پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۱۸۲۹
تاریخ انتشار : ۴۵ : ۱۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: مجمع جهانی تئاتر(ITI)، اتحادیه جهانی نمایشگران عروسکی (یونیما) و کانون بین المللی منتقدان تئاتر سه مرکز بین المللی و تخصصی تئاتر و از زیر مجموعه های یونسکو هستند که تئاترایران در آن عضویت دارد.

به گزارش دیباچه از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، بیست و دومین کنگره یونیما –اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی- در خرداد ماه 95 با حضور بیش از 100 کشور عضو از 5 قاره، در تلوزا - اسپانیا برگزار شد که طی آن حمیدرضا اردلان، رئیس یونیماس ایران به عضویت در کمیته اجرایی (The Executive Committee) و ریاست کمیته حفاظت از میراث (Heritage Conservation) این اتحادیه در آمد.

دیباچه-مجمع جهانی تئاتر


یونیما هر چهارسال طی برگزاری انتخاباتی با حضور نمایندگان کشورهای عضو، 18 نفر را در قالب کمیته اجرایی و رؤسای 16 کمیته تخصصی، برای مدیریت این اتحادیه به مدت 4 سال انتخاب می کنند. در این دوره حمیدرضا اردلان تا سال 2020 به عنوان یکی از این 18 نفر انتخاب شد.

مجمع جهانی تئاتر نیز که آخرین اجلاس آن به دلیل استیضاح رئیس جمهور برزیل به تعویق افتاد طی یک سال گذشته با حضور نمایندگان ایران همچون شیرین بزرگمهر ، دکتر سعید اسدی و دکتر مسعود دلخواه در سمینار های مختلف این مجمع در کشور چین همراه بوده است.

کانون ملی منتقدان تئاتر ایران نیز از سال 90 در عضویت کانون بین المللی منتقدان تئاتر است که علاوه بر سمینار ها و نشست های بین المللی زمینه ارتباط منتقدان برجسته جهان را با یکدیگر فراهم آورده است. گرچه مهدی نصیری رئیس کانون ملی منتقدان سال گذشته علی رغم تهیه بلیط نتوانست در آخرین اجلاس این کانون بین المللی شرکت کند اما در سال 95 حق عضویت کانون برای دو سال 2016 و 2017 از سوی اداره کل هنرهای نمایشی پرداخت شده است.

کنگره آینده کانون جهانی منتقدان و انتخابات هیات رئیسه این کانون اوایل سپتامبر سال جاری در کشور صربستان برگزار خواهد شد و از ایران مقاله ای به قلم مهدی نصیری در این کنگره پذیرفته شده است.

هرساله حق عضویت ایران در این سه مجمع جهانی از سوی اداره کل هنرهای نمایشی پرداخت می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳