پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۲۲۰۶
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۱۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: آلبوم جدید همایون شجریان که هنوز نام نهایی آن مشخص نشده است این روزها برای دریافت مجوز انتشار در وزارت ارشاد به سر می‌برد.



به گزارش دیباچه به نقل از مهر، کاوه کاتب یکی از مدیران اجرایی آلبوم جدید همایون شجریان به آهنگسازی فردین خلعتبری گفت: تمامی کارهای فنی مربوط به آلبوم انجام گرفته و کار هم اکنون در مرحله صدور مجوز از سوی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که بعد از دریافت مجوز از سوی انتشارات «آوای باربد» در دسترس علاقه مندان موسیقی قرار خواهد گرفت. این آلبوم به اعتقاد من یکی از کارهای بسیار متفاوت فردین خلعتبری و همایون شجریان است که نسبت به باقی کارهای این دو هنرمند در فضایی مینی مال تولید شده و با توجه به اینکه ارکستر در نظر گرفته شده یک کوارتت زهی است تصور می کنم می تواند به عنوان متفاوت ترین و بهترین آلبوم همایون شجریان در حوزه خوانندگی باشد.

دیباچه-همایون شجریان-فردین خلعتبری


وی ادامه داد: حداقل خودِ من تا امروز مورد مشابهی با این آلبوم ندیدم و همانطور که گفتم یکی از عاشقانه های متفاوت در موسیقی ایرانی است که با اشعار افشین یداللهی و حضور نوازندگانی چون بهنام ابوالقاسم به عنوان ایده پرداز، پدرام فریوسفی ویولن اول، پانیذ فریوسفی ویولن دوم، پریسا پیرزاده آلتو، آتنا اشتیاقی ویولن سل، مهیار طریحی سنتور، کاوه صالحی ساز جدید «لوتار»، آیین مشکاتیان پرکاشن می تواند یکی از پرطرفدارترین آثار موسیقایی سال های اخیر باشد.

 

مدیر اجرایی ارکستر مجلسی به رهبری ارکستر بردیا کیارس درباره توقف بلندمدت فعالیت های این مجموعه موسیقایی نیز توضیح داد: متاسفانه ما هم مانند تمامی ارکسترهای خصوصی که با مشکل مالی رو به رو هستند دچار معضلات مالی هستیم و نمی توانیم به همین راحتی ها برای برگزاری یک کنسرت با شکل و شمایل ارکستر اقدام کنیم. کما اینکه بعد از تشکیل ارکستر سمفونیک تهران که سال گذشته با رهبری ارکستر علی رهبری فعالیت خود را آغاز کرد گویی ارکسترهای خصوصی نیز باید تعطیل می شد چرا که کمترین حمایتی از این ارکسترهای خصوصی انجام نگرفت و ماجرا به سمتی رفت که تمام حمایت ها معطوف به ارکسترهای دولتی شد. نمونه این مساله را می توان در اجاره بهای تالارها اشاره کرده و به قدری برای ارکسترهای خصوصی سرسام آور بود که دیگر نمی توانستیم به اجرا در تالار وحدت فکر کنیم.

 

کاتب در پایان بیان کرد: هم اکنون شرایط به گونه ای است که به دلیل چرخه معیوب تولید و اجرای آثار موسیقایی ارکسترهای خصوصی توان برگزاری مستمر کنسرت را ندارند مگر اینکه یک یا چند خواننده انگشت شمار در کنار آنها حضور پیدا کنند که بتوانند مخارج کنسرت را فراهم کنند که البته همین تعداد خواننده هم نمی توانند با همه ارکسترهای خصوصی همکاری داشته باشند و ترجیح می دهند با گروه های کوچک تر به فعالیت خود در عرصه موسیقی ادامه دهند. من و بردیا کیارس دو سال با تمام مشقت هایی که وجود دارد تلاش کردیم بهترین کارها را برای مخاطبان ارائه دهیم اما نمی دانم چه شرایط عجیبی برای ارکسترهای خصوصی پیش آمده که این گونه در معرض تعطیلی و توقف فعالیت قرار گرفته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲