پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۱۷۰۹
تاریخ انتشار : ۴۵ : ۱۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
فرامرز روشنایی گفت: کسانی که برای مجموعه «سرزمین کهن» حاشیه ایجاد کردند به دنبال بهانه جویی هستند.

779368

فرامرز روشنایی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار دیباچه اظهار داشت: در فاز دوم مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن» با شهاب حسینی همبازی بودم و در نقش رئیس دادگاه نظامی ایفای نقش کردم و در فاز ۳ نیز نقشی دارم که هنوز مشخص نیست در این فاز نیز حضور داشته باشم یا خیر.

روشنایی خاطرنشان کرد: زمانیکه چند قسمت از مجموعه «سرزمین کهن» از تلویزیون پخش شد به عنوان یک بیننده عام حیرت زده شدم و همه چیز فوق العاده بود چرا که این مجموعه از نظر استانداردهای سریال سازی فوق العاده بود و این سریال به نوعی اتفاقاتی که در این سرزمین رخ داده را بررسی می کند.

وی افزود: متأسفانه خط قرمزهای عجیبی وجود دارد. مثلاْ اگر شخصیتی منفی قرار است در یک اثر تلویزیونی وجود داشته باشد حتماْ باید نامش نامی چون فریدون، فرامرز یا غیره باشد و این باعث نمی شود افرادی که نامشان همنام شخصیت منفی سریال است گلایه مند شوند و دست به اعتراض بزنند. در مورد نام خانوادگی کاراکترها که دیگر مسأله پیچیده تر است و اگر کاراکتری منفی با نام خانوادگی افرادی همنام باشد آن افراد واکنش هایی شاید نشان دهند ولی باید این مسأله را در نظر گرفت که به هر حال کارگردان یا فیلمنامه نویس مجبور است از یک نام یا فامیلی استفاده کند.

این بازیگر تصریح کرد: از نظر من این مسائل نوعی بهانه جویی است. باید فیلمسازان را درک کرد و برای جلوگیری از اتفاقاتی که برای «سرزمین کهن» رخ داده باید چاره ای اندیشیده شود. به عنوان مثال در مجموعه «پایتخت» از لهجه شمالی استفاده می شود و خوشبختانه کسی اعتراض نمی کند ولی در استفاده از نام و فامیل نمی شود چیزی انتخاب کرد که منسوب به هیچکس در ایران نباشد.

وی در ادامه این بحث اظهار داشت: امکان ندارد فیلمی ساخت و از نام استفاده نکرد و مثلا به جای اسم از شماره استفاده شود و کاراکترها یکدیگر را به شماره صدا بزنند و در این صورت همه چیز خنده دار می شود.

بازیگر فیلم سینمایی «دموکراسی تو روز روشن» خاطرنشان کرد: اگر «سرزمین کهن» طبق روال عادی از تلویزیون پخش می شد اثری ماندگار چون سریال «هزاردستان» بود که می توانست تا سالها در خاطر مردم بماند که متآسفانه با حاشیه هایی روبرو شد که امیدوارم در ادامه این حاشیه ها دیگر گریبانگیر این مجموعه تلویزیونی نشود. کمال تبریزی فیلمسازی متعهد است که به نظام جمهوری اسلامی اعتقاد دارد و آنهایی که حاشیه سازی می کنند از نظر من بهانه جوهایی هستند که می خواهند نظام و افراد معتقد به نظام را زیر سؤال ببرند.

روشنایی اظهار داشت: اتفاقاتی که در تاریخ جمهوری اسلامی رخ داده نشان داده که این نظام محکم و ریشه دار است و با این مسائل پایه های آن سست نخواهد شد. در کدام نقطه دنیا می بینید که در اوایل شکل گیری یک نظام افراد بسیاری چون شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید رجایی (رئیس جمهور وقت) و غیره به دست دشمنان کشته شوند و نظام در جایگاه خود مستحکم بماند؟ پس باید مطمئن بود که با استفاده از یک نام و فامیلی در یک سریال به نظام لطمه ای وارد نمی شود و آنهایی که این مسائل را دست گرفته و بهانه جویی می کنند خودشان اعتقادی به نظام نداشته و می خواهند تشویش ایجاد کنند.

وی در پایان گفت: امیدوارم «سرزمین کهن» که سریالی از هر جهت ارزشمند است از تلویزیون ایران پخش شده و به دور از حواشی قبل با استقبال مردم روبرو شود.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳