبهشت ماه این پروسه آغاز شد؛ فیلم را به تلویزیون ارایه دادیم و شروع کردیم به ارایه مجوزهای لازم برای تیزر تا اینکه 4 روز بعد از اکران فیلم، اولین تیزرهای ما پخش شد!»

ساز و کار تبلیغ باید از نقطه شروع فیلم آغاز شود

کمال تبریزی نیز در صحبت‌هایش با ایسنا گفته بود «ساز و کار تبلیغ باید از نقطه شروع فیلم آغاز شود نه یک هفته قبل از اکران. به این معنا که اکران فیلم باید با موج شروع شود و گروه مخاطبان منتظر اکران آن باشند اما چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد. فیلم «امکان مینا» اگر برای طبقه نخبه به‌درستی تبلیغ شود و این گروه فیلم را ببینند، می‌توانند گروه‌های دیگر را به دیدن آن فراخوانند.»

برای بهتر دیده شدن فیلم‌ها در بنیاد فارابی مشورت‌هایی ارائه می‌دهم

امیرحسین علم‌الهدی مدیر گروه هنروتجربه _ فیلم امکان مینا در گروه هنر و تجربه هم اکران شده است _ در این‌باره به دیباچه می‌گوید: «برای پخش و بهتر دیده شدن فیلم‌ها در بنیاد فارابی مشورت‌هایی ارائه می‌دهم اما مسئولیت مستقیم این کار بر عهده‌ام نیست.»

با این حال فیلم «امکان مینا» در سکوت خبری اکران شد و با وجود هزینه‌‌های بالا، در روزهای پرفروش سینمای ایران، مسیر بسیار آرامی را در گیشه دنبال می‌کند که می‌تواند یک شکست برای سینمای دولتی و فیلم‌های سفارشی‌ باشد.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
عضو تیم ملی تنیس روی میز در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تمام هزینه‌های سفر‌های بین‌المللی را خودم تأمین کردم/باور به توانایی‌هایم من را به جلو برده است

۱۷:۰۳  -  ۰۸ اسفند ۱۴۰۳
یک آهنگساز و موسیقیدان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

پیروزی انقلاب اسلامی ایران معنای تازه‌ای به سرود بخشید/ سرود می‌تواند در خدمت خواسته‌های امروز جامعه باشد

۱۶:۳۱  -  ۰۸ اسفند ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

انتقال تجربیات و معارف دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان در اولویت است

۱۶:۳۹  -  ۰۸ اسفند ۱۴۰۳
پوشش گسترده شبکه‌های خبری جهان از مراسم تشییع شهیدان مقاومت

آخرین وداع؛ ورود پیکر سید مقاومت به جمع مردم

۱۵:۱۵  -  ۰۵ اسفند ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با دبیر علمی نوزدهمین جشنواره شعر فجر

انجمن بین‌المللی شاعران فارسی زبان تاسیس خواهد شد/ شاعران زنِ امروز، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند

۱۵:۳۷  -  ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
مربی تیم ملی هاکی روی یخ در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

موفقیت‌های تیم ملی هاکی در آسیا نادیده گرفته شد/ بازی‌های هاربین یک فرصت طلایی بود که از دست رفت

۱۳:۵۱  -  ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
علی اوجی بازیگر سینما و تلویزیون به دیباچه گفت؛

من هم باید شمشیر خودم را برای دفاع از سینمای اجتماعی زمین بگذارم و فیلم بسازم!

۰۹:۱۰  -  ۱۷ بهمن ۱۴۰۳