دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Monday, 06 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۲۹۲۲
تاریخ انتشار : ۴۱ : ۱۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
غلامحسین لطفی گفت: جمع کردن ماهواره‌ها راهکار درستی برای جلب توجه مردم به تلویزیون نیست.

دیباچه-لطفی

غلامحسین لطفی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت:‌ تولید آثار بسیار کم شده و از طرفی تهیه‌کننده‌ها در مسائل مالی بدقولی می‌کنند و یا اصلاْ دستمزد بازیگر را نمی‌دهند. اگر بخواهم حساب کنم حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان پول طلبکار هستم و هنوز به من داده نشده است.

لطفی خاطرنشان کرد: مسئله مالی تنها مشکل من نیست و اکثر همکاران من از این مشکلات رنج می‌‌برند و در بسیاری از پروژه‌ها حضور پیدا کرده و پولی به آنها داده نمی‌شود.

وی افزود: از طرفی کیفیت بسیاری از آثار تلویزیونی بسیار کم شده است و کمتر راغب به حضور جلوی دوربین هستم. وقتی مشکل مالی برای بازیگران وجود داشته باشد طبیعتاْ این مشکلات گریبانگیر نویسنده‌ها نیز خواهد شد و آنها هم با گرفتن دستمزد کم، میل خود را نسبت به نگارش یک اثر از دست می‌دهند.

این بازیگر خاطرنشان کرد: حدود ۴ یا ۵ سال پیش در سریال احمقانه‌ای با عنوان «بایرام» حاضر شدم و از ارتفاع بلندی به داخل استخری خالی از آب افتادم که مدتی در راه رفتن من مشکل ایجاد شد، در حال حاضر به راحتی راه می‌روم اما دردهایی شبانه به سراغم می‌آید که بسیار آزار دهنده و غیر قابل تحمل است.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «خانه به دوش» در ادامه اظهار داشت: بیمه‌ای که دارم نیز کاری برای من نمی‌کند. تا امروز حدود ۴۳ میلیون تومان هزینه کرده‌ام و بیمه تنها ۳ میلیون تومان آن را پس داده است. به پزشکان بسیار مراجعه کرده‌ام و مشکلی که برای پای من به وجود آمده را تا امروز هیچ پزشکی نتوانسته درمان کند. وجود این بیماری و ناامید شدن از دریافت دستمزد باعث شده که این روزها کم کار تر و یا بهتر است بگویم در تلویزیون بیکار شده‌ام.

لطفی در ادامه اظهار داشت: البته در حال حاضر قادر به بازی کردن هستم اما این کم کاری‌ها تا حدی خودخواسته بوده و بسیاری از تهیه‌کننده یا کارگردان‌ها که از من دعوت به همکاری می‌کنند و از آنها می‌خواهم که نقش و داستان را پشت تلفن برای من تعریف کنند به این نتیجه می‌رسم که اثر ارزش بازی کردن ندارد و نقش نیز طوری است که هر بازیگری از پس ایفای آن برمی‌آید، پس ترجیح می‌دهم در آن اثر حاضر نشوم. کیفیت کاری که در آن حضور دارم برایم بسیار مهم است.

وی افزود: برنامه‌های تلویزیون ایران را به هیچ وجه دنبال نمی‌کنم. اعتقاد دارم اثری که به معلومات انسان نیفزاید اثر قابل قبولی نیست، البته برای ابراز غرور نیست که می‌گویم کاری را از تلویزیون ایران دنبال نمی‌کنم. دلیل این کار من نبود اثری با کیفیت مناسب در تلویزیون است. سالها است که سریال یا فیلمی ندیده‌ام که من را تحت تأثیر قرار دهد.

این بازیگر اظهار داشت: راهکار درست برای جذب مخاطب به تلویزیون این نیست که ماهواره‌ها را جمع کنند و دیش‌های ماهواره‌ را از پشت بام‌ها بیندازند. راهکار درست مقابله با ماهواره توسط برنامه، فیلم و سریال سازی بهتر است. باید مردم را خود به خود به ندیدن ماهواره مجبور کنیم و این راه حل که ماهواره‌ها جمع شوند راه حل درستی نیست. با ساخت آثار با کیفیت مطمئناْ مردم از آثار رسانه ملی حمایت خواهند کرد.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «بچه‌های نسبتاْ بد» در ادامه افزود: انتظاراتم از مسئولان را عنوان نمی‌کنم چرا که هیچ گوش شنوایی وجود ندارد و در تاریخ نمی‌توان زمانی را پیدا کرد که مسئولان به حرف ما گوش داده‌اند، ما چیزی جز بی احترامی از آنها ندیده‌ایم. من تنها حرف خودم را نزدم و حرفی که زده شد حرف اکثر هنرمندان سینما و تلویزیون است. هر زمانی که پیش پا افتاده‌ترین مسائل ما را حل کردند انتظارات خود را عنوان می‌کنیم.

گفتنی است غلامحسین لطفی در مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی متعددی از جمله مجموعه‌های تلویزیونی «پول کثیف»، «سیاه، سفید،‌ خاکستری» و «این خانه دور است» و فیلم‌های سینمایی «پرده آخر»، «هبوط» و «بوی خوش زندگی» ایفای نقش کرده است.
برچسب ها: غلامحسین لطفی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳