شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۱۹۱۶
تاریخ انتشار : ۵۱ : ۱۳ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
گلایه‌های تند تهیه‌کننه فیلم «خرس» از کارگردان فیلم
دیباچه: جواد نوروزبیگی یکی از تهیه‌کننده‌های پرکار سینمای ایران نسبت به صحبت‌های خسرو معصومی واکنش نشان داد.



123776

جواد نوروزبیگی (تهیه‌کننده فیلم «خرس» به کارگردانی خسرو معصومی) در پاسخ به صحبت‌های این کارگردان که مدعی شده بود، ضعف این تهیه‌کننده باعث توقیف فیلم و عدم اکران عمومی شده است به خبرنگار سینمایی دیباچه گفت: «واقعا این نمی‌تواند ادبیات یک کارگردان باشد. کارگردانی که از ابتدای فیلم به من تعهد داده بود این فیلم توقیف نخواهد شد. از همان ابتدا گفته بودم که این فیلم پروانه نمایش نخواهد گرفت، اما به احترام پرویز پرستویی این کار را انجام دادم. «خرس» بالاخره ساخته شد، اما من از ابتدا می‌دانستم این فیلم در راستای اهداف وزارت ارشاد نیست و با مشکلاتی مواجه خواهد شد که این اتفاق افتاد و فیلم توقیف شد.»

نوروزبیگی در پاسخ به سوال که آیا سهم خودش از این فیلم را در ازای مبلغی به موسسه رسانه‌های تصویری واگذار کرده است؟ به دیباچه گفت: «به خواسته جواد شمقدری (معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت قبل) فیلم را به رسانه‌های تصویری دادیم تا بتوانیم سرمایه‌‌ای که من و پرویز پرستویی در این فیلم هزینه کرده بود را به او پرداخت کنیم و من هم بخشی از سهم خودم را دریافت کردم. این کار را انجام دادم تا شاید این فیلم اکران شود. به هر حال من 750 میلیون هزینه کرده بودم و باید برای ادامه کار در سینما به بازگشت سرمایه هم فکر می‌کردم. خسرو معصومی با پول دیگران فیلم ساخته است و حال توقع دارد، سرمایه‌گذارها به فکر بازگشت سرمایه‌شان نباشند؟ از روز اول گفتم این فیلمنامه شرایط اکران نخواهد داشت. به خسرو معصومی و پرویز پرستویی گفته بودم که این فیلم بعد از ساخته شدن مستقیم می‌رود توی آرشیو فیلم‌های توقیف شده. من کاسب نیستم و تهیه‌کننده هستم و برای بقا در این سینما باید فیلم بسازم و اکران کنم.»

نوروزبیگی در مورد فیلم قبل خسرو معصومی هم می‌گوید: «همچنان در حال رایزنی برای نمایش «خرس» هستم. به هر حال تهیه‌کننده این فیلم هستم و باید تلاش کنم تا شرایط اکرانش را فراهم کنم. این بار اول نیست که مشکل‌هایی از این دست پیش می‌آید: قبل از ساخته شدن فیلم «تابو» به خسرو معصومی گفتم که این فیلم را نساز! این فیلم هیچ ویژگی خاصی ندارد و باعث شد تا محمد امامی (سرمایه‌گذار فیلم «تابو») ضرر کند چرا که اصرارهای خسرو معصومی و الناز شاکردوست را قبول کرد و هزینه‌های ساخت این فیلم را متقبل شد، اما این فیلم در گروه هنروتجربه نمایش داده شد. بارها گفته‌ام: خسرو معصومی با ساخت این فیلم‌ها اعتبار خودت را خراب می‌کنید و خودتان ضرر می‌کنید.»

 

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار