سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 07 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۳۰۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ : ۱۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: محمدمهدی جعفری گفت: «موسسه قرن 21 تا ماه آینده استارت VOD را می‌زند تا پایان سال 1396 عرضه محولات فرهنگی در غالب DVD به کلی کنار خواهد رفت و فقط از طریق فضای مجازی محصولاتش را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. امیدواریم وزارت ارشاد فکری برای زیرساخت‌ها بکند تا کاربران بتوانند محصولات را به صورت آنلاین و با کیفیت خوب ببینند.»



VOD مخفف Video On Demand (برنامه ویدیویی درخواستی ضبط شده) یکی از مجموعه خدمات قابل ارایه از طریق IPTV است. در VOD این امکان وجود دارد که فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، مستندهای جذاب، برنامه های آموزشی و... در اختیار کاربران قرار بگیرد. معمولا در صفحه‌ای که برای نمایش لیست این ویدیوها برای کاربر تعبیه می‌شود، تمهیداتی مثل جستجو بر اساس نام فیلم، بازیگران، کارگردان و همچنین اطلاعاتی در مورد قیمت، مدت زمان اجاره و قوانین مربوط به محتوا قرار می‌گیرد. موسسه قرن 21 تصمیم گرفته است تا ماه آینده فعالیت خود در این زمینه را آغاز کند. در همین راستاگفت‌وگویی داشته‌ایم با محمدمهدی جعفری (رئیس موسسه فرهنگی هنری قرن 21) که در ادامه می‌خوانید.

13940526145809126_PhotoL

محمد مهدی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی دیباچه؛ در مورد تصمیمات موسسه قرن 21 برای راه‌اندازی سیستم VOD گفت: «با امکانات  موجود و اینترنتی که در حال حاضر، وجود دارد و کاربران ایرانی از آن استفاده می‌کنند، امکان راه‌اندازی VOD وجود دارد و موسسه قرن 21 هم در همین راستا، تصمیم گرفته است سمت این سیستم برود و در آینده‌ای نه‌چندان دور محصولاتش را به این صورت عرضه کند.»

وی در مورد سرعت کم اینترنت در کشور گفت: «متاسفانه سرعت اینترنت در کشور ما پایین است و امکان تماشای آنلاین با کیفیت HD وجود ندارد. ما این امکان را فراهم کرده‌ایم که کاربران اینترنتی، متناسب با سرعت اینترنت‌شان فیلم مورد نظرشان را تماشا کنند. به هر حال سرعت اینترنت در حال حاضر امکان تماشای فیلم با کیفیت بالا را به مخاطب نمی‌دهد.»

رئیس موسسه قرن 21 در مورد نیازهای نسل جدید گفت: «هر نسل، امکانات و خواسته‌های خودش را دارد. نوجوان‌های امروز تمام کارهای‌شان را با موبایل و اینترنت انجام می‌دهند و حتی فیلم‌ها را توی سینما تماشا نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند با تبلت و کامپیوتر فیلم ببینند. نوجوان‌ها تلویزیون نمی‌بینند و VOD می‌تواند برای‌شان فرصت تماشای محصولات فرهنگی را مهیا و به نوعی می‌تواند خلاء تماشای محصولات فرهنگی را پر کند.»

وی در ادامه افزود: «VOD طرفدارهای زیادی دارد: سایت‌های غیرقانونی زیادی وجود دارند که محصولات را غیرقانونی در اختیار کاربرها قرار می‌دهند و استقبال زیاد کاربرها نشان می‌دهد که عرضه محصولات در فضای مجازی، نیاز امروز جامعه است.»

جعفری در پایان با اشاره به عرضه محصولات به صورت مجازی و کنار رفتن عرضه DVD  گفت: «موسسه قرن 21 تا ماه آینده استارت VOD را می‌زند تا پایان سال 1396 عرضه محولات فرهنگی در غالب DVD به کلی کنار خواهد رفت و فقط از طریق فضای مجازی محصولاتش را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. امیدواریم وزارت ارشاد فکری برای زیرساخت‌ها بکند تا کاربران بتوانند محصولات را به صورت آنلاین و با کیفیت خوب ببینند.»
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳