دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Monday, 06 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۲۱۵۹
تاریخ انتشار : ۳۴ : ۱۶ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: محمود عزیزی گفت کارگزاران فرهنگی در جایگاه واقعی خود نیستند و دغدغه‌های سیاسی بیش از دغدغه‌های فرهنگی حائز اهمیت هستند.

1503120550567983

محمود عزیزی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: حدود چهار سال است که در تلویزیون فعالیت ندارم و از این بابت خوشحالم چرا که در وضعیت فعلی تلویزیون کار نکردن بسیار بهتر از کار کردن است.

عزیزی خاطرنشان کرد: دلیل اینکه در تلویزیون حضور ندارم خودخواسته نیست و نبودم در هیچ اثر تلویزیونی به این برمی‌گردد که تعداد آثار خوب در تلویزیون بسیار کم شده و پیشنهادات معدودی که می‌شود نیز راضی کننده نیستند و نقش‌ها و آثار به قدری ضعیف هستند که علاقه‌ای به حضور در آنها ندارم.

وی افزود: اگر فیلم یا سریال نسبتاً خوبی نیز در تلویزیون ساخته شود مطمئناً در انتخاب بازیگران از افراد فامیل سازندگان اثر استفاده می‌شود و من که با هیچ‌یک از مدیران صدا و سیما فامیل یا دوست صمیمی نیستم مطمئناً در کار خاصی نیز حضور نخواهم داشت. وضعیت کنونی نشأت گرفته از سلیقه شخصی مدیران است.

این بازیگر در ادامه اظهار داشت: برخی مواقع فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی را دنبال می‌کنم که از وقت گذراندن با این آثار و مصرف برق برای دیدن آنها تأسف می‌خورم و دلم می‌سوزد. در شرایطی که چنین آثاری ساخته می‌شوند نمی‌توان از مدیران انتظاری داشت و من بیشتر از اینکه انتظار داشته باشم، ترجیح می‌دهم منتظر ورود یک مدیریت بهتر در تلویزیون بمانم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «ستایش» خاطرنشان کرد: با وجود اینکه مدیریت تلویزیون تغییر کرد امیدهایی به وجود آمد تا وضعیت تلویزیون بهتر شود اما این تغییرات هیچگاه به نفع تلویزیون و مردم تمام نشد. هیچ اتفاق خوشایندی برای تلویزیون و هنرمندان آن رخ نداد.

عزیزی در ادامه اظهار داشت: از نظر من کارگزاران فرهنگی در جایگاه واقعی خود نیستند و بیش از دغدغه‌های فرهنگی شاهد دغدغه‌های سیاسی مدیران هستیم که توجهشان بیشتر به این مسائل معطوف است. تغییر مدیران و برنامه‌ریزی‌های نادرست تأثیر مثبتی در تلویزیون نگذاشته و سالها است که شاهد نتیجه خوبی از این مسائل نبوده‌ایم.

وی افزود: قصد دارم به این نکته نیز اشاره کنم که امروز روز خبرنگار است و از نظر من کار خبرنگار نقد از جهات مختلف و راهگشایی است. خبرنگارها باید به سراغ مدیران بروند و از نقاط دیگر به مسائل نگاه کنند. اگر مدیران حاضر به گفتگو با آنها نیستند بهتر است قلم خبرنگارها در راستای نقد وضعیت کنونی حوزه‌های مختلف از جمله تلویزیون عملکرد داشته باشد. آثر یک خبرنگار زمانی ماندگار می‌شود که منعکس کننده مکتوب اتفاقات باشد.

این بازیگر خاطرنشان کرد: شمشیر بران در دست خبرنگاران است و آنها هستند که می‌توانند با قلمشان وضعیت هنرمندان و از جمله جامعه را بهبود بخشند.

عزیزی در پایان از فعالیت‌هایش در عرصه هنر گفت و اظهار داشت: این روزها به عنوان دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی مشغول به کار هستم که تا 20 مردادماه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است محمود عزیزی در مجموعه‌‌های تلویزیونی و فیلمهای سینمایی متعددی از جمله مجموعه‌های تلویزیونی «روزهای زندگی»، «سی‌امین روز» و «معراجی‌ها» و فیلمهای سینمایی «بادیگارد»، «متولد ماه مهر» و «دختری با کفش‌های کتانی» ایفای نقش کرده است.
برچسب ها: محمود عزیزی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳