پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۲۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۷ : ۱۱ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: مهدی خرمیان گفت ساخت مجموعه انیمیشن تلویزیونی «قصه‌های مبارک» را به عنوان کارگردان به پایان رسانده‌ است و در حال حاضر در مرحله ساخت موسیقی است.

photo_2016-08-08_12-23-34

 

مهدی خرمیان کارگردان انیمیشن در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: ساخت مجموعه انیمیشن تلویزیونی «قصه‌های مبارک» را به عنوان کارگردان به پایان رسانده‌ام و در حال حاضر در مرحله ساخت موسیقی است.

خرمیان خاطرنشان کرد: این مجموعه در 26 قسمت 10 دقیقه‌ای ساخته شده است که به زودی از شبکه پویا یا شبکه 2 پخش خواهد شد. تهیه و سفارش «قصه‌های مبارک» توسط مرکز صبا صورت گرفت و ساخت این مجموعه تلویزیونی حدود دو سال به طول انجامید که در حال حاضر حتی دوبله آن نیز به سرانجام رسیده است.

وی افزود: در «قصه‌های مبارک» شخصیت عروسکی مبارک نقش اصلی را دارد. از آنجا که این عروسک خیمه شب بازی جزو میراث فرهنگی و معنوی ما محسوب می‌شود و دیگر نمایش‌های خیمه شب بازی رونق گذشته را ندارد و هیچ آشنایی بین نسل جدید و این شخصیت وجود ندارد تصمیم به ساخت این مجموعه گرفتیم تا «قصه‌های مبارک» در کنار روایت قصه‌های مختلف به معرفی این شخصیت عروسکی بپردازد.

این کارگردان در ادامه اظهار داشت: در این مجموعه از تکنیک استاپ موشن و عروسکی استفاده کرده‌ایم و با وجود اینکه شخصیتی قدیمی در «قصه‌های مبارک» وجود دارد قصه‌های جدیدی را در آن روایت کرده‌ایم.

خرمیان درباره موضوع و قصه کلی این مجموعه خاطرنشان کرد: کاراکتر مبارک در این مجموعه همان شخصیت بذله‌گو و حاضر جواب است، دو کاراکتر منفی به نام‌های پهلوان پنبه و غول بیابان حضور دارند و پهلوان نایب و مرشد نیز دو کاراکتر مثبت قصه هستند. در هر قسمت از این امجموعه مشکلی برای مبارک پیش می‌آید که به همفکری مرشد یا راوی و پهلوان این مشکل حل می‌شود.

وی در ادامه عوامل ساخت این مجموعه را معرفی کرد و گفت: کارگردانی این اثر را خودم برعهده داشتم و دیگر عوامل ساخت این مجموعه عبارتند از نگین حسینی به عنوان نویسنده، محمدرضا خوشحال سرمست در مقام نورپرداز و تصویربردار، نگاره حلیمی، سمیه خاکشور و مینا نعلبندان در مقام انیماتورها، سید جعفر سلیم‌زاده در مقام طراح دکور، حمید محمدی به عنوان دستیار کارگردان، مریم زینل‌زادگان به عنوان سازنده عروسک و شوکت حجت در مقام مدیر دوبلاژ.

این کارگردان در ادامه از دیگر فعالیت‌هایش سخن گفت و اظهار داشت: فیلم کوتاه «سوزنبان» را نیز به تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساختم. این فیلم کوتاه 10 دقیقه زمان دارد.

وی افزود: «سوزنبان» روایتگر مرد سوزنبانی است که سالها در یک ایستگاه متروکه در انتظار معشوقه‌اش است.

خرمیان در ادامه عوامل ساخت فیلم کوتاه «سوزنبان» را معرفی کرد و گفت: کارگردانی این اثر را خودم برعهده داشتم و دیگر عوامل ساخت «سوزنبان» عبارتند از علی حضرت‌پور به عنوان نویسنده، محمدرضا خانزاد به عنوان طراح کاراکتر و فضا، حمید محمدی در مقام انیماتور، محمدرضا خوشحال سرمست در مقام نورپرداز و تصویربردار، حمید آقاربیع به عنوان سازنده عروسک، امید رئیس‌دانا در مقام سازنده موسیقی، بهروز شهامت به عنوان صداگذار و میکس.

این کارگردان در پایان اظهار داشت: فیلم کوتاه 8 دقیقه‌ای دیگری با عنوان «این عروسک مال کیه؟» را نیز بر عهده دارم که با تکنیک استاپ موشن عروسکی ساخته می‌شود و در مرحله مقدماتی است. «این عروسک مال کیه؟» به سفارش و تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان ساخته خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲