چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 01 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۱۸۶۴
تاریخ انتشار : ۵۰ : ۱۱ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه:هرمز هدایت گفت:مشکلات کم کاری یا در واقع بیکاری همیشه بوده و در سالهای اخیر به قدری زیاد شده که از کار دلزده شده ام و حتی پیشنهاداتی که برای بازی به من می‌شد شرایط خوبی نداشت و نقش‌هایی که به من پیشنهاد می‌دادند بسیار ضعیف بود که هر بازیگری می توانست آنها را بازی کند

 

هرمز هدایت بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: در حال حاضر مشغول هیچ کاری در سینما، تلویزیون و تئاتر نیستم و این بیکاری خودخواسته نیست چرا که شرایط ما را مجبور به این وضعیت کرده است.

هدایت خاطرنشان کرد: مشکلات کم کاری یا در واقع بیکاری همیشه بوده و در سالهای اخیر به قدری زیاد شده که از کار دلزده شده ام و حتی پیشنهاداتی که برای بازی به من می‌شد شرایط خوبی نداشت و نقش‌هایی که به من پیشنهاد می‌دادند بسیار ضعیف بود که هر بازیگری می توانست آنها را بازی کند، به همین دلیل که ترجیح می‌دهم در هر اثری حضور نداشته باشم در این آثار نیز حاضر به همکاری نشدم.

این بازیگر در ادامه افزود: برنامه های تلویزیون را دنبال نمی‌کنم و نمی‌توانم درباره آنها نظر دهم و تنها چند برنامه خوب در تلویزیون وجود دارد مثل «دورهمی» و «خندوانه» که خانواده آنها را دنبال می‌کنند و من گاه این برنامه‌ها را می‌بینم که آثار نسبتاً قابل قبولی هستند اما به وضوح می توان فهمید که تعداد تولیدات سازمان صدا و سیما در بخش برنامه‌ و سریال سازی به حداقل رسیده است.

وی اظهار داشت: در گذشته آثار فاخر بسیاری ساخته می شد که من در چند اثر نیز ظاهر شدم اما روز به روز وضعیت در تلویزیون بدتر شد و نه تنها تولیدات به حداقل رسید بلکه کیفیت آثار نیز کم شد و این مسأله که چرا وضعیت به این شکل است مسأله‌ای است که نیاز به بحثی طولانی با بررسی مسائل در زمینه‌های مختلف دارد.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «میوه ممنوعه» خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اساسی در به وجود آمدن وضعیت فعلی تلویزیون نبودن کارفرمای خصوصی است چرا که وقتی همه چیز دولتی باشد مطمئناً باندبازی رونق پیدا می‌کند و تنها گروهی از افراد در ساخت آثار حضور دارند. مسأله دیگر به عدم صلاحیت برخی مدیران و فیلمسازان برمی‌گردد که بیش از همه فعالیت دارند و نباید این مسأله را نیز فراموش کرد که مشکلات مالی نیز می‌تواند به تولید آثار از لحاظ کمی و کیفی ضربه بزند.

هدایت در ادامه اظهار داشت: افراد بسیاری چون هم نسل‌های من که سرشار از تجربه و دانش به لحاظ تحصیلات و کاری هستند می‌توانند به بهتر شدن وضعیت موجود کمک کنند. مسئولان باید از این تجربیات استفاده کنند اما متأسفانه وضعیت روز به روز بدتر شده و از لحاظ آموزشی هیچ استفاده‌ای از افراد باتجربه و هم نسل من نمی‌شود. افراد بسیاری هستند که با من هم نسل بوده و مثل من تجربیات و سواد کاری دارند که می‌توانند به بالا رفتن کیفیت آثار کمک کنند ولی هیچ توجهی به این تجربیات نمی‌شود.

وی افزود: انتظار من از مدیران این است که بستری ایجاد شود که دانش و تجربه کار افراد باتجربه به کار گرفته شود و به مصرف درآید تا انگیزه‌ای برای بهتر شدن وضعیت موجود ایجاد شود. باید در همه زمینه‌ها پژوهش شده و کارآفرینی صورت گیرد.

این بازیگر در پایان از فعالیت‌هایش در این روزها سخن گفت و اظهار داشت: این روزها فقط مشغول انجام کارهای سایتم هستم و تنها این سایت است که روحیه من را سرپا نگاه داشته. در این سایت از همه تجربیات و تحصیلات و کارهایم گفته‌ام و علاقه‌مندان می‌توانند به آن مراجعه کرده و نوشته‌های من را مطالعه کنند.

گفتنی است هرمز هدایت پیش از این در مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی متعددی از جمله مجموعه‌های تلویزیونی «یک مشت پر عقاب»، «شب چراغ» و «قافله این عمر» و فیلم‌های سینمایی «مرد نامرئی»، «مسافران» و «مجسمه» ایفای نقش کرده است.
برچسب ها: هرمز هدایت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار