جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 03 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۲۳۹۴
تاریخ انتشار : ۴۸ : ۱۵ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: مرتضی گودرزی (دیباج) از راه‌اندازی گروه هنر جوان برای جذب نیروهای جوان و متعهد عرصه هنرهای تجسمی در حوزه هنری خبر داد و گفت: هنرمندان مستعد در دو فاز، به صورت وابسته و پیوسته، به عضویت گروه هنر جوان درمی‌آیند.



دیباچه-دیباج2

به گزارش دیباچه مرتضی گودرزی دیباج مدیر مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان اینكه قرار است در این مركز، گروه هنر جوان راه‌اندازی شود، اظهار كرد: یكی از وظایف این گروه، شناسایی و جذب استعدادهای جوانی است كه در عرصه هنرهای تجسمی در كشور حضور دارند و هنرمندان متعهد بالقوه‌ای برای این نهاد انقلابی هستند و در آینده می‌توانند در جبهه هنر انقلاب حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در همین راستا طراحی انجام شده و نظام شناسایی و جذب هنرمندان جوان پیش‌بینی شده است كه در دو مرحله، هنرمندان وابسته و بعد از آن هم هنرمندان پیوسته جذب مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری می‌شوند. در فاز نخست، هنرمندان را به صورت وابسته جذب خواهیم كرد و به نوعی خدماتی را مشمول آن ها خواهیم كرد و بعد از اینكه مدت 2 سال از زمان حضورشان سپری و فعالیت‌هاییشان ارزیابی می‌شود، عضو پیوسته گروه هنر جوان حوزه هنری می‌شوند.

گودرزی دیباج درباره شرایط تبدیل وضعیت اعضای وابسته گروه هنر جوان به عضویت پیوسته نیز گفت: حضور فعال در برنامه‌های هنری اعم از نمایشگاه‌های گروهی، ورك‌شاپ‌ها، جلسات و محافل هنری در مراكز حوزه هنری، ارائه اثر در دوره‌های مورد نظر برای هر یك از رشته‌های هنری توسط اعضا، حضور فعال در فضای مجازی از طریق ارائه اثر یا نظرات و شركت در مباحث هنری، حضور در جشنواره‌ها و مسابقات هنری و كسب رتبه و مقام در این رویدادها، برگزاری نمایشگاه آثار هنری به صورت انفرادی یا گروهی، ارتقای سطح علمی از طریق ارائه مقالات و آثار پژوهشی در نشریات و سایت تخصصی هنر مراكز تجسمی حوزه هنری، تأیید صلاحیت علمی و هنری توسط گروه كارشناسی مركز تجسمی از نمونه هایی است كه باعث عضویت پیوسته هنرمندان در گروه هنر جوان می‌شود.

وی تصریح كرد: پس از تبدیل وضعیت اعضای وابسته به عضویت پیوسته در باشگاه، هنرمندان از كلیه امتیازات و امكانات موجود در حوزه هنری برای ادامه فعالیت هنری خود بهره برده و عملا پس از تایید صلاحیت لازم، به خانواده بزرگ هنرمندان حوزه هنری خواهند پیوست و البته مدتی پس از آن نیز به عنوان هنرمندان مركز هنرهای تجسمی به شرط این كه صلاحیت های لازم را داشته باشند، جذب می‌شوند.

گودرزی دیباج همچنین در رابطه با اهداف تشكیل گروه هنر جوان گفت: از اهداف راه اندازی چنین جریانی می‌توان به شناسایی و جذب هنرمندان جوان مستعد در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی در سراسر كشور، ایجاد زمینه‌ای برای حضور فعال هنرمندان جوان متعهد و بهره‌مندی از خلاقیت و توانایی‌های ایشان در تكامل و تداوم هنر انقلاب، انتقال تجربیات و حس و حال هنرمندان نسل انقلاب به هنرمندان جوان و جلوگیری از گسست انگیزشی و اعتقادی در مسیر رو به رشد هنر انقلاب، تقویت جبهه هنر انقلاب و آگاهی بخشی به جوانان مستعد در خلق و ارائه آثار در خور شأن ارزش‌های انقلاب اسلامی، فراهم آوری شرایط و زمینه لازم برای رشد و بالندگی جوانان مستعد كشور در حوزه هنرهای تجسمی، ایجاد فرصت و فراهم آوردن امكانات مورد نیاز برای جوانان هنرمند به منظور خلق و تولید آثار هنری با مضامین ارزشهای انسانی و هم‌سو با آرمان‌های انقلاب، تسهیل شرایط برای برگزاری نمایشگاه‌های آثار هنری از سوی هنرمندان جوان، تقویت پایه‌های نظری هنر انقلاب و تبیین مفاهیم و ارزش های آن و كمك به بسط و توسعه جنبه‌های تئوریك هنر انقلاب از طریق تولید مقالات و پژوهش‌های هنری اشاره كرد.

مدیر مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری همچنین گفت: آموزش همراه با خدمات داده خواهد شد و با حضور هنرمندان پیش‌كسوت انقلاب، هنرمندان جوان را آماده خواهیم كرد تا وارد گروه هنرمندان وابسته ما شوند. برای اینكه این راه را طی كنیم. در طول این مدت هم امكانات و خدماتی همچون صدور كارت عضویت برای اعضا، امكان حضور در كارگاه‌ها و جلسات تخصصی مباحث نظری و علمی هنر، شركت در اردوها و ورك‌شاپ‌های هنری، امكان حضور در سفرهای مطالعاتی داخلی و خارجی، عضویت در شبكه اطلاع‌رسانی تخصصی هنر در فضای مجازی، امكان حضور در اجتماعات هنری در فضای مجازی، امكان بهره‌برداری حضوری از تجربیات و دانش هنرمندان پیش‌كسوت به صورت انفرادی و گروهی، امكان حضور در جلسات توجیهی و كارگاهی جشنواره‌های هنری حوزه هنری و دیگر جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی، عضویت در كتابخانه تخصصی، امكان درج مقالات و آثار پژوهشی و تجربیات هنری اعضا در سایت تخصصی مركز هنرهای تجسمی و رسانه‌ها و نشریات هنری، حمایت از رساله‌های دانشجویی، فراهم كردن شرایط لازم برای استفاده اعضاء از فضاهای كارگاهی و نمایشگاهی مراكز حوزه هنری در سراسر كشور، امكان برگزاری نمایشگاه‌های گروهی دوره‌ای و مناسبتی در هر یك از رشته‌های هنری با محوریت اعضای گروه و امكان دسترسی مطالعاتی اعضا به اصل آثار موجود در آرشیو و گنجینه آثار هنرمندان انقلاب حوزه هنری به هنرمندان جوان داده می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: البته اگر احساس كنیم هنرمندان شاخصی در این گروه حضور دارند، به صورت ویژه به آن ها خدمات ویژه خواهیم داد و به طور مثال از پروژه‌های عملی و هنری‌شان كه در راستای اهداف مركز است، حمایت می‌شود.

گودرزی دیباج با اشاره به اینكه حداكثر سن شركت كنندگان در این گروه، 30 سال است، گفت: این گروه طبیعتا شامل تمامی هنرجویان هنرستان‌ها می‌شود. این كار به صورت متمركز در تهران صورت می‌گیرد و به محض این كه احساس كنیم پتانسیل‌هایی در استان‌ها وجود دارد، برای آن‌ها هم برنامه ویژه خود را خواهیم داشت. به طور طبیعی اگر كسی در حوزه نظری هم در این گردونه بتواند وارد شود، استقبال می كنیم. البته به عنوان كار اصلی، اصالت با هنرمندان است.

این هنرمند و پژوهشگر تاكید كرد: شناسایی و استفاده از هنرمندان متعهد از نكات حائز اهمیت گروه هنر جوان است. كسانی كه وارد این فضا می‌شوند، باید باور اولیه را به مبانی انقلاب اسلامی و اهداف مدنظر حوزه هنری داشته باشند تا در شرایط مشتركی قرار بگیریم. معنی این موضوع این است كه هنرمندانی می توانند با این مجموعه ارتباط برقرار كنند كه همسویی با جریان انقلاب اسلامی داشته باشند. اولویت با هنرمندانی است كه این تعهد را دارند، چرا كه قرار است جذب حوزه هنری شوند.

فراخوان گروه هنر جوان برای جذب نیرو، به زودی از طریق سایت مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری منتشر می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار